22.8 C
Craiova
duminică, 16 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUNTRR solicită deschiderea traficului pe DN7 între localitățile Pitești - Râmnicu Vâlcea

UNTRR solicită deschiderea traficului pe DN7 între localitățile Pitești – Râmnicu Vâlcea

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită urgentarea lucrărilor și deschiderea traficului pentru vehiculele comerciale pe DN7 între localitățile Pitești – Râmnicu Vâlcea, sector de drum deosebit de important pentru economia naţională şi care este parte a Coridorului de Transport  Pan – European nr. IV.

Asociaţia susţine că restricţia de circulaţie pentru acest sector de drum naţional şi european pentru vehiculele comerciale de marfă peste 7,5 tone aduce grave prejudicii atât transportatorilor rutieri de marfă, cât şi economiei naţionale având în vedere faptul că oraşul Pitești este un centru economic important pentru Romania, o adevărată capitală a exportului românesc şi a industriei auto. Cumulat, primele 10 firme din Argeș (dintre care 7 companii din industria auto) au avut o cifră de afaceri de aproximativ 24,3 miliarde de lei, contribuind cu aproape 4% la Produsul Intern Brut al României în anul 2013.
Prin introducerea acestei restricţii transportatorii rutieri care activează în această zonă sunt direct afectaţi, pentru că nu se admite nici accesul camioanelor către propriile puncte de lucru ale firmelor din Judeţul Argeş (situate în zona restricționată).

Diferenţa foarte mare, de peste 100 km între ruta uzuală şi varianta ocolitoare indicată de CNADNR pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone pe sensul Piteşti – Rm. Vâlcea, respectiv Pitesti – DN 65 – Slatina – Ganeasa – intersecție DN 64 – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea, conduce la o majorare semnificativă a costurilor directe ale firmelor de transport rutier cu motorina (35 litri suplimentar minim) şi cu uzura vehiculelor, ca şi la o creştere cu până la 2 ore a timpului de deplasare între cele 2 localităţi, în condiţiile în care durata de condus zilnică a unui şofer profesionist în UE nu depăşeşte 9 ore.
De asemenea, lipsa spaţiilor de parcare pentru efectuarea pauzei obligatorii de 45  min. de către şoferii profesionişti poate conduce la amenzi usturătoare pentru depăşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă, de până la 8.000 de lei, pentru firmele de transport nevoite să urmeze această rută ocolitoare.

În faţa acestei situaţii, nici alte variante ocolitoare cum ar fi cea prin Curtea de Argeş (DN7C-DN73C) nu sunt posibile pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone – deşi această variantă are doar 10 km în plus faţă de drumul uzual, în urma consultării site-ului cnadnr.ro rezultă că şi pe segmentul DN 73C  (Burluşi – Blidari) circulația se desfăşoară restricţionat pentru autovehiculele de peste 7,5 tone. Deşi importanţa acestui drum este mai mică, asociţia solicită accelerarea lucrărilor de remediere şi permiterea accesului autovehiculelor comerciale mai mari de 7,5 tone pe această variantă ocolitoare, aşa cum s-a întâmplat şi în alte situaţii, având în vedere forţa majoră datorată inundaţiilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS