Concluziile preliminare ale anchetei poliţiştilor arată că accidentul provocat de Silviu Lung pe DN 56 s-a produs pe fondul neadaptării vitezei de către fostul portar la condiţiile de drum, iar un martor a povestit pentru GdS că Silviu Lung conducea cu peste 90 km/h în momentul impactului.
Ceaţa, şoseaua umedă şi viteza. În opinia poliţiştilor Serviciului Rutier Dolj, acestea sunt condiţiile producerii accidentului de circulaţie în care şi-a pierdut viaţa Constantin Niţu, de 41 de ani, din comuna doljeană Moţăţei, tată a trei copii.
Poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Dolj au precizat că, miercuri, în jurul orei 15.30, Mercedesul condus de Silviu Lung dinspre Calafat către Craiova, la kilometrul 14 al DN 56, într-o curbă uşoară la dreapta, a lovit un Renault condus din sens opus de Constantin Niţu. În urma impactului violent dintre cele două autovehicule, Renaultul a fost proiectat în afara drumului, iar şoferul a murit pe loc din cauza leziunilor suferite. De asemenea, doi dintre pasagerii din Renault, Andreea şi Andrei, de 17, respectiv 15 ani, copiii lui Constantin Niţu, au fost răniţi şi transportaţi la Spitalul de Urgenţă Craiova. Fata a fost internată cu leziuni grave la nivelul capului şi toracelui, iar fratele său cu câteva contuzii. Fostul fotbalist a fost transportat la aceeaşi unitate medicală, unde medicii au stabilit că fostul portar al Universităţii Craiova nu a fost rănit grav.
Imediat după accident, poliţiştii de la Rutieră au precizat că responsabil pentru producerea accidentului a fost Silviu Lung, care a intrat pe contrasens cu Mercedesul pe care îl conducea. Oamenii legii nu hotărâseră însă din ce cauză acesta a intrat pe contrasens, putând fi vorba ori de o depăşire neregulamentară, ori de neadaptarea vitezei la condiţiile meteo şi de drum. În urma anchetei nu a fost însă identificat vreun autovehicul pe care Silviu Lung să-l fi depăşit, iar ieri, poliţiştii din cadrul IPJ Dolj au precizat că accidentul mortal s-a produs pe fondul neadaptării vitezei la condiţiile meteo şi rutiere: ceaţă, carosabil umed şi curbă uşoară la dreapta.
Cercetările poliţiştilor, susţinute de un martor
Un martor al accidentului produs de Silviu Lung a povestit pentru GdS cum s-a produs tragedia şi că şoferul avea peste 90 km/h în momentul impactului. Ion N., de 54 de ani, din Craiova, conducea un Renault Simbol către Craiova, iar între maşina sa şi Mercedesul lui Silviu Lung se mai aflau o dubiţă şi un autoturism. „Trebuie să recunosc că eu circulam cu aproximativ 90 km/h, iar cei din faţa mea aveau ceva mai mult, probabil în jur de 100 km/h. Mercedesul a intrat în curbă şi a depăşit axul drumului, a luat curba mai larg, după care am văzut cum Renaultul care venea din sens opus s-a răsucit pe şosea şi a ajuns în şanţ, pe sensul nostru de mers. Cel cu dubiţa a tras dreapta de volan şi a ieşit în afara drumului, iar eu şi şoferul care circula în spatele Mercedesului am frânat puternic şi am oprit“, a precizat şoferul craiovean.
Bărbatul a explicat că, deşi era ceaţă, vizibilitatea era de aproape 50 de metri.
În schimb, Silviu Lung a declarat ieri, de pe patul spitalului, că nu avea viteză şi circula cu aproximativ 60 km/h. „Nu îmi amintesc multe lucruri, doar că era o curbă, era ceaţă şi m-am trezit cu cealaltă maşină aproape de a mea. Am tras dreapta de volan, dar ne-am ciocnit. Nu aveam viteză mare, mergeam normal, cu 60 km/h, pentru că era ceaţă“, a explicat fostul fotbalist.
Viteza exactă cu care circulau cele două autoturisme în momentul accidentului va putea fi stabilită însă numai după efectuarea unei expertize tehnice. Poliţiştii doljeni au mai precizat pentru GdS că, în continuarea anchetei, pe lângă expertiza tehnică, vor fi audiaţi mai mulţi martori, dar şi victimele accidentului.
Pe numele lui Silviu Lung a fost întocmit dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.