13.7 C
Craiova
luni, 13 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalÎnşelat cu talonul

Înşelat cu talonul

Un craiovean de 83 de ani a fost taxat cu 33 de euro pentru un apel cu suprataxă la numărul afişat pe fluturaşii cu premii-fantomă, strecuraţi în cutia poştală. În schimb, a câştigat un ceas de mână ieftin şi câteva coli, care ar valora 150 de lei.

 

În urmă cu aproape o săptămână, GdS relata despre cazul taloanelor cu premii-fantomă, strecurate în cutiile poştale ale craiovenilor de Prime Share International SRL, o firmă din Bucureşti cu sediu de apartament. Craiovenii primesc în cutiile poştale taloane promoţionale, fiind îndemnaţi să sune la un număr cu suprataxă pentru a intra în posesia premiilor puse în joc. „Acum este şansa ta… Te aşteaptă un premiu în valoare de 150 RON“, scrie pe respectivele taloane. În colţul din stânga sus al acestora există o zonă răzuibilă, sub care se ascunde premiul câştigat: aparate radio cu căşti, aparate foto, filtre de cafea şi ceasuri de mână, de damă sau de bărbat. Condiţia este ca în cele nouă pătrate din zona răzuibilă să apară de trei ori imaginea unui obiect din cele mai sus menţionate. Evident, nici un bilet nu este „necâştigător“. De cele mai multe ori, premiul câştigător este un ceas de mână. Pentru a intra în posesia „premiului“, fericitul câştigător este invitat să sune la numărul cu suprataxă 0903.900.900 – costul apelului fiind de 1,5 euro/minut+TVA. În afara produsului obţinut, victimei i se garantează şi premiul în valoare de 150 de lei.

 

Apel telefonic de 33 de euro

 

După cum am spus în articolul precedent, cazul miroase de la o poştă a înşelăciune, prezenţa fluturaşilor cu premii fiind semnalată în mai multe oraşe din ţară. Cu toate acestea, primii craioveni au început să cadă în plasa firmei bucureştene. Ieri, ne-a căutat la redacţie Ştefan Dincă, un bătrân de 83 de ani, care a făcut greşeala să sune la numărul cu suprataxă. Iată ce a povestit: „Am găsit fluturaşul în cutia cu scrisori. L-am răzuit şi am văzut că am câştigat un ceas de mână. Am apelat numărul trecut pe talon şi mi-a răspuns o fată drăguţă, care mi-a spus că pe 15 mai voi primi prin poştă ceasul, pentru care trebuie să achit o taxă de zece lei. Cât să fi vorbit la telefon? Trei-cinci minute, până mi-am dat adresa şi am notat adresa firmei din Bucureşti“. Nu mică i-a fost mirarea craioveanului când a primit factura Romtelecom.

La rubrica de „Convorbiri – taxare specială“ apar afişate timpul de 23 de minute şi contul apelului: 33 de euro (119,35 lei), fără TVA. Pentru că este pensionar CFR şi are călătorii gratuite, bătrânul s-a urcat în tren şi s-a dus glonţ la Bucureşti. „Am un nepot care este inginer în Bucureşti şi mi-a spus cum ajung la adresa pe care mi-o notasem. Vai de capul meu cum arată sediul firmei! Este într-un hol de bloc. O măsuţă cu ceasuri pe ea şi o fată de serviciu. Fata cu care vorbisem la telefon era în tura de după-amiază. Cea care era de serviciu mi-a dat ceasul – care în comerţ costă zece lei. Mi-a spus că acum nu mai trebuie să achit taxa poştală de zece lei, din moment ce am venit personal să ridic premiul. Fir-ar ei ai dracu’ de zece lei!“, a spus omul cu năduf, văzând că a fost înşelat.

Craioveanul a primit şi contravaloarea premiului „garantat“ – în valoare de 150 de lei: un top de coli care ar fi, în opinia celor de la firmă, un curs rapid de… limba engleză!

 

Proces-verbal… cu menţiuni

 

În procesul-verbal pe care l-a semnat craioveanul sunt trecute şi câteva menţiuni: „Beneficiarul are garanţie la acest produs din momentul primirii lui, pentru a-l schimba în cazul în care acesta nu mai funcţionează, până pe 14 octombrie 2008, cu menţiunea că, dacă bateria se consumă, îşi va cumpăra singur alta. Beneficiarul nu are nimic de obiectat la modul în care a intrat în contact cu SC Prime Share International SRL şi nu poate pretinde alte drepturi în legătură cu serviciile şi produsele firmei, în afara celor expres menţionate în procesul-verbal, încheiat în două exemplare, la sediul societăţii. Menţionăm că beneficiarul a revendicat şi premiul în valoare de 150 de lei, care constă într-un curs de limba engleză la nivelul iniţiere-începător“. Ce să mai zică la aşa surpriză? „I-am spus că nu îmi trebuie cursul. Până la urmă, ca să nu plec cu mâna goală, m-am gândit că am un nepot în clasa a XI-a la Petroşani şi poate că îi trebuie lui“, a mai spus omul. „Cred că este un aranjament între patronul firmei şi cei de la Romtelecom, să taxeze mai mult ca să ia şi ei bani. Ce să fac acum? O să plătesc cei 33 de euro, că nu am încotro, dar o să renunţ la abonament şi o să mă mut la RDS. Măcar să scrieţi despre ce s-a întâmplat, ca să nu mai păţească şi alţii ca mine“, a încheiat bătrânul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII