19 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriŞapte paşi spre angajare

Şapte paşi spre angajare

Drumul spre angajare este, de cele mai multe ori, lung şi anevoios. De la analiza pieţei forţei de muncă, până la găsirea unui job şi prezentarea la interviu, viitorii angajaţi trebuie să se înarmeze cu multă răbdare şi perseverenţă.

 

Odată aleasă cariera pe care vreţi să o urmaţi, trebuie să vă angajaţi. Şi ca să nu treceţi de prea multe ori prin refuzurile angajatorilor, site-ul www.hipo.ro vă prezintă şapte paşi spre găsirea jobului dorit.

Primul pas este să găsiţi informaţii despre piaţa forţei de muncă. Prospectarea este o activitate care poate deveni palpitantă, fiindcă presupune un amestec de muncă de detectiv şi tehnică de vânzător. Aceasta include etapa de căutare, identificare şi abordare a oportunităţilor. Imediat ce aţi făcut alegerea, lucrurile încep să se schimbe.

Al doilea pas constă în găsirea de oportunităţi. Prima schimbare este aceea că începeţi să observaţi chiar lângă dumneavoastră oportunităţi care înainte nu erau evidente. De fiecare dată când întâlniţi o limitare impusă de sistem, trebuie să nu vă lăsaţi convinşi că nu aveţi nici o şansă când, de fapt, şansa este chiar în faţa dumneavoastră. Cunoscând aceste lucruri, veţi fi motivaţi să acţionaţi, încă o dată, pentru a nu rata oportunităţile din jurul dumneavoastră.

 

Testul anunţului de joburi

 

Luaţi un ziar cu anunţuri de angajare şi încercuiţi-le pe cele care corespund jobului dorit.

Dacă aţi găsit unul sau două este bine. Dacă nu aţi găsit nici unul, uitaţi-vă încă o dată. Notaţi anunţurile de care sunteţi oarecum interesat, ignorând calificările cerute pe care poate nu le aveţi.

De exemplu, dacă vreţi un job de contabil, anunţurile care vi se pot potrivi nu sunt doar cele care sunt strict pentru postul de contabil, ci şi pentru controlor financiar, auditor, consultant financiar sau chiar ofiţer de resurse umane. Candidatura pentru un job este un prim pas spre a fi cunoscut şi luat în considerare pentru postul respectiv. Sunt nenumărate situaţii în care unei persoane i s-a oferit altă poziţie decât cea pentru care candidase, dar în câteva luni a fost promovată sau transferată pe un post mult mai potrivit.

 

În vizită la Departamentul de resurse umane

 

O metodă şi mai bună de a găsi oportunităţi este contactul direct cu reprezentanţii companiilor. Abordarea este extrem de eficientă fiindcă, prin contactul direct, puteţi face o impresie bună, puteţi afla informaţii concrete despre joburile disponibile şi puteţi întâlni persoane cu care să ţineţi legătura.

 

Construiţi reţeaua

 

Trebuie să construiţi o reţea. Aceasta presupune identificarea şi abordarea persoanelor cu care intrăm în contact şi care vă pot ajuta să vă atingeţi obiectivele. Puteţi identifica persoane care să facă parte din reţeaua dumneavoastră din familie, prieteni, cunoştinţe, colegi de serviciu, vecini. După ce terminaţi de întocmit lista, îi veţi sublinia pe cei pe care îi veţi contacta pentru a cere informaţii despre posibile locuri de muncă.

De pe urma reţelei puteţi face o impresie bună, care poate să conducă la un interviu şi chiar la angajare.

A cere informaţii este o activitate care nu se finalizează decât în momentul în care reuşiţi să obţineţi ce căutaţi.

 

Cereţi şi vi se va da

 

Nu cereţi să fiţi angajat. A lua informaţii de la o persoană necunoscută ar putea suna cam aşa: „Bună ziua, mă numesc X şi sunt foarte interesat să-mi construiesc cariera în domeniul marketing. Mi-aţi putea spune dacă aveţi poziţii disponibile în care angajaţi personal acum, pentru care aş putea candida? Dacă nu sunt poziţii disponibile acum, aş putea reveni în viitor, când veţi face recrutări? Ştiţi cumva alte companii unde se fac angajări acum şi aş putea încerca?“.

Înainte de a cere ajutorul unei persoane, testaţi terenul. Căutaţi să plasaţi întrebarea atunci când simţiţi că şi celălalt este dispus să vă sprijine.

 

Şi bogaţii cer

 

Nu trebuie să renunţaţi la primul refuz pe care îl veţi primi.

Trebuie să răspundeţi la întrebarea: Ce este mai important, să fiţi stresanţi sau să vă angajaţi în jobul pe care îl doriţi? Sunt câteva exemple care vă vor inspira să acţionaţi chiar dacă dumneavoastră credeţi acum că nimeni nu vă va băga în seama şi că nu veţi primi informaţiile de care aveţi nevoie. În biografiile lui Bill Gates, Steve Jobs şi Richard Branson se poate observa că aceştia au ştiut şi au avut curajul să ceară chiar şi atunci când nu aveau deloc credibilitate. Bill Gates, la mai puţin de 20 de ani, le-a cerut directorilor de la IBM, cea mai temută companie la acel moment, să îi accepte ideea de colaborare cu un sistem de operare care încă nu era finalizat. Steve Jobs, directorul companiei Apple, i-a cerut rectorului facultăţii să îi permită să înveţe să-şi plătească o parte din cheltuieli prin munca de administrare şi monitorizare a căminului în care urma să locuiască. Miliardarul britanic Richard Branson, proprietarul grupului Virgin Media, care oferă televiziune prin cablu, servicii de telefonie şi internet de mare viteză, a cerut zece lire pentru metrou să se întoarcă în centrul Londrei, după ce a încheiat întâlnirea de negociere pentru cumpărarea unui avion Boeing la mâna a doua cu preşedinţii firmei British Airways.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU