26.7 C
Craiova
marți, 21 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriUn brand personal de succes

Un brand personal de succes

Sunteţi un produs care trebuie să se vândă, să se prezinte bine în faţa angajatorului. De aceea, trebuie să învăţaţi să vă creaţi şi să vă îmbunătăţiţi imaginea şi personalitatea, astfel încât să fiţi un brand puternic pe piaţa muncii.

Diplome, experienţe, salarii, toate acestea fac parte din competiţia angajării. Vă fac să fiţi o „marfă“. Alte zeci de persoane au terminat aceleaşi şcoli, au aceeaşi experienţă şi se mulţumesc cu un salariu mai mic. De aceea, trebuie să demonstraţi că sunteţi cel mai bun şi că aveţi în spate un brand puternic, numele dumneavoastră. Dacă sunteţi o „marfă“, pierdeţi la negocierea de salariu, sunteţi pus pe lista de disponibilizare mai uşor şi mai greu pe cea de avansări, iar rezultatele dumneavoastră nu sunt văzute niciodată ca performanţe. Dacă sunteţi „brand“, toate aceste probleme dispar. Site-ul www.ejobs.ro vă dezvăluie care este secretul unui brand personal de succes şi cum poate fi construit acesta.

 

Reguli de bază

 

Atribute precum consistenţa, claritatea, autenticitatea, calităţile superioare, poziţionarea distinctă, relevanţa, credibilitatea, vizibilitatea caracterizează la fel de bine o marcă de produs şi una de serviciu, de corporaţie sau personală. Pentru a avea un brand de succes trebuie să ştiţi regulile de bază- creează, comunică şi perfecţionează.

 

Faza de creaţie

 

Sunt trei niveluri la care vă puteţi construi brandul: nivelul obiectivelor, al competenţelor şi cel al mediului. Clarificarea obiectivelor de carieră este primul pas către succes. Vreţi să fiţi numărul 1? Acum puteţi fi dacă alegeţi cum trebuie nişa de expertiză pe care să lucraţi.

De exemplu, dacă proiectaţi site-uri web, o nişă este optimizarea lor pentru motoarele de căutare. Pentru specialişti în marketing, o nişă ar fi marketingul direct pentru produse şi servicii IT, iar o subnişă ar fi mailingul pentru produse CRM în domeniul medical. Cu cât mai îngustă este nişa, cu atât mai mari sunt şansele să deveniţi cunoscut ca fiind cel mai bun. Alegeţi o poziţionare care să vă diferenţieze şi să vă asigure vizibilitate maximă. Completaţi portretul cu tot ce cuprinde mediul brandului, imaginea pe care o proiectaţi, spaţiul în care trăiţi sau lucraţi, activităţile din timpul liber, pasiuni, voluntariat, cercul de prieteni şi de cunoştinţe, organizaţiile profesionale. Toate detaliile trebuie să fie conforme cu identitatea brandului, de la coafură, la revistele pe care le citiţi, la maşina pe care v-aţi cumpărat-o sau relaţiile extraprofesionale.

 

Comunicarea

 

Calea cea mai bună pentru a vă face cunoscut brandul este proactivitatea în construirea de reţele şi în stabilirea de canale de comunicare. Puteţi contacta specialişti ale căror articole, realizări, site-uri, idei, organizaţii vă plac şi vă puteţi face relaţii. Puteţi participa la discuţii interesante pe internet. Puteţi publica articole, participa şi iniţia proiecte împreună cu fundaţiile şi asociaţiile de care vă simţiţi aproape. Cu cât multiplicaţi numărul de canale de comunicare, cu atât deveniţi mai cunoscut. Publicul care vă interesează este complex şi include colegi, superiori, subalterni, recrutori, potenţiali clienţi sau furnizori, mentori, potenţiali discipoli, prieteni cu hobby-uri comune, români şi străini.

Trebuie să definiţi categoriile de persoane cu care vreţi să intraţi în contact şi care doriţi să vă cunoască şi să stabiliţi strategii pentru a ajunge la ele. În interiorul organizaţiei puteţi fi cunoscut prin succesul obţinut în proiecte grele, noi, neobişnuite.

 

Vedete pe internet

 

Comunicarea este nonverbală sau verbală, respectiv prin imagine şi stil, mod de comportare, gestică, îmbrăcăminte, accesorii, maşină sau prin idei. Credibilitatea, autoritatea, superioritatea se bazează atât pe impresia vizuală, cât şi pe argumente.

În funcţie de talentul pe care îl aveţi la exprimarea scrisă sau orală, puteţi să alegeţi scrierea de articole, recenzii, comunicate de presă, participarea la interviuri, susţinerea de conferinţe, seminarii, cursuri. Există un mediu în care oricine poate deveni cineva, internetul. Ce se găseşte în Google dacă vă scrieţi numele?

 

Perfecţionarea

 

Vă dezvoltaţi personalitatea pe baza unei idei centrale pe care reuşiţi să o comunicaţi publicului, dar mediul sau interesul dumneavoastră se schimbă, nişa dispare sau este invadată de concurenţi şi trebuie să o luaţi de la început. Trebuie să rămâneţi relevant în orice fel de condiţii şi să fiţi pregătiţi pentru transformări. Citiţi, scrieţi şi discutaţi despre idei, metode de lucru din domeniul dumneavoastră. Numai aşa puteţi deveni cel mai bun.

Dacă citiţi un articol de specialitate pe zi şi două cărţi pe lună, în trei ani veţi citi peste 1.000 de articole şi peste 70 de cărţi şi veţi ajunge să cunoaşteţi aproape totul despre un anumit domeniu. Iar dacă veţi avea o realizare importantă, cum ar fi scrierea unei cărţi de specialitate, conceperea unei aplicaţii informatice sau atingerea unei cifre de vânzări anuale de 20 de milioane de dolari, obiectivul de a deveni numărul 1 pe nişa dumneavoastră de specialitate este realizat.

La final, adresaţi-vă întrebarea „Dacă aţi fi un personaj literar, cum aţi vrea să fiţi?“. Scrieţi chiar acum povestea de succes.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS