19.4 C
Craiova
duminică, 26 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitatePortiţa de intrare a rablelor

Portiţa de intrare a rablelor

Dacă până în prezent Comisia Europeană era cea deranjată de valorile mari ale taxei, acum dealerii auto se plâng că taxa a scăzut prea mult în cazul autoturismelor non-Euro. Aceştia spun că riscăm să devenim cimitirul rablelor din UE.

Noua formulă de calcul a taxei de primă înmatriculare propusă de experţii din Finanţe indică o reducere majoră a valorii acesteia pentru automobilele non-Euro, ceea ce va creşte riscul ca parcul auto să fie invadat de rable aduse din străinătate, după cum apreciază dealerii auto craioveni.
Conform valorilor orientative prezentate de ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, taxa pentru un autoturism non-Euro cu o capacitate cilindrică de 1.600 cmc, veche de 15-16 ani, va scădea de la 4.579 de euro la 2.816 euro. În cazul unei maşini vechi de 20-21 de ani, taxa este redusă de la 4.579 de euro la 1.280 de euro, ceea ce înseamnă o sumă de aproximativ trei ori şi jumătate mai mică.

Calculele – sursă de îngrijorare

Dealerii craioveni de maşini second hand şi-au exprimat nedumerirea cu privire la valoarea foarte mult redusă a taxei de înmatriculare la automobilele non-Euro, menţionând că acest fapt va duce la o creştere a numărului de maşini vechi, cumpărate ieftin din celelalte ţări ale Uniunii Europene. „Nu înţeleg de unde valorile foarte mici pentru maşinile foarte vechi, non-Euro. Deşi noi comercializăm maşini second hand, acestea sunt Euro 4“, a declarat Robert Ungureanu, patronul unei firme craiovene de profil.
Chiar dacă valoarea taxei de înmatriculare pentru autoturismele Euro 4 noi nu se modifică, iar vânzările nu vor fi influenţate, şi dealerii de maşini noi s-au arătat îngrijoraţi de reducerea mare a taxei în cazul automobilelor vechi. „Există riscul unei invazii de rable, cumpărate ieftin din străinătate, în special când taxa se reduce în cazul maşinilor foarte vechi“, a declarat George Popescu, directorul unei reprezentanţe auto din Craiova.
O căutare pe pagina de internet www.mobile.de relevă faptul că în străinătate se găsesc pentru cumpărare maşini al căror preţ poate pleca de la câteva sute de euro. Spre exemplu, un Opel Astra GLS din 1992 poate fi găsit la un preţ de 1.000 de euro sau un Astra din 1996 la 3.000 de euro. Chiar şi adăugând taxa de primă înmatriculare, precum şi costul până în 500 de euro pentru aducerea automobilului în ţară, preţul este mai mic decât al unei maşini noi, din moment ce un Daewoo Matiz nou, cu motorizare Euro 4, porneşte de la preţul de 5.350 de euro cu TVA inclus, ori o Dacie Logan, în varianta cea mai ieftină, costă 6.400 de euro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

20 COMENTARII