Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Economie

Asigurarea obligatorie a locuinţelor, din 2011

Economie - Click NEWS
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Asigurarea obligatorie a locuinţelor mai aşteaptă

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Firmele de asigurare sufocă potenţialii clienţi cu oferte legate de asigurarea obligatorie a locuinţelor. Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) informează că nu poate începe încheierea poliţelor din cauză că trebuie pusă la punct baza de date cu toţi deţinătorii de locuinţe din România.

Firmele de asigurări nu pot încheia încă poliţe de asigurări obligatorii ale locuinţelor pe baza Legii nr. 260/2008, deşi actul normativ este deja în vigoare. Asigurătorii s-au asociat în Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) - care funcţionează ca o societate pe acţiuni -, dar această societate încă nu a dat startul încheierii poliţelor pentru dezastre naturale. Dacă până acum se vorbea că legea va putea fi aplicată de la 1 iulie 2010, în prezent, PAID nu mai este aşa de optimistă. „Nu se ştie exact când se pot încheia poliţele pentru asigurarea obligatorie a locuinţelor. Noi credem că în semestrul II al acestui an. Mai sunt chestiuni organizatorice de pus la punct (...). Clar este că în acest moment nu se pot încheia contracte de asigurare obligatorie a locuinţelor. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sancţionează astfel de cazuri, cum s-a întâmplat deja cu un asigurător“, a precizat Radu Popescu, consilier în cadrul PAID.
Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor prevede: „Contractul de asigurare obligatorie a locuinţelor se încheie numai cu asigurătorii asociaţi în PAID şi care sunt autorizaţi să încheie astfel de contracte, în condiţiile stabilite prin normele emise în aplicarea prezentei legi şi a Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor“. De altfel, PAID va plăti şi despăgubirile în caz de producere a unor cutremure, inundaţii sau alunecări de teren. Din această structură (PAID) fac parte mai multe firme de asigurare: Astra, Groupama, Generali, Euroins, Uniqa, Platinum, City Ensurance, Certasig, Ardaf, Carpatica, Credit Europe, Grawe şi ABC.

Baza de date cu proprietarii, dificil de realizat

Reprezentanţii PAID susţin că pentru a se putea asigura locuinţele pe Legea nr. 280/2008 este nevoie mai întâi să se realizeze o bază de date cu toţi proprietarii de locuinţe din România. Lucru destul de dificil de realizat într-un timp scurt. „Trebuie să creăm o bază de date cu peste 2,5 milioane de locuinţe şi pentru acest lucru ne trebuie date din 3.227 de localităţi din România. Aceste lucruri durează“, a precizat Radu Popescu, consilier PAID. Cu alte cuvinte, pentru a apărea baza de date cu locuinţele din România, PAID trebuie să primească răspuns de la comunităţile locale din oraşe şi comune şi chiar din cele mai îndepărtate cătune. În cel mai fericit caz, asigurările obligatorii ar putea începe către finalul anului sau chiar începutul anului viitor.

Cât plătesc românii

Deţinătorii de locuinţe de tip A (construcţia cu structura de rezistenţă din beton armat, metal ori lemn sau cu pereţi exteriori din piatră, cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic) vor achita obligatoriu 20 de euro pe an şi casa lor va fi asigurată la 20.000 de euro, adică atâta va primi titularul contractului de asigurare dacă se produc cutremure, inundaţii etc. Pentru locuinţele de tip B (de chirpici şi altele), proprietarii vor plăti zece euro pe an, iar suma asigurată este de 10.000 de euro. Pentru asistaţii social, sumele obligatorii vor fi plătite de primării - aspect greu de realizat în plină criză şi într-o perioadă în care se taie la grămadă cheltuielile bugetare. Nici proprietarii imobilelor nu au de unde să plătească şi, pur şi simplu, îşi asumă riscul unor eventuale cutremure, inundaţii sau alunecări de teren. „Nu mai plătim nimic! De ce aveam nevoie noi acum de asigurări obligatorii la locuinţe când lumea nu are ce să mănânce?! Câte inundaţii naturale aţi văzut dumneavoastră la etajul IV? Se vrea să umplem de bani firmele de asigurări...“, a spus revoltat un cetăţean din Craiova. „Nu sunt de acord cu această asigurare obligatorie pentru că, în cazul unui cutremur, ce firmă de asigurări îşi permite să plătească pentru toată lumea? Sau chiar dacă ar avea bani, ce voi mai face cu 20.000 de euro? Îmi voi cumpăra un perete în loc de o casă?“, a spus Cristina Florescu, din Craiova.
Ca la orice firmă de profil, riscul este reasigurat la alte companii de asigurări din lume, astfel că, în caz de catastrofe naturale, sunt asigurate fonduri pentru despăgubiri. Sau, cel puţin, aşa este teoretic.

Locuinţe asigurate de două ori
Potrivit normelor CSA, proprietarii care au deja o asigurare a locuinţei, cum ar fi cele cesionate în favoarea băncilor, pentru credite ipotecare sau imobiliare, trebuie să mai încheie o poliţă de asigurare, de data aceasta obligatorie, pentru dezastre naturale. „De la 1 ianuarie 2011, şi aceste persoane care au deja o asigurare sunt obligate să încheie poliţe pe Legea nr. 260. Normele CSA de aplicare a legii prevăd acest lucru“, a spus reprezentantul PAID.



 
Primeste zilnic prin e-mail cele mai importante stiri din Oltenia. Aboneaza-te acum la newsletter! »

  • Currently 4.80/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 4.8 din 5 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de DIICOT:
    FURACIUNEEEEEE!!!!.. .cu toatea astea sunt si broker in timpul liber ....deci cine mai pofteste cine mai doreste un RCA o locuinta ......o asig mediacala.....hai la baiatu`:))
    2010-05-12, 00:22:30 (86.123.47.*)
  2. de ioooo:
    sumele de asigurare sunt prea mici astia iar fac o prostie birocratica din care nu strang decat costurile de administrare ce naiba strangi cu 20 de euro pe an? la loc de tip a sa puna macar 50 de euro pe an dar sa dea daune de 40-50000 ,iar la cele la tara sunt de acord oamenii aia oricum n-au bani sa plateasca oricat de mic ar fi asigurarea ,tanti aia cu 1 leu pensie ce sa mai vb .
    2010-05-12, 01:15:25 (79.117.156.*)
  3. de GRASUL.CRAIOVA@GMAIL.COM:
    asta este tot o marlanie guvernamentala.Pai daca este calamitat un cartier precum CRAIOVITA trebuie banii stransi din minim 5 judete sa acopere pagubele...........S I SA O LASE MAI MOALE CU ASISTATII SOCIAL.....SA MAI MUNCEASCA SI EI NU TOTUL MOCA
    2010-05-12, 07:03:18 (86.126.42.*)
  4. de Radical:
    Pt. cei care nu stiu nimic despre asigurari *** Asigurarea locuintei este o cheltuiala pe care fiecare om care are o casa (apartament) trebuie sa o faca. In situatia unui cutremur (ca cel din 77) multe case vor cadea sau vor deveni de nelocuit. Nu stiu daca statul roman va avea bani de corturi pt sinistrati si nu stiu daca cei care ati luat locuinta moca dupa revolutie veti mai avea bani de alta. In 1977 singura societate ADAS a terminat pana si fondul de rezerva pt daune, dar avea avantajul ca era singura societate, toti banii mergeau acolo si asigurarile erau obligatorii (fara ca voi sa stiti). Se numeau efectul legii. *** PROBLEMA in present este alta. Am citit care este grupul de firme agreat de CSA. Am observat acolo societatea Carpatica, o societate care nu este in stare sa despagubeasca correct o dauna auto pe RCA, de unde convingerea mea este ca nu va face fata la un dezastru natural si a doua convingere a mea, ca CSA au autorizat aceasta firma cu spaga. *** Asta nu e o gluma. IN present, tinand cont ca nu e o singura firma (controlata de stat) care de incaseze toti banii si sunt 10-12 agreate, firme care nu au nici macar sedii proprietate personala in Romania, mi se pare ca e cam teapa. Trebuie dovada clara ca aceste firme sunt reasigurate (pt riscurile pe care le vor prelua de la noi) la firme mari din strainatate, firme care au credibilitate (pana la proba contrarie). *** Legat de suma asigurata, trebuie informati oamenii ce inseamna acei 20.000 euro, pt daune partiale ; se acorda intregral pana la concurenta sumei, sau procentual raportand la valoarea reala a imobilului ? *** Trebuie sa mai tineti cont de faptul ca o locuinta costa mai mult de 20.000 euro si pt diferenta trebuie sa faceti o asigurare suplimentara. Una peste alta, daca sistemul acesta o sa functioneze correct, asigurarea de locuinte este o asigurare pe care orice om normal la cap trebuie sa o faca. Cam asta am avut de spus.
    2010-05-12, 07:35:01 (79.117.155.*)
  5. de mariuscta:
    Exista in lumea capitalista sau pseudo -capitalista romaneasca si nu numai , cateva zone ECONOMICE MAFIOTE unde statul asigura cadrul legislativ :bancile, asigurarile , pensiile private , piata medicamentelor si piata energetica .
    2010-05-12, 08:59:19 (79.117.91.*)
  6. de Dan Rotariu:
    Cand aud de firme private de asigurari nu ma pot gandi decat la fraude. In SUA firmele care "asigurau" banii de pensie au dat faliment si banii de pensie a oamenilor au disparut furati, la fel si aceste asigurari obligatorii. Daca statul - care prin Constitutie isi asigura creditorii de plata debitelor - ar avea o firma de asigurari as avea incredere, altfel ... e doar o hotie noua a capitalistilor, o maximizare a profitului obtinut din nimic. Ei incaseaza banii de asigurare, apoi patronii isi iau dividende maxime ani buni si platesc nimicurile de la o inundatie locala iar cand vine cutremurul devastator isi declara falimentul si patronii vor trai bine si asiguratii vor fi si cu banii luati si sinistrati in corturi fara posibilitatea de a recupera ceva. Asa procedeaza capitalistii de sute de ani ... sunt specialisti in a-si face legi pentru ei ... in a fura omul de rand de bruma de bani pe care o castiga. Noi mai saraci cu 20 de euro, ei mai bogati cu 20 de euro de pe urma fiecarei locuinte a noastre.
    2010-05-12, 10:48:42 (86.123.40.*)
  7. de un OM :
    De ce sa le mai asiguram, daca le ia statul, le nationalizeaza marinarul chior si baschetbalistul cu coasa ?????????????
    2010-05-12, 10:56:51 (86.123.43.*)
  8. de Alex:
    IAR? ce aveti mah? eu am in asigurare si clauza pentru dezastre naturale... sa vad cum ma obligati sa imi fac doua...
    2010-05-12, 11:25:02 (194.102.67.*)
  9. de Alex:
    Casa construita in 2008. Cu toate actele in regula (autoriz.contruct., proiect de structura, etc.). De ce sa platesc in plus?!? Ce o sa imi faca statul daca nu achit?!? O sa imi ia casa?!? O sa imi ia certificatul de inmatriculare?!? Sa ii vad eu pe aia care vin si imi bat la poarta sa platesc asig oblig?!? Ce prostie!!! NU PLATITI. Sa vedem ce fac. Sigur gasesc ei alte modalitati sa ne stoarca de bani, gen nu poti sa vinzi proprietatea decit daca ai platit toate taxele (impozit, asig si alte certificate). Alte chestie care ma innebuneste: nu trece o saptamina fara sa nu primesc macar o factura de plata. Vai steaua noastra!!! Am ajuns cu totii sclavii politicienilor boieri. OFFFFFFF
    2010-05-12, 11:34:31 (86.122.132.*)
  10. de 2012:
    Carre om u scaun la cap ar introduce obligativitatea asigurarii locuintelor tocmai acum, cand se anunta ca in 2012 natura va bulversa contemporaneitatea astfel incat societatea umana o va lua din nou de la zero ? Cutremure, inundatii, cataclisme, vulcani gigantici treziti la viata, nori de cenusa, explozii solare etc. O sa vedeti ca vor tot amana pana trecem binisor de 2012 si intemperiile slabesc in intensitate.
    2010-05-12, 11:44:31 (89.120.253.*)
  11. de Dan Rotariu:
    Nationalizarea se refera doar la industrie si latifundii ... nu la amaratul apartament
    2010-05-12, 11:45:35 (86.123.40.*)
  12. de Un nou bir!:
    Cine vrea sa-si asigure bunurile o poate face la Societati private. Statul e rau platnic, neserios. E un nou bir!
    2010-05-12, 11:53:36 (86.126.42.*)
  13. de Pt. 12:
    Sa nu confundam asigurarille facultative cu cele obligatorii. Asa cum zici (scrii) dumneata, ar trebui desfiiuntat RCA-ul, ca la urma-urmei oricine isi poate face un casco la masina. Pai nu ? Sau poate da ?
    2010-05-12, 13:21:17 (89.120.253.*)
  14. de autoasig:
    Acum asigurarea obligatorie de locuinte este la jumatate de pret in loc de 20 de euro platesti 10 euro adica 41 de lei pentru o suma a sigurata de 20.000 euro aproximativ 800 milioane vechii si sunt unele societati au si incendiul cuprins. Unde mai gasiti asa pomana chiar credeti ca nu merita. In Romania o persoana isi asigura autoturismul, apoi locuinta iar apoi viata . Persoanele normale din strainatate isi asigura viata sau isi fac pensii private , apoi locuintele si in ultimul rand autoturismele. Romanul are cultul masinilor de lux nu mai conteaza ca o casa valoreaza mult mai mult . Credeti-ma e o pomana sa iti asiguri locuinta si chiar merita. Aceasta institutie nu este a statului ci a firmelor private puteti face asigurarea la unele din firmele private din aceasta structura
    2010-05-12, 13:57:43 (89.122.111.*)
  15. de sa nai vorbim si despre alceva:
    Asigurarea se va face dupa ce se verifica de catre firma respectiva daca s-au facut modificari la structura de rezistenta a locuintei?.De blocuri e vorba ,pentru ca la case putin in pasa ,pot cadea pe proprietari!
    2010-05-12, 14:45:37 (89.136.40.*)
  16. de Alex pt AUTOASIG:
    Rezolva, te rog, urmatoarele probleme: 1. eu iti dau 20 Euro/an; eu am casa (facuta in 2008) evaluata la 40.963 Euro. In cazul unei calamitati, tu imi dai 20.000 Euro. Ce argumente imi dai ca sa ma convingi sa iti dau aceasta suma infima, dar totusi o suma? 2. Daca ai fi in locul meu, ti-ar conveni sa iti iau 20 Euro/an si sa iti dau 20.000 pentru ceva care valoreaza mai mult decit dublu? Astept rezolvarea acestor probleme de la tine si de la alti agenti.
    2010-05-12, 14:49:07 (86.122.132.*)
  17. de Alex pt 15 ("sa nai vorbim si despre alceva"):
    Daca ai fi putin mai destept (desi nu se vede dupa cata gramatica cunosti) ai locui si tu la casa. Eu am avut casa, dar prin "bunavointa" PCR, aceasta a fost demolata.
    2010-05-12, 14:55:58 (86.122.132.*)
  18. de biju:
    ce se va intampla cu imobilele care au suferit modificari majore? demolarea peretilor de rezistenta fara autorizatie si fara proiect? cum se va proceda?
    2010-05-12, 14:56:18 (86.122.183.*)
  19. de trotineta Fraud:
    Radicale ai lovit in interesele gedeseului sau li s-a facut mila de tine ca ai preaslavit sistemul socialist de asigurari si ti-au facut un hatir stergindu-ti postul! :)))
    2010-05-12, 16:25:33 (92.116.198.*)
  20. de to`arashul Matrics:
    nu ti l-au sters?!!! or ride si ei de tine ! :))))))
    2010-05-12, 16:27:12 (92.116.198.*)
  21. de Irina:
    Romania, o tara de ,,Gica Contra,,!
    2010-05-12, 19:31:26 (212.27.209.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 19°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora

Eveniment

Actualitate

Casa si gradina

Societate

Economie

Util si placut

Life & Style

Sport