15 C
Craiova
miercuri, 29 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateConsiliul Local Craiova pune căruţa înaintea legii

Consiliul Local Craiova pune căruţa înaintea legii

Căruţele – pericol public

În orice altă ţară europeană apar doar în muzee, ca exponate de Ev Mediu. La noi însă, le întâlneşti la orice pas. Fac parte din peisaj, pentru că poliţia şi administraţia nu sunt în stare să impună legea prin care sunt interzise de mai bine de un deceniu în municipii şi pe drumurile naţionale. Acestea sunt căruţele, un adevărat pericol pe şoselele din România.

Consiliul local a adoptat în urmă cu şase ani o hotărâre care contravine legislaţiei rutiere, permiţând vehiculelor cu tracţiune animală să circule în anumite zone din Craiova. În loc să anuleze această hotărâre, ilegală încă de la adoptare, consilierii au modificat-o în 2005, adâncind ilegalitatea, sub privirile prea îngăduitoare ale Prefecturii Dolj.

Consiliul Local Craiova se crede mai deştept decât parlamentul şi guvernul la un loc. Aşa se poate înţelege din faptul că aleşii urbei au dat cu oiştea-n gard cu şase ani în urmă, adoptând o hotărâre care permite circulaţia căruţelor prin anumite zone din Craiova, deşi Codul Rutier şi hotărârea de guvern prin care s-a aprobat regulamentul de aplicare interzicea expres atunci şi interzice şi acum circulaţia căruţelor în municipii. Doi ani mai târziu, consilierii au pus din nou carul înaintea boilor. În loc să anuleze hotărârea ilegală, s-au apucat să o… îmbunătăţească.

Consilierii craioveni, mai presus de Codul Rutier

Poate cea mai mare gafă a aleşilor locali din inima Doljului o reprezintă Hotărârea nr. 227 din 31 iulie 2003, prin care Consiliul Local Craiova a stabilit că vehiculele cu tracţiune animală pot circula prin oraş, însă doar prin anumite zone. Căruţelor le era interzisă circulaţia doar în zona A a municipiului, adică în spaţiul delimitat la vest de străzile Paşcani, Maria Tănase, Brestei, Câmpia Islaz, Petuniilor, Pictor Iscovescu, Bucovăţ, Şoimului şi bulevardul 1 Mai, la sud de străzile Tabaci, Anul 1848, General Magheru şi bulevardul Gheorghe Chiţu, la est de străzile Spaniei, Petre Ispirescu şi Nicolae Iorga, iar la nord de străzile Fraţii Goleşti, Nicolae Iorga, General Constantin Cernătescu, General Argetoianu, Lămâiţei, Doljului, Opanez şi George Enescu.
Propunerea ilegală îi aparţinea consilierului Ion Lupulescu şi, culmea, primise avizul Direcţiei Tehnice, de Investiţii, Patrimoniu şi Gospodărire Comunală. În preambulul ei se menţiona pompos, dar neadevărat, că este „în conformitate cu prevederile HG nr. 85/2003 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a OG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice“. Minciuna ar fi ieşit imediat la iveală dacă cineva s-ar fi uitat măcar un minut în respectiva hotărâre de guvern, unde, în art. 200 era clar consemnat: „Vehiculul cu tracţiune animală nu poate fi condus pe autostrăzi, drumuri naţionale, în municipii, precum şi pe drumurile la începutul cărora există indicatoare care îi interzic accesul“. Dar n-a făcut-o nimeni, aleşii locali şi juriştii primăriei dovedind încă o dată că-şi primesc degeaba salariile.
Consilierii locali au votat fără să crâcnească, sub îndrumarea profesoarei Diana Buşoi, care a prezidat acea şedinţă, iar apoi secretarul urbei, Nicoleta Miulescu, şi-a aşternut semnătura pe hotărârea ilegală, crezând că îi poate da astfel putere mai mare ca a unei legi. Punând capac la toate, Prefectura Dolj – păstorită pe atunci de Cornel Mondea – a avizat pentru legalitate, în mod inexplicabil, hotărârea amintită, cu toate că ea contravenea legislaţiei rutiere nu doar la acea dată, ci şi astăzi.

Ilegalitate „îmbunătăţită“

Culmea prostiei consilierilor locali, dar şi a juriştilor Primăriei Craiova a fost atinsă însă doi ani mai târziu, când, la iniţiativa stupizilor de la aceeaşi Direcţie Tehnică, de Investiţii, Patrimoniu şi Gospodărire Comunală, s-a decis nu anularea hotărârii ilegale, ci îmbunătăţirea ei. Aşa se face că, pe 27 septembrie 2005, Consiliul Local Craiova a adoptat Hotărârea nr. 406/2005, prin care se modifică Hotărârea nr. 227/2003, adăugându-se la art. 2 următorul alineat: „Atelajele ce se vor deplasa pe arterele municipiului Craiova, în zonele în care este permis accesul acestora, vor fi dotate obligatoriu cu dispozitive de retenţie a dejecţiilor animale“.
Ilegalitatea este astfel reconfirmată de votul consilierilor, parafată de preşedintele de şedinţă Carmen Luminiţa Slavu şi contrasemnată – chipurile, pentru asigurarea legalităţii – de întâiul jurist al urbei, secretarul Nicoleta Miulescu.
Cum era de aşteptat, juriştii de la Prefectura Dolj au dovedit din nou că au făcut facultatea degeaba, sfătuindu-l pe prefectul de la acea dată – Nicolae Giugea – să dea viza de legalitate pentru hotărârea ilegală adoptată de consilierii craioveni.

Aşteptăm prefectura…

Aşa se face că aceste două hotărâri sunt în vigoare şi astăzi, deşi sunt ilegale. Ele ar putea fi anulate dacă prefectul actual, Florin Stancu – jurist de profesie -, s-ar implica. Pentru asta însă trebuie să vrea, pentru că ilegalitatea o vede şi un nespecialist care învaţă să obţină permisul de conducere. „Prefectura Dolj va studia aspectele privind legalitatea celor două hotărâri şi va decide în consecinţă“, a declarat Gabriel Anghel, purtătorul de cuvânt al prefectului Florin Stancu.
Până una-alta însă, de la Consiliul Local Craiova ne putem aştepta la orice. Poate mâine modifică însăşi Constituţia României sau, de ce nu, dă o hotărâre prin care abrogă chiar legea gravitaţiei… La câţi deştepţi are municipalitatea, nimic nu e imposibil!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

22 COMENTARII