16.2 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriHelin - o afacere de milioane

Helin – o afacere de milioane

Menţinerea unei afaceri ani de-a rândul şi dezvoltarea ei până la un nivel impresionant presupun multă muncă, tărie de caracter, hotărâre, răbdare şi, mai ales, perseverenţă. Mărturie stă afacerea Helin, începută după Revoluţie, cu o investiţie de numai 8.000 de mărci.

Indiferent că este vorba de hotelul de patru stele, de restaurant, de limuzine, de supermarketurile sau de autocarele inscripţionate cu numele firmei, este puţin probabil să mai fie craioveni care nu au auzit încă de Helin. Şirul afacerii ce abia ulterior avea să poarte numele Helin a început acum 17 ani şi a vizat domenii de activitate din cele mai variate. „Am început în 1990, cu o altă firmă – o întreprindere care avea drept domeniu de activitate transportul de persoane în ţară şi străinătate“, a declarat Mircea Stroe, managerul general al afacerii. Acesta a afirmat că investiţia iniţială a fost de 8.000 de mărci (provenite din vânzarea a două maşini) într-un microbuz de 20 de persoane achiziţionat din Germania. Un an mai târziu, Mircea Stroe s-a lansat în comerţ – a deschis un magazin de haine pe strada Olteţ, care nu a avut însă o viaţă prea lungă. Activitatea de comerţ s-a reorientat însă repede către domeniul alimentar. „În 1992 am preluat o staţie de autobuz pe care am modernizat-o şi de o parte şi de alta a ei am înfiinţat două chişcuri cu produse alimentare şi nealimentare“, a afirmat Mircea Stroe. După acest model, în următorii ani a urmat modernizarea şi a altor staţii de autobuz (la Spitalul Militar, la Ciupercă).

 

Ascensiunea firmei

 

Sub denumirea Helin, firma şi-a început activitatea în 1994 şi Mircea Stroe a avut în continuare succes în afaceri. Astfel, în 1995 a înfiinţat un depozit angro de produse alimentare şi nealimentare. Tot atunci a apărut în Craiova şi supermarketul Helin. „Prin activităţile de comerţ, firma a avut o dezvoltare rapidă. Astfel, în 1996 aveam deja şapte depozite angro“, a explicat Mircea Stroe. La acestea s-au adăugat opt magazine alimentare. În următorii trei ani a fost dezvoltată activitatea de transport – 50 de tiruri pentru curse de transport internaţional rapid de marfă şi două autocare pentru transport intern şi internaţional de persoane. Între timp (în 2001) s-au pus şi bazele viitorului Hotel Helin (prin achiziţionarea clădirii care la momentul respectiv era degradată), care a fost inaugurat în 2004.

 

De la un angajat, la 330

 

„Mi-a plăcut tot timpul să încerc lucruri noi, aşa că m-am gândit să facem un hotel de patru stele. Când m-am lansat în afaceri, am început cu un angajat şi în 1999 am ajuns la 330 de angajaţi“, a explicat Mircea Stroe. Investiţiile şi expansiunea nu s-au oprit însă aici. Ţinând cont de categoria de clienţi cazaţi în hotel, cât şi de evenimentele organizate în restaurant, Mircea Stroe a simţit că e nevoie să-şi condimenteze puţin afacerea. Astfel, în 2006 a achiziţionat prima limuzină. Şi cum aceasta a avut mare succes atât printre clienţii hotelului, cât şi printre cântăreţii români, care au solicitat-o pentru filmări de videoclipuri, anul acesta parcul auto al firmei a mai primit o limuzină, mult mai mare, venită direct de la Hollywood şi care a costat 180.000 de dolari.

 

A ştiut când să renunţe

 

Nu toate afacerile s-au dovedit însă profitabile în timp. Totuşi, unul din secretele sale constă în faptul că a avut curajul de a renunţa rând pe rând la unele afaceri. „În 2005 am renunţat la activitatea de transport de mărfuri. Din cauza scăderii cursului euro, foarte mulţi exportatori, iar eu eram un exportator de servicii, au pierdut“, a spus omul din spatele afacerii Helin. Unul câte unul, a închis apoi şi o parte din magazinele alimentare, spaţiile închiriindu-le la diverse firme.

Acesta a explicat că în momentul de faţă afacerea se axează mai mult pe activitatea hotelieră (până în 2009 va mai exista un Hotel Helin în centrul oraşului, cu 36 de locuri de cazare şi o cramă de 125 de locuri, în care, după estimări, vor fi investiţi 2,5 milioane de euro).

 

Secretele unei afaceri impresionante

 

În ceea ce priveşte ingredientele succesului său, Mircea Stroe a fost cât se poate de convingător. „Ambiţia, seriozitate atât faţă de partenerii de afaceri, cât şi faţă de angajaţi şi perseverenţa. Am avut fel şi fel de probleme care m-au făcut însă mai puternic. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că am avut tăria să renunţ la timp la anumite activităţi – consider că acest lucru a reprezentat 95% din succes“. În plus, a fost nevoie de multă muncă. „În primii zece ani nu am avut nici măcar o zi liberă. După aceea nu am avut mai mult de şapte zile de concediu“, a mai spus Mircea Stroe. Acesta a explicat că toate activităţile întreprinse au fost grele, însă a făcut totul din plăcere. „Sunt dependent de muncă“, a adăugat Stroe, care a subliniat faptul că a urmat întotdeuna motoul „Cel mai mult câştigă cel care serveşte cel mai bine“, astfel că a pus întotdeauna clientul pe primul loc.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII