14 C
Craiova
vineri, 17 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitatePeste 85% din liceenii din Dolj au susţinut simularea bacalaureatului la limba română

Peste 85% din liceenii din Dolj au susţinut simularea bacalaureatului la limba română

În Dolj, peste 85% dintre elevii din Dolj au susţinut simularea naţională a bacalaureatului la limba şi literatura română. În Dolj, evaluarea s-a desfăşurat în 43 de centre. Nu au fost elevi eliminaţi. Două licee din Craiova au avut prezenţă de 100%. La ieşirea din săli, elevii au spus că cerinţele nu au fost uşoare, mai ales la ultimul subiect.

Elevii din ultimul an de liceu sunt în plină perioadă de evaluare a cunoştinţelor pentru susţinerea examenului naţional de bacalaureat. Ieri au susţinut simularea probei scrise la limba şi literatura română. Prezenţa a fost de peste 85%. Au fost şi unităţi de învăţământ la care toţi elevii au participat la simulare.


„În Dolj, 3917 de elevi de la învăţământul de zi au fost așteptați să susțină proba scrisă la limba şi literatura română din cadrul simulării examenului naţional de bacalaureat. S-au prezentat 3.349 de elevi şi au fost absenţi 568. Prin urmare, procentul de prezenţă a fost de 85,50%. Cel mai ridicat procent de prezență a fost înregistrat la: Seminarul Teologic Ortodox ”Sfântul Grigorie Teologul” (100%), la Colegiul Național Militar ”Tudor Vladimirescu” (100%), la Liceul Teoretic ”Independența” Calafat (99,14%), la Liceul Teoretic ”Tudor Arghezi” (98,14%), Liceul Teoretic Bechet (95,44%), Liceul Teoretic „Adrian Păunescu” Bârca (90,47%)”, se arată în comunicatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

Ce subiecte au avut elevii

În ceea ce priveşte subiectele, textul la prima vedere de la subiectul I a fost din Profira Sadoveanu, „Destăinuiri”, cu cerințe diferite, în funcție de profil. La subiectul al III-lea elevii de la uman și pedagogic au avut de făcut un eseu cu particularitățile unei poezii de Ion Barbu. La profilul real și tehnologic/vocațional subiectul al III-lea a fost eseu despre particularităţile unei poezii de Tudor Arghezi. La ieşirea din săli, elevii au spus că subiectele nu au fost atât de uşoare pe cât se aşteptau.


„La prima parte au fost cerinţe uşoare, dar la eseu am avut poezia şi la genul loric este ceva mai greu, cel puţin pentru mine. Ne aşteptam la proză, dar la simulare mereu e mai dificil”, a spus una dintre eleve. Şi elevii de la profilul real au spus că au fost luaţi prin surprindere. „Am pus accent pe proză, dar a picat poezia. Nu mă aşteptam la cerinţă. Sper ca la examen să avem proză. Nu au fost subiecte grele, dar nu am învăţat cât trebuia”, a spus un alt elev.

Elevii susţin azi simularea probei obligatorii

Conform procedurii pentru simulare, „rezultatele obținute de elevi la simulările naționale sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”.


La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/ tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.


„Fiecare unitate de învățământ analizează rezultatele la simulările naționale pentru elevii pe care îi școlarizează și elaborează un raport pe care îl transmite inspectoratului școlar. Raportul include un plan de acțiune care cuprinde măsurile de remediere în cazul în care acest fapt se impune”, conform procedurii amintite.
Simularea națională va continua mâine, 29 martie, cu proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie și miercuri, 30 martie, cu proba la alegere a profilului şi specializării.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS