16.2 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRelaţiile interumane fac diferenţa pe timp de criză

Relaţiile interumane fac diferenţa pe timp de criză

În perioadele economice dificile, importanţa relaţiilor pe care le aveţi cu colaboratorii creşte semnificativ, spunându-şi cuvântul atât în dezvoltarea firmei la care lucraţi, cât şi în carieră.

Chiar dacă s-ar crede că politicile de marketing din această perioadă sunt cele care vă ajută cel mai mult, în realitate, potrivit specialiştilor în resurse umane, relaţia pe care aţi reuşit s-o clădiţi de-a lungul timpului cu colaboratorii este cea care face diferenţa. „Un potenţial client nu va decide să apeleze la produsul sau serviciul dumneavoastră strict pe baza beneficiilor pe care i le prezentaţi, ci va ţine cont şi de încrederea pe care o poate avea în dumneavoastră şi, implicit, în corectitudinea beneficiilor prezentate; adică un aspect ce ţine de relaţia dintre dumneavoastră“, notează www.ele.ro, care avertizează că acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul în care vreţi să vă angajaţi când comunicarea cu echipa şi cu şefii sunt extrem de importante. „Relaţiile de calitate tind să funcţioneze în lumea afacerilor ca un catalizator care amplifică puterea competenţelor dumneavoastră profesionale şi vă permit să le valorificaţi mai bine“, explică specialiştii.

„O relaţie de calitate se cultivă şi se întreţine“

Pentru a avea relaţii de calitate este însă nevoie să investiţi în ele timp, energie şi foarte multă atenţie. „O relaţie de calitate se cultivă şi se întreţine. Staţi de vorbă periodic cu persoanele importante din viaţa dumneavoastră profesională, ieşiţi la prânz împreună, cunoaşteţi-vă reciproc, faceţi schimb de informaţii utile“, vă sfătuiesc specialiştii ele.ro. În acelaşi timp, încercaţi, pe cât posibil, să vă dezvoltaţi abilităţile sociale şi de comunicare. Pentru a reuşi să construiţi relaţii de calitate cu colaboratorii, trebuie să deţineţi foarte bine arta conversaţiei şi ascultarea activă. În plus, trebuie să vă dezvoltaţi simţul umorului.

Comunicarea nonverbală vă ajută în relaţiile interumane

De asemenea, trebuie să aveţi în vedere faptul că doar 7% din comunicare are loc prin intermediul cuvintelor, restul fiind neverbal (38% paralimbaj – în principal, intonaţia şi inflexiunile vocii; 55% alte elemente de limbaj neverbal – în principal expresia feţei, gesturile şi poziţia corpului). „Comunicarea nonverbală este cumulul de mesaje care nu sunt exprimate prin cuvinte şi care pot fi decodificate, creând înţelesuri. Aceste semnale pot repeta, contrazice, înlocui, completa sau accentua mesajul transmis prin cuvinte“, atrag atenţia specialiştii în resurse umane de la www.mojob.ro. De aceea, este bine să învăţaţi să citiţi toate aceste semne, indiferent că este vorba de expresia feţei, gesturi, poziţia şi mişcările corpului, proximitatea, contactul vizual sau corporal, sau aspectele nonverbale ale vorbirii – variaţii ale înălţimii sunetelor, tăria lor şi rapiditatea vorbirii, calitatea şi tonul vocii (denumite uneori „paralimbaj“). Asta deoarece ascultarea nu e un proces pasiv, ci presupune înţelegerea, interpretarea şi integrarea întregii informaţii primite.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS