19.2 C
Craiova
sâmbătă, 18 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalÎncep lucrările la pasajul subteran

Încep lucrările la pasajul subteran

Primarul Solomon ar vrea ca lucrările să fie finalizate nu în 18 luni, cum scrie în contract, ci doar în… şase luni

Primăria Craiova a semnat ieri contractul de execuţie a pasajului subteran de lângă Universitate cu societatea craioveană MITLIV şi asociata sa, firma austriacă HABAU, care au câştigat în asociere licitaţia organizată de municipalitate. Lucrarea va costa 35,6 milioane de lei (8,2 milioane de euro), fără TVA, mult sub cele 66 de milioane de lei (16 milioane de euro), cât estimase Primăria Craiova costurile totale ale acestui obiectiv. Finanţarea este asigurată în proporţie de 98% din fonduri europene, doar 2% din cheltuielile eligibile urmând să fie asigurate de la bugetul local.
Termenul de execuţie prevăzut în contract pentru această lucrare este de 18 luni, însă primarului Craiovei i se pare exagerat de mare.
„Astăzi am semnat contractul pentru pasajul subteran cu firma MITLIV, asociată cu firma austriacă HABAU. Durata de execuţie este de 18 luni, dar am spus că niciodată nu voi accepta un asemenea termen. Acest pasaj se poate realiza mult mai rapid, iar şase luni mi se pare un termen rezonabil. Firma câştigătoare a promis că din momentul în care i se pune amplasamentul la dispoziţie se apucă de lucrări, astfel încât pasajul să fie gata mult mai repede, să nu-i prindă iarna, pentru că trebuie să excaveze 33.000 mc de pământ“, a declarat Antonie Solomon.
De fapt, edilul e convins că MITLIV va termina mai repede lucrarea pentru că „a dovedit că poate“. Solomon se referea la faptul că această firmă se numără printre constructorii Centrului Multifuncţional din cartierul Romaneşti, care vor da în funcţiune acest obiectiv la sfârşitul lui 2012, deci cu un an mai devreme decât termenul din contract.

Tunel excavat de 405 m

Amintim că această lucrare – ce se va construi în centrul Craiovei, pe strada Arieş, de la Universitate şi până la Casa Studenţilor – presupune nu doar tunelul propriu-zis, de 405 m lungime, şi devierile reţelelor de apă şi canalizare, ci şi amenajarea de deasupra, începând cu bretelele de ocolire a gurilor tunelului, cele două sensuri giratorii de la intersecţia străzii Arieş cu bulevardul A.I. Cuza şi cu strada Traian şi terminând cu  trotuarele modernizate.
Construcţia propriu-zisă nu înseamnă că se va lucra în subteran, iar deasupra traficul va continua nestingherit. Dimpotrivă, se va excava o zonă imensă de sub actuala şosea, care va fi închisă la început pe porţiuni, măcar până la inaugurarea pasajului suprateran din Valea Vlăicii. Practic, se va săpa un fel de „şanţ“ imens, lat cât strada, în care se vor turna pereţii laterali, apoi „acoperişul“, iar deasupra se va turna din nou carosabilul de la Universitate şi până la Casa Studenţilor.
Prima fază a lucrării o reprezintă demolarea celor două imobile din vecinătatea Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă. „Sper că mâine (joi – n.r.) voi da ordin de începere a lucrărilor pentru demolarea celor două imobile. Abia spre sfârşitul lunii mai cred însă că vom preda amplasamentul pentru a demara efectiv lucrările la pasaj. Încercăm să nu blocăm prea mult traficul rutier, dar asta depinde şi de Poliţia Rutieră, şi de alţi factori de decizie. O să ne întâlnim cu toţii, inclusiv cu deţinătorii de utilităţi, să vedem cum putem să lucrăm deranjând cât mai puţin traficul. Dacă iarna ne lasă în pace, s-ar putea – eu aşa sper – ca până la sfârşitul anului să fim gata“, a menţionat primarul Solomon.
La rândul lor, reprezentanţii MITLIV au promis că vor face tot posibilul pentru a scurta cât mai mult termenul de execuţie, astfel încât craiovenii să suporte cât mai puţin restricţiile de circulaţie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS