11.4 C
Craiova
miercuri, 29 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalEurovot promovat pe site-uri

Eurovot promovat pe site-uri

PE promovează alegerile europene pe site-urile de comunicare socială. Principalul mesaj îl constituie data alegerilor şi impactul deciziilor parlamentului în viaţa de zi cu zi a europenilor.

 

În perspectiva alegerilor europene din 4-7 iunie, Parlamentul European şi-a creat propriile profiluri pe site-urile de comunicare socială (Facebook, MySpace şi Flickr). Acestea îi vizează în principal pe votanţii tineri, având conţinuturi şi caracteristici specifice, iar principalul mesaj îl constituie data alegerilor şi impactul deciziilor parlamentului în viaţa de zi cu zi a europenilor.

În plus, faţă de site-ul special dedicat alegerilor, lansat în ianuarie 2009, Parlamentul European a creat acum un profil pe Facebook (care înregistrează mai mult de 175 de milioane de utilizatori) şi altul pe MySpace (peste 250 de milioane de utilizatori). O serie de fotografii, actualizată zilnic, este disponibilă pe site-ul Flickr şi conţine imagini ale instalaţiilor tridimensionale şi ale „Cabinei multimedia" (o cabină unde cetăţenii pot înregistra mesajele lor adresate deputaţilor europeni) din toate statele membre.

Direcţionarea către mijloacele de comunicare sociale, unde utilizatorii de internet petrec din ce în ce mai mult timp şi care au devenit foarte influente în ultimii ani, va permite tinerilor care votează pentru prima dată să ia contact cu problematica europeană şi îi determină să se intereseze de acţiunile parlamentului, de munca deputaţilor şi de semnificaţia alegerilor europene pentru ei. Aceste profiluri vor servi, de asemenea, ca legătură către diferite resurse on line şi produse editoriale disponibile pe website-ul principal. Un canal subsidiar va fi, de asemenea, lansat în curând sub sloganul „EU Tube", în cadrul platformei YouTube, pentru a publica materiale video referitoare la campania electorală.

În mai 2009, pe site-urile web va fi lansată şi o campanie cu bannere electronice, care va folosi culorile şi imaginile campaniei de comunicare instituţională, inclusiv prin introducerea de cuvinte-cheie în motoarele de căutare. O campanie va fi, de asemenea, lansată în reţeaua MySpace, care să facă legătura cu profilul MySpace al Parlamentului European.

În săptămânile următoare, noi spaţii interactive vor fi prezentate pe site-ul alegerilor europene din 2009. Ca să marcheze cei 30 de ani de alegeri directe pentru Parlamentul European, va fi lansată o „Maşină UE a Timpului" („EU Time Machine"), care va permite vizitatorilor site-ului să călătorească virtual între două case tipice, una din 1979 şi una din 2009. Făcând clic pe diferite obiecte din cele două camere, utilizatorii vor putea vedea ce influenţă a avut legislaţia europeană asupra unor domenii importante ale vieţii cotidiene.

Zilele alegerilor, din 4 până în 7 iunie, vor fi prezentate în întregime pe site-ul Parlamentului European, cu o secţiune specială, „Noaptea alegerilor", care se va deschide duminică, 7 iunie, la ora 18.00, şi care va publica în timp real rezultatele primite din diferite state membre. De la lansarea on line a paginilor web dedicate alegerilor, traficul de pe site-ul parlamentului a crescut foarte mult, indicând un interes sporit şi în creştere pentru alegerile europene. În perioada ianuarie – aprilie 2009, 74% din vizitele de pe site-ul alegerilor au fost accesări pentru prima dată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS