11.7 C
Craiova
marți, 14 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateAgonia repartizarii cadrelor didactice pe posturi si catedre vacante

Agonia repartizarii cadrelor didactice pe posturi si catedre vacante

O noua repartizare a cadrelor didactice- care au participat la concursul de titularizare din 16 iulie 2003 – pe posturi si catedre vacante in unele unitati de invatamint din judetul Dolj va avea loc miine, ora 13.00, la sediul inspectoratului scolar.

Dan Cristian Tacu, inspector cu evidenta si miscarea personalului didactic in cadrul ISJ Dolj, spune ca aproximativ 45 de candidati au renuntat la postul / catedra repartizata din diverse motive:

„Din aceasta cauza s-a recurs la cea de-a patra etapa, iar listele cu posturile si catedrele neocupate de acestia vor fi afisate la sediul inspectoratului scolar pe, 19 septembrie, la ora 12.00.“

Surse oficiale din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) au afirmat cu mult timp in urma ca repartizarea computerizata la nivel national a cadrelor didactice va fi sortita esecului. Conducerea MECT a sustinut ca, dupa concursul de competenta, repartizarea computerizata in ordinea descrescatoare a mediilor se va face in doua etape: judeteana si nationala. Apoi, a constatat ca este imperios necesara si cea de-a treia etapa, necomputerizata, in care sa se realizeze suplinirile. In pofida faptului ca ministrul Athanasiu a promis ca va face un proiect de lege prin care sa-i stimuleze financiar pe profesorii care accepta sa fie titulari in invatamintul din mediul rural, lucrurile nu s-au schimbat deloc.

Proiectul a ramas in faza embrionara, iar tinerii absolventi au refuzat posturile sau catedrele din comune si sate, din cauza lefurilor mizerabile. Surse oficiale din minister afirma ca intreaga conducere a MECT doreste finalizarea acestui capitol cit mai urgent:

„Erorile Serviciului National de Evaluare si Examinare, utopia titularizarii computerizate la nivel national, influentele unor deputati si senatori asupra multor inspectorate scolare din teritoriu, precum si aflarea subiectelor tip grila de catre candidatii favorizati au demonstrat ca, inclusiv in invatamintul romanesc, coruptia este institutionalizata. Este inexplicabil ca la concursul de competenta sa existe cadre didactice care sa primeasca nota zece pe lucrari tip grila cu itemi gresiti sau raspunsuri gresite bifate de SNEE ca fiind corecte. Este interesul ministerului de resort ca repartizarea cadrelor didactice sa se incheie rapid si nicidecum al invatamintului preuniversitar“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS