15 C
Craiova
miercuri, 29 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriChrysler a cerut intrarea în faliment

Chrysler a cerut intrarea în faliment

Grupul a devenit primul producător auto din istoria SUA care cere declanşarea procedurilor de faliment. Fiat va prelua o participaţie de 20% la constructorul auto american.

Producătorul auto american Chrysler a cerut intrarea în faliment şi a anunţat încheierea unui parteneriat cu Fiat, în urma căruia grupul italian va prelua o participaţie de 20% la constructorul auto american, aceasta putând ajunge până la 35% prin investiţii, transmite Reuters. Ca urmare a scăderii vânzărilor şi eşecului de a ajunge la o înţelegere privind restructurarea datoriilor, Chrysler a devenit primul producător auto din istoria SUA care cere declanşarea procedurilor de faliment.

Obama: Măsura va salva 30.000 de locuri de muncă

Măsura a fost apreciată de preşedintele Barack Obama ca esenţială pentru salvarea celor 30.000 de locuri de muncă de la compania americană, al cărei acţionar majoritar este fondul de investiţii Cerberus Capital Group.
Parteneriatul cu Fiat include şi posibilitatea ca, după ce compania americană îşi achită datoriile către Trezoreria SUA, constructorul auto italian să poată ajunge la un pachet majoritar de 51% la Chrysler.
Compania americană, fondată în 1925, s-a prăbuşit din cauza dependenţei totale de piaţa auto din Statele Unite, puternic afectată de criza economică mondială, dar şi a calităţii scăzute a autovehiculelor, respectiv a portofoliului compus aproape în exclusivitate din modele SUV, cu un consum ridicat de combustibil.
Ca parte a procesului de faliment, statul american va oferi fonduri de 3,5 miliarde de dolari pentru acoperirea datoriilor şi până la 4,5 miliarde de dolari pentru acoperirea altor costuri. Procedurile de faliment vor dura între 30 şi 60 de zile, potrivit preşedintelui SUA.
Pe lângă participaţia preluată de Fiat, fondul de asigurări medicale al Federaţiei sindicale din domeniul auto (United Auto Workers) va prelua 55% din companie, în timp ce statul american şi cel canadian vor controla împreună 10%.
Chrysler nu a cerut intrarea în faliment şi în Canada, unde deţine trei fabrici, şi va primi din partea executivului canadian un sprijin financiar pentru restructurare de 2,4 miliarde de dolari.

Fiat îşi îndreaptă atenţia spre Opel

După ce a încheiat alianţa cu Chrysler, Fiat vrea să ajungă acum la un acord cu Opel, subsidiara europeană a General Motors, a declarat Sergio Marchionne, administrator delegat al producătorului auto italian, în cadrul unui interviu publicat de ziarul La Stampa, relatează NewsIn. „Acum trebuie să ne concentrăm asupra Opel. Este partenerul ideal“, a declarat Marchionne.
Acordul încheiat între Fiat şi Chrysler a adus grupul italian în rolul de salvator al industriei auto americane, însă încheierea altui acord cu Opel, divizia europeană a grupului General Motors, ar putea fi prea mult pentru Fiat, scrie Reuters. Acest lucru a îngrijorat analiştii, care consideră că situaţia ar putea scăpa de sub control, deoarece se tem că Fiat nu va putea să administreze simultan cele două proiecte. Un acord cu Opel ar aduce Fiat la scara dorită de Marchionne, împreună, cele două grupuri fiind în urma liderului european Volkswagen la capitolul vânzări. Însă, spre deosebire de acordul cu Chrysler, alianţa cu Opel nu va deschide noi pieţe pentru Fiat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII