19.4 C
Craiova
duminică, 26 mai, 2024

Noul Mercedes clasa C

Noul Mercedes clasa C a fost lansat oficial la jumătatea lunii aprilie, iar la dealerul craiovean evenimentul este preconizat pentru această lună.

Una dintre inovaţiile ce echipează noua clasă C de la Mercedes este pachetul Agility-Control, care conţine amortizoare ce adaptează automat suspensia în funcţie de starea carosabilului. De la Mercedes te poţi aştepta să se adapteze chiar şi la starea carosabilului românesc. Pachetul Advanced Agility, cu modul de conducere sport, poate fi inclus opţional, ca şi tracţiunea integrală 4MATIC pentru modelele C 320 CDI, C 280 şi C 350, care îmbunătăţeşte aderenţa în cazul în care carosabilul este ud. Tracţiunea integrală 4MATIC include şi sistemul electronic de tracţiune 4ETS. Imediat ce roţile efectuează o răsucire în jurul axului sau într-o parte, forţa de tracţiune este distribuită automat la roţi cu o mai bună aderenţă la sol.

Motorizări

Trei motoare CDI sunt disponibile pentru noul model. C 320 CDI1 este un motor cu şase cilindri cu tehnologie Common-Rail. Autovehiculul atinge 100 km/h în 7,7 secunde, cu 165 kW (226 CP). Ambele motoare cu patru cilindri, C 200 CDI2 şi C 220 CDI, dispun de mai multă putere şi de un cuplu maxim ridicat. Pentru o mai bună răcire a pistoanelor, duzele de injecţie a uleiului au fost mărite. O pompă de injecţie suplimentară şi alimentarea cu ulei a rulmenţilor fac ca modelul C 200 CDI2 să beneficieze de 136 CP, iar modelul C 220 CDI de 170 CP, respectiv 125 kW. Cuplul maxim al acestuia din urmă a crescut la 400 Nm. În plus, ambele motoare folosesc bujii din ceramică, acestea îmbunătăţind comportamentul la frig. Motoarele diesel sunt dotate, evident, cu filtru de particule.
Pe benzină, sunt disponibile cinci propulsoare. Pentru modelul C 180 Kompressor şi pentru fratele mai mare şi mai puternic, C 200 Kompressor, se oferă două motoare în patru cilindri. Un software nou de reglaj al motorului şi modificarea formei pistonului au mărit puterea şi cuplul maxim. Astfel, C 180 Kompressor atinge 156 CP, iar C 200 – 184 CP (135kW). Trei motoare cu şase cilindri sunt disponibile pentru C 350, C 280 şi C 230, ultimul atingând cea mai mare viteză, 240 km/h, cu 240 de CP, iar modelul C 350 ajunge la suta de kilometri pe oră în 6,3 secunde. Toate motoarele cu şase cilindri sunt prevăzute din exterior cu instalaţii sport cu dublă evacuare a gazelor.

Interior şi dotări

Crearea unei atmosfere deosebite în interior cade în sarcina noii trape panoramice glisante, lucrate din sticlă, care se întinde până la lunetă. Un nou deflector de vânt perfecţionat asigură confortul chiar şi cu acoperişul deschis. Scaunele faţă sunt dotate cu spătar cu senzori Lordo pentru şofer şi cu reglare electrică pentru ridicarea pernelor şi pentru înclinarea spătarului. Cu pachetul opţional Memory se pot salva aceste setări, cât şi poziţia volanului, înălţimea tetierei sau poziţia oglinzilor exterioare. Setările personale vor fi activate imediat ce te aşezi la volan şi bagi cheia în contact. Opţional, sunt disponibile scaune Multicontur, cu perne de aer adaptabile, care pot fi şi încălzite. Sistemul automat de climatizare pe două zone Thermatic vine ca dotare standard, iar, la cerere, este disponibil un sistem de climatizare Thermotronic cu trei zone, care face posibilă reglarea individuală a temperaturii pentru partea din spate a autovehiculului. Sistemul opţional de comandă şi afişaj Comand Aps îmbină sistemul audio, cel de navigaţie şi telefonul. Toate funcţiile importante pot fi accesate prin sistemul Linguatronic, iar un dispozitiv Bluetooth facilitează convorbirile hands-free.

Măsuri preventive de siguranţă

Noua clasă C de la Mercedes poate lua măsuri preventive pentru protejarea pasagerilor în situaţii tipice de pericol. Sistemul opţional Pre-Safe pretensionează centurile de siguranţă, poate închide geamurile laterale şi trapa glisantă şi aduce scaunele într-o poziţie favorabilă. Airbag-urile frontale sunt declanşabile în două etape, ca şi cele laterale şi cele de tip cortină. Tetierele active disponibile standard Neck-Pro pentru pasagerii din faţă pot, în cazul unei coliziuni din spate, să se deplaseze în faţă în câteva microsecunde pentru a proteja mai bine capul, scăzând riscul unui traumatism.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS