16.2 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAgenţia imobiliară, o afacere cu perspective

Agenţia imobiliară, o afacere cu perspective

Piaţa imobiliară a fost mereu o oportunitate concretă de lansare şi dezvoltare în afaceri. Mărturie în acest sens stau milionarii în dolari din România şi din regiune, care de la un an la altul îşi dezvoltă afacerile în domeniu.

Până la atingerea unei averi impresionante şi la dezvoltarea afacerii imobiliare în mai multe direcţii (construcţia propriilor locuinţe, investiţia masivă în propriile terenuri etc.), vă puteţi orienta către înfiinţarea unei agenţii imobiliare. Cu toate că în oraş sunt deja foarte multe agenţii imobiliare, concurenţa nu ar trebui să vă sperie prea tare, mai ales că la baza afacerilor imobiliare stau, potrivit specialiştilor din domeniu, terenurile. „Afacerile imobiliare sunt la baza economiei. Chiar dacă este concurenţă foarte mare, afacerea este foarte profitabilă“, a declarat Nicolae Pătraşcu, directorul Uniunii Patronale a Agenţiilor Imobiliare (UPAI) „Oltenia“.

 

„E nevoie de foarte multă muncă şi de servicii calitative“

 

Potrivit acestuia, la baza afacerii cu o agenţie imobiliară stă seriozitatea, mai ales că majoritatea clienţilor cumpără sau vând o singură dată o locuinţă şi este extrem de important să ştii să-i mulţumeşti. „E nevoie de foarte multă muncă şi de servicii calitative oferite pentru că în acest domeniu se merge pe referinţe“, a spus Nicolae Pătraşcu. Acesta a explicat că orice client mulţumit poate aduce alţi doi – trei clienţi.

În plus, pentru a avea succes trebuie să vizaţi contractele de exclusivitate, acestea făcând, de multe ori, diferenţa între o „agenţie de elită şi una de pluton“. În acest sens, este obligatoriu să fii în permanenţă la curent cu noutăţile din domeniu. „De aceea trebuie să verifici ca informaţiile din ziar să fie veridice şi să fie în timp real“, a adăugat Nicolae Pătraşcu.

 

Serviciile oferite de agenţiile imobiliare

 

Serviciile oferite trebuie să fie nu numai de calitate, ci şi diversificate, activitatea unei agenţii puternice nerezumându-se, potrivit specialiştilor, doar la tranzacţionarea efectivă de imobile. „Agenţiile trebuie să ofere consultanţă şi să ajute clientul să-şi întocmescă dosarul, să meragă cu el la notar, la cadastru, la evaluator“, a explicat directorul UPAI „Oltenia“. În plus, activitatea sa poate continua cu servicii de amenajări interioare, contacte de producători şi distribuitori de mobilă şi, de ce nu, construirea de locuinţe. „În plus, ai obligativitatea să verifici autenticitatea actelor“, a spus Nicolae Pătraşcu.

 

„E foarte greu să găseşti angajaţi serioşi“

 

Cei care se hotărăsc să facă o astfel de afacere trebuie să pună însă accent pe factorul uman. De fapt, acesta este şi unul din elementele care generează greutăţile afacerii. „E foarte greu să găseşti angajaţi serioşi. Forţa de muncă se rulează foarte mult. De cele mai multe ori îi pregăteşti, le oferi diverse facilităţi, dar tentaţia de a porni ceva pe cont propriu este foarte mare. În plus, agenţii buni merg la agenţiile la care se plăteşte cel mai bine“, a spus directorul UPAI „Oltenia“. Altă „problemă“ cu care trebuie să fiţi pregătit să vă confruntaţi este aceea că, în ciuda faptului că tendinţa din piaţă este ascendentă, există şi perioade în care piaţa stagnează. În astfel de momente trebuie să fiţi flexibili, astfel încât să vă adaptaţi situaţiei respective.

 

Investiţia minimă iniţială – 10.000 de euro

 

În ceea ce priveşte capitalul, investiţia iniţială nu este foarte mare. „Investiţia iniţială este de minimum 10.000 de euro, dacă optaţi pentru varianta închirierii unui spaţiu şi nu pentru cumpărarea sa“, a afirmat Nicolae Pătraşcu. Aceasta constă într-un spaţiu dotat corespunzător, amenajat şi dotat (chirie), angajarea unor oameni, achiziţionarea unor calculatoare, bani pentru publicitate. „Maşina este obligatorie în acest domeniu“, a mai spus Pătraşcu. La acestea se adaugă şi telefonul, care, potrivit specialiştilor, are cele mai mari cheltuieli ulterioare.

România, cea mai rentabilă ţară europeană

Potrivit www.bizwords.ro, conform unui studiu prezentat într-o emisiune difuzată la postul londonez de televiziune Channel 4, România ocupă prima poziţie într-un clasament al celor mai rentabile state europene în ceea ce priveşte investiţiile imobiliare pe termen lung (profitul din investiţiile imobiliare poate creşte în zece ani de peste patru ori – 4,14 ori). Potrivit topului, România este urmată de Polonia, Portugalia, statele baltice (Estonia, Letonia, Lituania), Suedia şi Belgia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU