19 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProgramele de instruire sunt vitale pe piaţa muncii

Programele de instruire sunt vitale pe piaţa muncii

57% dintre angajatorii români recunosc că lipsa de talente poate reprezenta un risc în ceea ce priveşte atingerea strategiei companiei. Manpower a dat publicităţii studiul „Strategia privind forţa de munca“, care avertizează companiile asupra riscului la care se expun prin neadoptarea unei strategii privind concordanţa dintre nivelul forţei de muncă şi strategia companiei.

Manpower susţine că planificarea pe termen scurt a strategiei privind forţa de muncă este influenţată de rata încă ridicată a şomajului, de concurenţa acerbă de pe piaţă, de schimbările demografice şi de impactul din ce în ce mai mare al tehnologiei asupra activităţii companiilor. Toţi aceşti factori determină companiile să constate că strategiile actuale nu sunt cele mai adecvate pentru susţinerea planurilor lor de dezvoltare pe termen lung.
În România, 90% dintre angajatorii care au participat la studiu afirmă că au la dispoziţie necesarul de personal talentat pentru a-şi pune în aplicare strategia de afaceri.
Cu toate acestea, 57% dintre ei recunosc că unul dintre riscurile principale cu care se confruntă la nivelul punerii în aplicare a strategiei de afaceri este lipsa acestui personal talentat. În topul domeniilor în care angajatorii se simt ameninţaţi de o eventuală lipsă a personalului cu competenţe specifice, se află domeniul financiar şi cel bancar, furnizorii de utilităţi (energie, apă, gaze) şi domeniul construcţiilor. Dintre cele 751 de companii autohtone care au participat la studiu, 25% afirmă că principala acţiune pe care o întreprind în sensul conturării unei strategii privind forţa de muncă este faptul că ţin cont de necesitatea unei astfel de strategii şi analizează rolul acesteia. Pe de altă parte, alţi 25% recunosc că nu demarează nici un fel de acţiune pentru a-şi însuşi o strategie funcţională în acest sens. Totodată, cel mai mare obstacol identificat, în ceea ce priveşte punerea în aplicare a strategiei de afaceri, îl reprezintă lipsa de competenţe comunicaţionale în interiorul companiilor. La fel de important este procentajul de 23% ce reprezintă acele companii care nu cunosc categoriile de competenţe ce le sunt necesare pentru punerea în funcţiune a strategiei lor de afaceri.
„Situaţia economică actuală aduce o nouă lumină asupra disponibilităţii talentelor şi managementul acestora în întreaga lume. Programele de instruire sunt vitale. Angajatorii trebuie să îşi asume recalificarea şi dezvoltarea competenţelor atât la angajaţii vechi, cât şi la cei noi, ceea ce le va permite să extindă sursa disponibilă de talente şi astfel să se asigure că forţa lor de muncă este permanent instruită în concordanţă cu strategia companiei din care fac parte. Momentul de faţă este unul propice pentru a concepe şi a implementa o nouă strategie privind forţa de muncă, strategie ce trebuie să ţină pasul cu schimbările din lumea de afaceri şi care să contribuie la creşterea potenţialului companiilor“, a precizat Eliza Nechifor, coordonator de marketing şi comunicare al Manpower România.

Poziţiile de muncitori calificaţi sunt cel mai greu de acoperit

Studiul Manpower arată că, la nivel global, aproape un sfert dintre angajatorii din 36 de ţări afirmă că strategia privind forţa de muncă a propriei companii nu susţine strategia de afaceri a acesteia sau nici măcar nu au la cunoştinţă dacă acestea sunt în concordanţă sau nu. Poziţiile de muncitori calificaţi sunt cel mai greu de acoperit pentru al patrulea an consecutiv. Poziţiile nou-intrate în top 10 în acest an sunt bucătarii şi doctorii sau alţi specialişti din domeniul sănătăţii. Poziţiile ieşite din top sunt muncitorii necalificaţi, managerii şi mecanicii.

Eliza Nechifor, coordonator de marketing şi comunicare al Manpower România

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS