28.3 C
Craiova
sâmbătă, 15 iunie, 2024

Locomotivele nimănui

Electroputere a desfiinţat oficial fabrica de locomotive pe 23 aprilie 2012. Negocierile cu grupul GFR pentru înstrăinarea fabricii au intrat în impas.

Compania magnatului Gruia Stoica, Grup Feroviar Român (GFR), nu mai pare interesată de preluarea fabricii de locomotive din cadrul Electroputere Craiova. Ultima locomotivă nouă a fost produsă de Electroputere SA în 1990, iar de atunci se fac doar reparaţii. Pe 23 aprilie 2012, Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor (AGOA) a aprobat desfiinţarea a două divizii din cadrul uzinei Electroputere. Este vorba despre Vehicule Feroviare şi Urbane (VFU) şi Reparaţii şi Modernizare Utilaje (RMU). Activitatea şi personalul urma să fie preluate de GFR, patronată de grupul Grampet SA al lui Gruia Stoica. GFR este unul dintre marii operatori feroviari privaţi din România, deţinând un parc de 260 de locomotive diesel şi electrice de 5.100 kW produse la Electroputere. Reviziile şi reparaţiile parcului de locomotive ar fi fost astfel făcute în cadrul VFU. Costurile preluării s-ar fi ridicat la aproximativ 5.000.000 de euro, susţin surse autorizate din cadrul societăţii oltene. De preluarea fabricii ar mai fi interesați cehii de la Skoda și o companie chineză.

Pierderi în primul trimestru

Potrivit ultimelor informaţii, GFR şi-a redefinit priorităţile pentru acest an. Negocierile pentru vânzarea fabricii de locomotive ar fi intrat în impas. Contactaţi de GdS, reprezentanţii GFR nu au dorit să comenteze pe marginea acestui subiect.
Electroputere SA a încheiat anul 2011 cu pierderi de 10,8 milioane de euro. Numai din reevaluarea terenurilor, societatea a înregistrat pierderi de 36 de milioane de euro. În şedinţa AGOA de pe 23 aprilie, s-a votat şi bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC) pentru 2012. Pentru anul în curs sunt vizate vânzări nete de 272,5 milioane de lei (61 de milioane de euro) şi un rezultat net de 23,5 milioane de lei (5,28 milioane de euro). La 31 martie 2012, societatea olteană a raportat o pierdere de 8,12 milioane de lei (1,8 milioane de euro).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS