13.3 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAutovehiculele scoala, verificate

Autovehiculele scoala, verificate

Aparitia Ordinului nr. 1856/2006 prin care se reglementeaza autorizarea si reautorizarea scolilor de soferi a scos lucratorii Registrului Auto Român (RAR) Dolj din nou in strada. Ieri au fost verificate pentru prima data in ultimii ani camioanele si autobuzele care circula pe drumurile publice in regim de scoala.


Instructorii pentru categoriile D si E si-au scos ieri camioanele si autobuzele pentru a sustine cu elevii aspiranti la permisul de sofer profesionist verificarea practica in prezenta celor de la Serviciul Public Comunitar Permise si Certificate de Inmatriculare Dolj. Cunoscând faptul ca la verificarea practica a elevilor „startul“ se da din parcarea Stadionului „Ion Oblemenco“, lucratorii RAR si politistii de la rutiera s-au postat lânga intersectia strazii Râului cu bulevardul Stirbei Voda, in apropierea stadionului. Au fost trase pe dreapta toate autovehiculele tip „Scoala“ care treceau prin zona si nu a durat mult ca primele sanctiuni sa fie aplicate. Prima „victima“ a oamenilor legii a fost camionul condus de un elev, alaturi de instructorul Ion Florea. In timp ce inspectorii RAR au luat camionul la verificat, instructorul se tinea de ei si le oferea lamuriri despre starea camionului. „Cauciucul loveste acolo pentru ca e mai mare“, a raspuns Florea la intrebarile celor de la RAR. Atentionat ca-si poate pierde certificatul de inmatriculare pentru ca are montate alte tipuri de cauciucuri pe autovehicul, instructorul a completat: „Sunt de 900, nu sunt mai mari decât cele legale“.


Reguli dure de la 1 ianuarie


Seful RAR Dolj a explicat ca actiunea de ieri a vizat pentru prima data verificarea masinilor mari ale scolilor de soferi si a subliniat ca aceste controale vor continua, mai ales ca de la 1 ianuarie vor intra in vigoare mai multe conditii pentru scolile de soferi. „Astazi (ieri – n.r.) am verificat vehiculele cu care se efectueaza instruirea viitorilor soferi profesionisti. Pentru prima oara am trecut la verificarea camioanelor si autobuzelor si vom continua aceste controale pentru ca de la 1 ianuarie se vor schimba reglementarile in domeniu“, a declarat Marcel Marcea, directorul RAR Dolj. Actul normativ care reglementeaza functionarea scolilor de soferi, elaborat in concordanta cu normativele europene, impune conditii dure scolilor care pregatesc viitorii conducatori auto, inclusiv pentru scolile de soferi profesionisti. Conform noii reglementari, de la 1 ianuarie 2007 tinerii de peste 18 ani si pâna la 21 de ani nu mai pot obtine decât permis categoria B, intrucât pentru categoria C, D si E, trebuie sa aiba minimum 21 de ani pentru a face scoala si pentru a sustine examenul practic si teoretic. Ministerul Transporturilor a mai impus prin ordinul nr. 1856 ca, de anul viitor, autovehiculele de categoria C pe care elevii fac instruirea practica sa fie proprietatea scolilor de soferi si sa aiba masa totala autorizata de cel putin 12 tone, lungime minima de opt metri, compartiment de marfuri inchis, ABS si cutie de viteze cu cel putin opt rapoarte pentru mers inainte, dar si dispozitiv de inregistrare a vitezei. Instructorii „trag tare“ pâna la introducerea noilor reglementari si declara ca va fi destul de greu de la 1 ianuarie. „Am auzit de aceste schimbari si stim ca masinile cu care circulam acum nu o sa mai corespunda. O sa vedem ce o sa facem, sper ca scoala sa cumpere unele care sa fie conforme normelor europene“, a explicat instructorul Ion Florea.


Nereguli in trafic


Din 20 de masini de scoala controlate ieri, camioane, autobuze si autoturisme, la sase dintre ele au fost descoperite defectiuni. Au fost retinute doua certificate de inmatriculare si un permis de conducere, pentru ca defectiunile constatate erau grave si puneau in pericol circulatia pe drumurile publice. „Prin actiunea de astazi s-a urmarit verificarea autovehiculelor folosite pentru instruirea viitorilor soferi profesionisti. La masinile oprite in trafic am constatat, impreuna cu colegii de la RAR, de la defectini si deficiente minore pâna la avarii la sistemele de frânare si directie, care pot pune in pricol viata pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic si am aplicat sanctiuni pe masura“, a declarat inspectorul principal Emil Zuican, seful Biroului Politiei Rutiere.


Actiune repetata


Saptamâna trecuta, printr-o actiune comuna a lucratorilor RAR si politistilor de la rutiera, in urma verificarilor in trafic, s-a stabilit ca multe dintre autoturismele scolilor de soferi controlate sunt neconforme cu normele in vigoare, unele prezentând defectiuni grave la sistemele de frânare sau directie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS