19.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateM-am săturat să dau în gropi!

M-am săturat să dau în gropi!

O persoană cu funcţie în Primăria Craiova – nu-i spun numele, pentru că figurează pe o anumită listă de candidaţi, aşa că i-aş face reclamă – spunea mai deunăzi că nu există gropi în străzile Craiovei. N-aş fi băgat în seamă această stupizenie, dacă respectivul n-ar fi insistat că el chiar are dreptate. De aceea m-am decis să-i dau câteva exemple de gropi din carosabilul Craiovei. Nu am pretenţia că le-am ales pe cele mai mari sau pe cele mai cunoscute, ci doar pe acelea întâlnite de mine, vineri, pur întâmplător, pe drumul către serviciu şi înapoi acasă.

Plombări selective

Respectivul „catindat“ (cum i-ar zice Caragiale) îmi spunea, spre exemplu, că zilele trecute tocmai ce au fost astupate gropile de pe strada Bariera Vâlcii. Aşa crede el!
Au fost, ce-i drept, plombate gropanele de sub podul CFR, adevărate capcane pentru şoferi, deoarece erau greu de evitat, fiind aproape imposibil de observat în întunericul de sub pod. Le mulţumesc celor din Primăria Craiova pentru că s-au ocupat de repararea lor! În definitiv, e vorba despre una din ieşirile din oraş, cea către Horezu (DN 65 C).
Însă, 20 de metri mai departe e altă porţiune cu gropi multe şi deloc mărunte şi atât de dese, că n-ai cum să le ocoleşti. Pe o porţiune nu mai mare de 30 de metri sunt peste 20 de astfel de gropi, unele cu diametrul de peste un metru, spre disperarea şoferilor, care se întrec în a transmite numai „urări de bine“ mamelor unor angajaţi din Primăria Craiova, care s-au făcut că nu văd această porţiune de stradă aproape distrusă. Ce vină au mamele, n-am să înţeleg niciodată…

Desfăcătorul de capace

N-aş vrea să mai trec în revistă şi gropile din carosabilul de pe podul către Melineşti… Nu că n-ar merita! Dimpotrivă, s-ar putea scrie romane despre acele gropi, pe care nimeni nu le bagă în seamă de ani de zile, deşi prin ele se pot vedea fără probleme trenurile din triajul CFR, aflat la câteva zeci de metri mai jos. Vreau să acord, însă, cuvenita atenţie unei gropi din categoria campioanelor în materie. Are peste un metru lăţime şi aproape 20 de centimetri adâncime şi se află cam în dreptul tancodromului, pe o porţiune de drum din afara Craiovei, dar aflată în administrarea Primăriei Craiova, deşi face parte din DN 6 B Craiova – Melineşti – Hurezani.
În respectiva groapă, aflată după o curbă fără vizibilitate, intră cu maşinile, probabil, zeci de şoferi pe zi. Stau dovadă nefericirii lor capacele de roţi mai mult sau mai puţin întregi împrăştiate prin bălăriile de la marginea drumului. Parcă într-un soi de haz de necaz, la câteva zeci de metri mai departe se află un panou care le aminteşte şoferilor că în Craiova „parcarea se face pe bază de vinietă“. Va să zică, dacă nu plăteşti, n-ai voie să opreşti, ci doar să dai în gropi…

Trambulina

I se spune „trambulina“, dar nu-i o groapă, ci un exemplu de nepăsare crasă a unora de prin primărie, care au drept sarcină de serviciu tocmai plimbatul prin Craiova în vederea depistării problemelor din carosabil. Pe asta, însă, n-au reuşit s-o depisteze. Pentru că „trambulina“ e, de fapt, un capac de canal montat… de-a-ndoaselea!
Situat în dreptul blocului 38-40 de pe bulevardul Dacia, vizavi de Olimp, respectivul capac întors pe dos îi oferă oricărui şofer neatent care circulă pe banda a doua posibilitatea de a-şi lua zborul, cu tot cu maşină, fie către vehiculele de pe banda întâi, fie către rondul cu iarbă dintre cele două sensuri de mers. Capacul cu pricina e aşa de vreo patru-cinci ani, de când s-a redat în folosinţă, după reabilitare, bulevardul Dacia-Decebal, dar nimeni nu s-a obosit să-l întoarcă de atunci şi până acum. Şi chiar dacă n-ar fi al primăriei, angajaţii municipalităţii puteau până acum să anunţe pe deţinătorul oficial al acelei guri de canal că ar fi cazul să remedieze situaţia.

Ca după bombardament

N-aş putea încheia, însă, acest scurt periplu prin gropile Craiovei, fără a aminti strada Paşcani. Această arteră care trece prin faţa Liceului de Chimie a devenit foarte circulată în ultimele săptămâni, de când s-a închis strada Amaradia. Strada Paşcani arată, însă, ca după bombardament. Şi nimănui de la Primăria Craiova nu pare să-i pese. Că dacă i-ar păsa cuiva, cu siguranţă ar remedia situaţia. În definitiv, contract-cadru de asfaltări avem, chiar pe patru ani, semnat nu demult cu Delta ACM ‘93. Iar bani alocaţi de la bugetul local pentru asfaltări şi reparaţii străzi sunt destui – vreo 71,5 milioane de lei, adică 715 miliarde de lei vechi. E nevoie doar de cineva care să observe şi să decidă…

Post-scriptum

Sunt aproape sigur că se vor găsi unii care să interpreteze electoral rândurile de mai sus. Se vor găsi unii care să creadă că am vrut să-i ţin partea unuia sau altuia dintre candidaţi sau să le pun beţe în roate altor candidaţi. Vă jur că n-am avut această intenţie. Am enumerat doar gropile pe care le întâlnesc zilnic pe traseul meu de acasă către serviciu şi înapoi. Sunt doar un simplu cetăţean care vrea drumuri bune. Pentru că m-am săturat să dau în gropi!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS