15 C
Craiova
miercuri, 29 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPaşii pentru depăşirea unei prime impresii proaste

Paşii pentru depăşirea unei prime impresii proaste

S-a întâmplat vreodată să uitaţi numele clientului, să insultaţi neintenţionat un coleg, să vărsaţi cafeaua pe hainele şefului, să nu recunoaşteţi un vechi prieten, să beţi prea mult la o petrecere a companiei, să trimiteţi un e-mail rasist persoanei nepotrivite sau să întrebaţi o femeie când trebuie să nască atunci când ea nu este însărcinată? Nu veţi avea niciodată a doua şansă pentru prima impresie, aşadar, ce se întâmplă dacă este negativă?

Într-o lume perfectă nu se poate întâmpla aşa ceva niciodată, însă adevărul este că toţi facem greşeli. Cei care ştiu să comunice eficient nu se concentrează numai asupra modului în care acţiunile lor au impact asupra celorlalţi; ei ştiu, de asemenea, cum să răspundă în situaţii jenante. Dacă sunt tratate corect, gafele pot chiar să vă ajute să obţineţi respectul celorlalţi. Dacă aţi făcut o greşeală în societate, iată cum o puteţi repara.

Cereţi-vă scuze imediat

Timpul este esenţial atunci când este vorba de controlul imaginii. De îndată ce v-aţi dat seama că aţi ofensat pe cineva, adresaţi-vă acelei persoane. Cu cât trece mai mult timp, cu atât povestea poate să capete proporţii din ce în ce mai mari. Prima impresie rămâne, dar la fel se întâmplă şi cu cele ulterioare. Preluaţi controlul situaţiei prin crearea unei ultime impresii pozitive şi cereţi scuze sincere.

Nu exageraţi

Faptul că spuneţi că vă pare rău este important, însă exagerarea acestui lucru poate crea alte situaţii jenante. Mai întâi, scopul scuzelor este acela de a recunoaşte greşeala şi de a fi reconsiderat ca o persoană responsabilă şi cu sentimente. Dacă amintiţi mereu cele întâmplate, cerşind iertare insistent, vă dejucaţi propriile intenţii. În al doilea rând, acest lucru pune cealaltă persoană în situaţii jenante din cauza faptului că trebuie constant să vă asigure că totul este în regulă.

Nu faceţi presupuneri

Este foarte uşor să presupuneţi că oamenii gândesc lucruri rele despre dumneavoastră, însă, de obicei, imaginaţia este mult mai rea decât realitatea. Prezentaţi-vă scuzele prin asumarea propriilor sentimente şi nu prin a spune celorlalţi ce presupuneţi că simt. Astfel, în loc de a spune „Probabil credeţi despre mine că sunt idiot“, ar trebui să spuneţi: „Mă simt prost cu privire la felul în care m-am comportat ieri, deoarece îmi dau seama cât de mult v-am jignit“. Începând aşa, veţi preveni scuzele exagerate, deoarece este posibil ca respectiva persoană să nu fi dat o mare importanţă faptului.

Fiţi sincer

Indiferent de circumstanţe, scuzele sincere necesită trei paşi. Primul este asumarea răspunderii faptelor, fără a da vina pe altcineva sau altceva. În al doilea rând, înţelegeţi modul în care acţiunile dumneavoastră au afectat cealaltă persoană, ceea ce înseamnă să ascultaţi fără să vă apăraţi. În al treilea rând, trebuie să fiţi constant cu ceea ce spuneţi şi în viitor, prin evitarea repetării greşelii. O asemenea scuză ar putea suna aşa: „Îmi cer scuze pentru ceea ce am spus ieri. După ce am discutat cu dumneavoastră, mi-am dat seama cât de mult v-au afectat comentariile mele. Vreau să ştiţi că în viitor voi fi mult mai atent“.

Umorul funcţionează

Indiferent de situaţie, un pic de autoironie vă poate salva. Asiguraţi-vă că ironia este direcţionată către dumneavoastră şi că nu creşte disconfortul nimănui. Uneori, lucrurile spuse aşa cum le vedeţi, fără ocolişuri, rup tensiunea şi vă dau posibilitatea de a recupera. Aveţi în vedere totuşi să nu exageraţi. Prea multă autoironie poate avea acelaşi efect ca şi exagerarea scuzelor.

Controlaţi-vă comportamentul pe viitor

Comunicarea are un efect cumulativ, astfel că fiecare impresie pe care o faceţi se construieşte pe cea de dinaintea ei. Anularea unei impresii proaste necesită ca viitorul comportament să fie în concordanţă cu modul în care doriţi să fiţi perceput. Schimbarea percepţiilor necesită timp şi încredere, însă poate fi realizată!

Sursa: graduatejobs.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII