21.2 C
Craiova
sâmbătă, 15 iunie, 2024
Știri de ultima orăActualitateElevii doljeni descoperă România

Elevii doljeni descoperă România

Timp de două ore, elevii de clasa a VIII-a au stat închişi în săli şi au încercat să rezolve varianta cu numărul 3 a tezei cu subiect unic la istorie sau geografie. Materia preferată a fost însă cea din urmă, majoritatea elevilor preferând să înveţe despre munţi, dealuri şi câmpii decât să memoreze nume de domnitori şi perioade istorice.

Dacă elevii doljeni de clasa a VII-a au o săptămână de pauză între cele două teze cu subiect unic, cei din clasa a VIII-a au trecut ieri prin alte emoţii la examenul de istorie sau geografie. Materia preferată a fost şi de această dată geografia, 5.200 de elevi alegând-o pentru examen, în timp ce 2.250 au ales să dea teza la istorie. „Nu a fost greu, dar am mai greşit pentru că a fost destul de multă materie – multe date de reţinut. Eu mi-am ales istoria şi cred că a fost un pic mai greu decât la geografie“, a spus o elevă în clasa a VIII-a la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova.

Alţii au ieşit dezamăgiţi din săli. „Nici nu mai contează ce am făcut. Am avut o zi proastă şi nu am putut să arăt tot ce am învăţat. În condiţii normale, aş fi luat zece, că sunt bun la geografie, aşa… cred că în jur de şapte, opt“, a spus Ovidiu, elev în clasa a VIII-a la Liceul Teoretic „Tudor Arghezi“ din Craiova.

De această dată, prezenţa a fost mult mai mare decât la teza cu subiect unic de la matematică şi examenul a decurs fără probleme organizatorice. „Prezenţa a fost destul de bună şi copiii s-au mobilizat mai bine decât la teza de matematică. Au înţeles că este un examen important din viaţa lor. Totul a decurs normal, subiectele au fost distribuite la timp şi nu au existat probleme“, a declarat Alexandru Gîdăr, inspector şcolar general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.

„Ce generaţie de stresaţi o să intre în adolescenţă!“

 

Condiţiile „ca de examen“ i-au nemulţumit pe părinţii elevilor doljeni, care consideră că sunt prea multe emoţii pentru ei. „Sunt ca la examen, cu uşile închise. Nu îţi dau voie să intri în curtea şcolii. Dacă timp de doi ani, în fiecare semestru, de câte trei ori copiii noştri trec prin aşa ceva, vă daţi seama ce generaţie de stresaţi o să intre în adolescenţă!“, a spus mama unui elev. Emoţiile şcolarilor se dublează atunci când se gândesc că, dacă nu iau note mari la teze, nu intră la liceul pe care îl doresc. „Este prea mult pentru ei. Şi profesorii îi stresează cu aceste teze şi le amintesc mereu că, dacă nu iau note mari, nu intră la un liceu bun. Ar fi bine să îi lase mai uşor, că sunt doar nişte copii“, a spus alt părinte. Tezele cu subiect unic s-au susţinut în 185 de unităţi de învăţământ care au fost arondate la 29 de centre de comunicare, lucrările fiind corectate în 19 centre de evaluare. Elevii doljeni din clasele a VII-a şi a VIII-a vor susţine următoarea teză la limba şi literatura română pe 14 decembrie. Pe 11 ianuarie, cei nemulţumiţi de notele obţinute la tezele cu subiect unic pot depune contestaţii. Cei din clasele terminale de gimnaziu care au absentat la prima sesiune a tezei cu subiect unic o pot susţine în sesiunea specială din luna februarie.

Mii de elevi au picat teza la matematică

Peste 20% dintre elevii doljeni din clasele a VII-a şi a VIII-a au picat teza cu subiect unic la matematică. Din cei 7.150 de şcolari de clasa a VII-a, 1.650 au obţinut note sub cinci, 900 au luat cinci, 800 au obţinut nota nouă, iar 410 au luat nota zece. La clasa a VIII-a, 953 de elevi din cei 7-200 au obţinut la teza cu subiect unic la matematică note sub cinci, 950 au obţinut nota cinci, 840 au luat nouă, iar 575 au obţinut nota maximă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII