18.4 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateProfesorii învaţă să facă proiecte europene

Profesorii învaţă să facă proiecte europene

Până la sfârşitul anului, peste 300 de profesori craioveni vor fi învăţaţi să facă proiecte pentru absorbţia de fonduri europene şi naţionale.

Cu toate că există o serie de programe prin care şcolile şi liceele pot primi bani de la UE şi de la guvern, multe dintre ele pierd această oportunitate din cauză că nu există persoane specializate pentru a întocmi proiecte în acest sens. Pentru a veni în sprijinul acestora, reprezentanţii Liceului Teoretic „Henri Coandă“ au lansat joi programul „Centru de formare şi asistenţă pentru proiecte şcolare – CIAPS“, derulat în perioada iunie-decembrie 2007. Acest proiect se desfăşoară cu suportul financiar al guvernului, prin Programul de Granturi pentru Dezvoltare Şcolară. „Proiectul câştigat de liceul nostru este în valoare de aproximativ 11.000 de euro. Prin înfiinţarea Centrului de asistenţă pentru proiecte şcolare se încearcă formarea cadrelor didactice în vederea atragerii de fonduri guvernamentale sau europene“, a declarat Nicuşor Cotescu, directorul adjunct al Liceului Teoretic „Henri Coandă“.

„Lucrul în echipă va funcţiona mai bine“

Potrivit lui Nicuşor Cotescu, în cadrul proiectului vor beneficia de cursuri gratuite peste 300 de cadre didactice din 20 de şcoli şi licee din Craiova. Pe lângă faptul că-i pregăteşte pe profesori să acceseze fonduri, proiectul va avea însă şi implicări sociale. „Cei care au lansat această ofertă au încercat să facă nu numai un loc unde se scriu proiecte, ci şi unul unde se întâlnesc prieteni, fapt ce va face ca lucrul în echipă să funcţioneze mai bine decât până acum“, a declarat Mihaela Brumar, inspectoare pe probleme de integrare europeană în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj.

Centrul va funcţiona şi după finalizarea finanţării

CIAPS îşi propune să fie o investiţie pe termen lung. Acesta va oferi întâlniri de informare şi orientare a potenţialilor beneficiari cu privire la principalele linii de finanţare nerambursabilă, precum şi un program de consultanţă şi asistenţă pentru elaborarea şi implementarea proiectelor şcolare pe diferite programe de granturi.

Centrul de formare şi asistenţă pentru proiecte şcolare va funcţiona şi după finalizarea finanţării. „După încheierea finanţării, centrul se va transforma într-unul care va trebui să reziste prin surse proprii“, a explicat Nicuşor Cotescu. Cursurile ulterioare efectuate de centru vor fi, probabil, plătite.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII