18.4 C
Craiova
luni, 20 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinCând sărăcia urcă pe podium

Când sărăcia urcă pe podium

„Billions made homeless“ – „Miliardele au creat vagabonzii“, „Act fast“ – „Acţionează rapid“, „Stop climate change“ – „Stop schimbărilor climaterice“, acestea au fost doar câteva dintre mesajele pe care mane-chinele le-au afişat la cea mai recentă prezentare de modă semnată de Vivienne Westwood.

Celebra stilistă britanică Vivienne Westwood a reuşit să şocheze din nou. Noua sa colecţie inspirată de „vagabonzii“ de pe străzile din cartierele rău famate din Londra a reuşit să îi impresioneze pe spectatorii prezenţi la Săptămâna Modei, desfăşurată la mijlocul lunii ianuarie la Milano. Haine zdrenţăroase în diferite combinaţii de culori, păr ciufulit şi neîngrijit sunt doar câteva dintre elementele definitorii ale colecţiei toamnă-iarnă 2010 pentru bărbaţi semnată de Vivienne Westwood.
 Primul manechin a apărut pe scenă dintr-o „casă“ de carton, în timp ce altul împinge un coş de cumpărături plin de ziare. Spectacolul a atins apogeul atunci când un manechin a simulat o cădere la pământ, din cauza frigului, şi în ajutorul lui au sărit trei voluntari ai asociaţiei Croce Verde din Milano. Creatoarea a adus astfel un omagiu asociaţiei cu care a demarat un proiect ce prevede distribuirea de haine „de firmă“ către toţi oamenii străzii din Milano. Tricourile cu inscripţia „Billions made homeless“ au fost purtate în premieră de cei trei voluntari ai asociaţiei. Prezentarea s-a încheiat cu aceiaşi operatori de la Croce Verde, care au însoţit ieşirea finală a stilistei, întinsă pe o targă. Hainele donate au fost produse în ediţie limitată şi vor fi destinate doar oamenilor străzii.

Voluntariat pe stradă

„Este prima dată când hainele de firmă sunt destinate săracilor. Bogaţii nu şi le pot permite“, a comentat în culise Daniele Indi Tonani, un operator turistic din Milano care de şapte ani este voluntar al asociaţiei Croce Verde. Daniele este unul dintre manechinele neprofesioniste angajate de „Lady Viv“ pentru această prezentare. La fel stau lucrurile cu Luca Leonetti şi Gianmauro Nigretti. Luca are 41 de ani, este funcţionar şi are deja zece ani de voluntariat. Gianmauro, de 50 de ani, de profesie comerciant, este voluntar de 32 de ani. Ei au participat la această prezentare pentru a lansa un mesaj etic: utilizarea modei pentru a focaliza atenţia pe o problemă reală: cea a nevoiaşilor, a oamenilor fără adăpost şi a încălzirii globale. „Folosiţi ceea ce aveţi, nu faceţi risipă, cumpăraţi mai puţin, dar mai de calitate“, a explicat stilista, care încă de acum cinci ani a creat tricouri cu simbolul Crucii Verzi. „Ne-am distrat de minune. În primul moment, nivelul de adrenalină creşte la maximum, la fel ca atunci când pornim sirenele“, a spus Luca la sfârşitul prezentării.

Inspiraţie pe stradă

„Tema colecţiei mi-a fost insuflată de soţul meu, care, la rândul lui, a fost inspirat de un prieten avocat care lucrează cu oameni ai străzii, în cadrul unei fundaţii de caritate“, a povestit Westwood. Pentru acest show, stilista a creat şi un decor pe măsură: podiumul a fost căptuşit cu cartoane lipite cu scotch, iar în locul unde modelele apăreau pe scenă erau împrăştiate mai multe cutii de carton.
 Manechinele şi-au intrat şi ele perfect în rol. Părul bărbaţilor a fost ciufulit şi colorat cu o substanţă argintie, pentru a da „senzaţia de aspru, de neîngrijit, iar vopseaua din păr reprezenta o uşoară brumă, ca şi cum ar fi dormit afară“. Vivienne Westwood nu este la prima experienţă de acest tip. Anul trecut, tot la Săptămâna modei de la Milano, stilista a lansat o colecţie pentru sezonul primăvară-vară 2009 inspirată din cultura romă. În plus, pentru ca spectacolul să fie cât mai original, ea a apelat la bărbaţi tineri bruneţi, cu pielea închisă la culoare, cu tatuaje, dinţi de aur şi lanţuri groase.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII