19.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024

Titanium Test

Ford Mondeo Ambiente, prima variantă ca nivel de echipare, a fost testat de noi pentru suplimentul AutoSud. De data aceasta, în drive test a intrat versiunea de top a modelului, Titanium.

 

Noul Ford Mondeo, lansat cu fast în acest an pe piaţa românească, vine în patru variante de echipare, începând cu Ambiente şi ajungând până la Titanium. Modelul este situat imediat sub clasa premium, însă, în această ultimă versiune, beneficiază de o gamă de dotări bogată, fiind echipat astfel încât să satisfacă toate pretenţiile.

Dacă exteriorul Titaniumului se diferenţiază de semenii mai „săraci“ prin jantele din aliaj, frâne cu discuri pentru toate roţile, caroseria într-o singură culoare, metalizată, inclusiv mânerele uşilor, sau rama cromată a grilei faţă, la interior diferenţa este netă. Se manifestă prin numărul de airbag-uri (frontale, laterale, de tip cortină plus airbag pentru genunchii şoferului), prin sistemele electronice instalate pe maşină, sistemul automat de climatizare, sistemul audio Sony, faruri adaptive, reglabile din interior, şi restul gamei de echipamente premium. Se pot observa, de asemenea, tapiţeria din piele Alcantara, maneta frânei de mână îmbrăcată în piele, ca şi volanul şi schimbătorul de viteze, finisajele cromate ale mânerelor interioare de la uşi ori covoraşele velurate atât în faţă, cât şi în spate.

Frâne de excepţie

Titanium, spre deosebire de celelalte versiuni, nu are nevoie decât să ia notă de prezenţa cheii în buzunarul şoferului. Pornirea motorului se face dintr-un buton plasat pe consola centrală, în partea dreaptă a şoferului. În mai puţin de o secundă se face auzit sunetul motorului, iar pe display-ul LCD al computerului, plasat între cele două ceasuri de bord, apar toate informaţiile de care ai nevoie pentru drum. Mondeo Titanium testat de noi avea sub capotă un motor turbo-diesel de doi litri, care produce 140 de cai-putere la 4.000 de rotaţii pe minut. Cuplul maxim al motorului, 320/340 Nm, devine disponibil între 1.750-2.240 rpm. Este o încântare când apeşi pedala de acceleraţie, acţionată electric, iar maşina se avântă la drum încă de la turaţie joasă. Suspensia este bine configurată, aşa cum era de aşteptat judecând după testul anterior pe versiunea Ambiente. În privinţa frânelor, numai cuvinte de laudă pentru Titanium. La viteze mici, frânele acţionate brusc îngheaţă. Le-am testat la viteză mai mare, respectiv 140 km/h, frânare violentă. La această viteză, maşina parcurge aproximativ 39 de metri în fiecare secundă. Mondeo s-a oprit în mai puţin de două secunde, după 55-60 de metri, măsuraţi ochiometric. Şi în tot acest timp, a reuşit să rămână stabilă, oferind posibilitatea controlului datorită sistemului ABS cu EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare). Conform Plusauto, dealer Ford din Craiova, preţul unui Titanium este de aproximativ 27.000 de euro, cu TVA inclus.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU