18.7 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăSanatateFără reclamă la fast-food

Fără reclamă la fast-food

Nouă dintre cei mai importanţi producători de alimente tip fast-food din întreaga lume au anunţat că nu îşi vor mai promova produsele în rândul copiilor sub 12 ani, anunţă NewsIn.

Companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft şi Unilever au semnat „Codul etic pentru publicitate adresată copiilor“, prin care se obligă să sprijine totodată promovarea unei diete echilibrate şi a unui stil de viaţă sănătos.

Iniţiatorul „Codului etic pentru publicitate adresată copiilor“, europarlamentarul Magor Csibi, a purtat anterior mai multe discuţii şi cu reprezentanţii marilor companii alimentare din România. „Mă bucură faptul că am ajuns la un compromis cu aceste companii, care au semnat de bunăvoie acest cod etic, şi sper ca, la sfârşitul anului viitor, 99% din companiile alimentare din România să fie parte a acestui cod“, a precizat Magor Csibi.

În cazul în care nu respectă prevederile, companiile care au semnat codul etic pot fi sancţionate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi de Consiliul Naţional al Audiovizualului.

„Codul etic pentru publicitate adresată copiilor“ a fost lansat pentru a reduce creşterea gradului de obezitate în rândul acestora. La nivelul Uniunii Europene sunt aproape 22 de milioane de copii supraponderali, dintre care aproximativ cinci milioane sunt obezi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU