17.3 C
Craiova
joi, 16 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjAutomatele de bilete, reclamate la OJPC

Automatele de bilete, reclamate la OJPC

GORJ. Potrivit conducerii OJPC Gorj, în reclamaţii se sesizează, în general, faptul că aparatele nu mai dau rest şi, uneori, nici bilete, călătorii rămânând cu buza umflată. „Am primit în ultima săptămână patru sesizări cu privire la funcţionarea necorespunzătoare a automatelor montate în staţii. Într-una din plângeri cineva reclama faptul că a introdus o bancnotă de cinci lei şi a comandat două bilete, dar nu a mai primit nici restul şi nici biletele de călătorie. S-a mai reclamat că unerori se întâmplă să se lucreze la automatele respective şi atunci călătorii nu pot să-şi procure biletele. În general, sesizările constau în faptul că aparatele nu eliberează rest. Ultimele sesizări au fost făcute telefonic, iar persoanele nemulţumite nu au dorit să-şi decline identitatea. Dar au mai venit reclamaţii şi pe adresa instituţiei, precum şi prin internet“, a spus Mihaela Răducanu, directoarea OJPC Gorj.

 

Protecţia Consumatorului, în control la Transloc

 

În urma plângerilor primite, OJPC Gorj va efectua, în perioada următoare, un control la societatea de transport în comun Transloc SA. Mihaela Răducanu a precizat că se va verifica modul de funcţionare şi de remediere a deficienţelor apărute la automatele de eliberare a biletelor: „Interesele cetăţenilor sunt afectate de aceste deficienţe. Deşi sumele sunt relativ mici, neajunsurile sunt numeroase. Vom verifica dacă există o evidenţă a sesizărilor primite, dacă sunt instrucţiuni de folosire puse la loc vizibil sau un număr de telefon afişat la vedere pentru reclamaţii din partea călătorilor. Ne interesează mai mult remedierea eventualelor deficienţe şi vom da un termen pentru rezolvarea acestora“.

 

Automatele nu sunt folosite în mod corespunzător

 

Conducerea Transloc consideră că aparatele funcţionează în mod corect, numai că nu sunt folosite corespunzător. „S-a făcut o sesizare din partea unui tânăr că a introdus o bancnotă de cinci lei şi nu a mai primit rest şi bilet. Noi avem un echipaj care supraveghează 24 de ore din 24 funcţionarea acestor aparate şi le alimentează cu monede. S-a deplasat la acel automat din zona Rostramo, care este unul dintre cele mai prost folosite şi există rea-voinţă. Acolo s-a găsit în cititorul de bancnote o bancnotă de cinci lei ruptă. Apar probleme atât din necunoaşterea modului de funcţionare, precum şi din rea-voinţă. Nu avem un număr de telefon pentru transmiterea sesizărilor pentru că nu ne aparţin aceste automate, pe care le avem în chirie. Îi aştept pe inspectorii de la Protecţia Consumatorului să vină în control şi vom merrge împreună pe teren să vadă care este realitatea“, a declarat Vasile Căilean, directorul Transloc.

 

Chibrituri şi ţigări introduse în automate

 

Conducerea Transloc susţine că bancomatele sunt vandalizate în mod frecvent. În urmă cu doar câteva zile, două persoane au încercat să spargă automatul din zona Rostramo. „Sâmbătă noapte s-a încercat spargerea automatului. Noi avem un sistem de monitorizare şi vedem imediat dacă încearcă cineva să-l deschidă sau dacă nu mai există monede ori bancnote. Seara şi noaptea nu lăsăm în el bani şi nici biletele nu pot sustrase pentru că sunt tipărite instantaneu. Poliţia Comunitară a prins doi indivizi care au încercat să spargă aparatul. Am depistat în automatul de la Gară o monedă de zece bani cu una de cinci bani lipite cu gumă, lucru ce a dus la blocarea cititorului“, a precizat Vasile Căilean. Potrivit acestuia, în fiecare zi există patru – cinci cazuri de blocare a automatelor de eliberare a biletelor, pentru că sunt introduse tot felul de obiecte. „Am găsit în cititorul de bancnote hârtii, bilete, chibrituri, ţigări, beţişoare şi alte obiecte. În anumite zone vom încerca să montăm camere de filmat pentru a evita distrugerea aparatelor. Faţă de perioada de început a sistemului de autotaxare, numărul de cazuri de vandalizare s-a redus“, a adăugat Căilean.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS