19.8 C
Craiova
luni, 13 mai, 2024
Știri de ultima orăMagazinCentre comerciale pe placul prichindeilor

Centre comerciale pe placul prichindeilor

Un magazin urias si colorat, cu coridoare secrete, unde se poate intra pentru a fugi de mama si de tata si pentru a intâlni alti copii, pregatiti de joaca, niste carucioare telecomandate, cosuri pline cu dulciuri, din care se poate gusta tot timpul, poate chiar vizionând DVD-ul preferat. Cam asa ar arata un centru comercial dedicat celor mici, unde prichindeii se pot simti in largul lor.


Din câte se pare, dorintele copiilor nu se schimba niciodata. Este suficient sa ne aducem aminte de celebra Tara a Distractiilor, pe care Carlo Collodi a creat-o in 1883 in legendara sa opera Pinocchio, in care, in afara de DVD-uri, lucrurile stateau cam la fel. La veacuri distanta, copiii isi imagineaza un magazin de vis similar, descris de numeroase studii si de o teza discutata recent la Universitatea Bocconi din Milano, care s-a bazat pe desenele facute de elevii din clasele primare. Shopping-ul este o activitate practicata de exponentii oricarei grupe de vârsta. Cine ar fi crezut ca pâna si pentru pustii mai mici de zece ani mersul la cumparaturi ar putea fi o experienta mai mult decât placuta, care are o reprezentare precisa in mintea copiilor, pâna la uniforma vânzatorilor, care trebuie sa fie extrem de colorata? Potrivit acestor studii, varietatea marfurilor, cu mii de produse bune si distractive, consumul la fata locului, o ambianta muzicala placuta, insotita de mirosuri ispititoare, precum si posibilitatea de a impartasi emotia cu alti micuti de aceeasi vârsta ar fi doar câteva dintre aspectele centrale ale experientei la cumparaturi a copiilor.


Copiii – consumatori de lux


Un comerciant care trebuie sa isi atraga de partea sa asa-numitii „baby consumatori“ trebuie sa tina neaparat cont de dorintele micutilor clienti. Mai nou, s-a demonstrat ca locurile de joaca amenajate in incinta marilor magazine nu sunt pe placul copiilor, care sunt de parere ca acestea sunt de ajutor doar parintilor, pentru ca le confera mai multa libertate la cumparaturi si le permit sa isi „abandoneze“ odraslele pe mâna supraveghetorilor si sa cutreiere linistiti printre rafturi. Potrivit studiului prezentat la Bocconi, se pare ca, in opinia copiilor, o zi ideala, de preferinta sâmbata sau duminica, este cea in care merg la cumparaturi impreuna cu toata familia – parinti, frati, unchi, verisori, bunici – si chiar si cu prietenii. Pentru toti copiii, experienta cumparaturilor trebuie traita neaparat in companie, exceptie facând coridoarele secrete din magazine, unde copiii doresc sa se refugieze din când in când din calea cicalelilor parintilor.


Alte studii au demonstrat ca, in mod surprinzator, micutii sunt consumatori extrem de atenti, stiu foarte bine preturile cele bune si care produs merita sau nu sa fie cumparat. Pe scurt, pentru copii, shopping-ul este o experienta ce merita traita la maximum si care trebuie cunoscuta mai ales de conducerea marilor magazine, ce se ocupa de strategia companiei. Valorizând aspectul educativ si devenind locuri in care copiii pot creste, centrele comerciale ar putea sa devina puncte centrale de atractie pentru o masa mult mai mare de consumatori. Asta mai ales daca avem in vedere ca, deseori, importanta nu este achizitia in sine, ci magazinele, care trebuie sa fie locuri unde lumea sa se simta bine, indiferent de vârsta.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS