18.4 C
Craiova
vineri, 17 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateVerificări multe, sancţiuni puţine

Verificări multe, sancţiuni puţine

Controalele efectuate de Casa de Asigurări de Sănătate Dolj în luna martie s-au soldat mai mult cu avertismente, dar s-a impus şi recuperarea contravalorii serviciilor medicale raportate eronat.
După ce în februarie a inspectat opt spitale din Dolj, corpul de control al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate a trecut în luna martie la verificarea furnizorilor de servicii din asistenţa medicală primară, din ambulatoriul pentru specialităţile clinic şi medicină dentară, dar şi a furnizorilor de servicii farmaceutice şi de dispozitive medicale. Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj verifică lunar îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către furnizorii de servicii medicale, iar la controlul de luna trecută s-au depistat mai multe nereguli. Cum era şi firesc, au apărut şi sancţiunile, dar acestea au constat mai mult în avertismente şi recuperarea contravalorii serviciilor raportate eronat, sumă care depăşeşte cu puţin 400 de lei.
 
372 de lei, recuperaţi de la patru medici

În asistenţa medicală primară, CAS Dolj a verificat în martie 14 furnizori de servicii medicale, la majoritatea constatându-se deficienţe. Printre neregulile găsite şi făcute publice de reprezentanţii Casei se numără neconsemnarea în fişele pacienţilor a prescripţiilor medicale, concediilor medicale şi a biletelor de trimitere eliberate, necompletarea corectă a registrului de consultaţii, în sensul lipsei semnăturii pacientului, nemenţionarea concediilor medicale, a prescripţiilor medicale şi a biletelor de trimitere, lipsa cererilor asiguraţilor la înscrierea pe lista de capitaţie (lista cu pacienţii – n.r.) a medicului de familie şi existenţa unor asiguraţi care au beneficiat de medicamente compensate 90% fără a avea dreptul legal, deoarece aceştia realizau şi alte venituri decât cele din pensii mai mici de 700 de lei. O altă neregulă depistată la control a fost raportarea distinctă a imunizărilor antipoliomelitică VPO şi VPI şi împotriva difteriei, tetanosului şi tusei convulsive – DTP, deşi forma de prezentare a vaccinurilor le includea pe ambele, fiind necesară o singură inoculare (vaccinare – n.r.).
Măsurile luate de Casă în urma depistării acestor deficienţe nu par de speriat: un medic de familie sancţionat cu avertisment, un altul sancţionat cu diminuarea valorii punctului per capita (pe pacient – n.r.) cu 10% pentru luna în care s-a constatat, respectiv cu 245 de lei, în timp ce de la patru medici de familie s-a recuperat contravaloarea serviciilor medicale raportate eronat, în sumă de 371,39 lei.

Avertisment şi 42 de lei imputaţi la farmacii

Şi la controalele efectuate la furnizorii de servicii farmaceutice reprezentanţii CAS Dolj au găsit nereguli. În urma a trei controale tematice, s-a constatat că în farmacii fie nu a fost prezent farmacistul-șef, fie nu erau afişate, la loc vizibil, obligațiile furnizorului privind serviciile farmaceutice prestate conform contractului cu CAS, cât şi farmaciile care asigură continuitatea furnizării de medicamente, publicate pe pagina web a CAS Dolj. Totodată, s-a constatat că la o farmacie au fost eliberate medicamente în baza unor prescripţii medicale care nu conţineau toate datele obligatorii.
Pe baza celor depistate, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a luat şi măsuri: avertisment pentru un furnizor de medicamente şi imputarea sumei de 42 de lei, reprezentând contravaloarea prescripţiilor medicale eliberate fără a conţine datele obligatorii, farmaciei la care s-a descoperit această neregulă.

Service contra cost în perioada de garanţie

Tot în urma controlului, la un furnizor de dispozitive medicale s-a descoperit că acesta efectuase contra cost service la un aparat auditiv aflat în perioada de garanţie, furnizorul fiind obligat să restituie asiguratului suma încasată ilegal.
Au existat şi cazuri când verificările nu au scos la iveală nereguli, cum s-a întâmplat în ambulatoriul de specialitate clinic şi cel de medicină dentară. „Au fost verificaţi patru furnizori de servicii medicale, constatându-se că sunt respectate clauzele contractului de furnizare de servicii medicale în ambulatoriul de specialitate, în sensul că exista concordanţă între serviciile medicale raportate şi cele consemnate în documentele de evidenţă existente la nivelul furnizorilor de servicii. În ambulatoriul de specialitate medicină dentară au fost verificaţi trei furnizori de servicii medicale, constatându-se că există concordanţă între serviciile medicale raportate şi cele consemnate în documentele de evidenţă“, se specifică în raportul întocmit de CAS Dolj. Totuşi, s-a constatat că unii furnizori nu informează medicii de familie prin scrisoare medicală cu privire la diagnosticul şi tratamentul efectuat.

Nereguli remediate

În luna februarie, CAS Dolj verificase opt unităţi sanitare cu privire la modul de derulare a programelor naţionale de sănătate, la şase dintre acestea constatându-se deficienţe, cum ar fi un stoc prea mare de medicamente sau depăşirea costului mediu anual pe persoană tratată. Unităţile în cauză primiseră un termen de 30 de zile pentru remedierea disfuncţionalităţilor, iar reprezentanţii Casei susţin că acestea s-au conformat. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS