Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Actualitate

Bănia, sfârtecată

Actualitate - Marian BADIRCI
(citeste alte articole de acelasi autor »)



Limitele Craiovei sunt în ceaţă din cauza legilor ceapiste

Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Scadenţa legilor ceapiste din anii ‘70 a ajuns la Craiova. Din cauză că nu poate intabula terenuri din oraş marcate din 1968 ca fiind pe raza administrativ-teritorială a unor comune învecinate, primăria nu poate obţine fonduri europene pentru reabilitarea infrastructurii. Pericolul şi mai mare care paşte Bănia este că, din pricina împărţirilor făcute în baza teritoriilor CAP-urilor, aceste suprafeţe nu mai pot fi incluse în Planul Urbanistic General.

 

Craiova ar putea pierde administrarea urbanistică a cartiere întregi din 2010, când Planul Urbanistic General trebuie actualizat conform legii. Potrivit reglementărilor în vigoare, la elaborarea hărţii arhitecturale a oraşului se va ţine cont obligatoriu de limitele administrativ-teritoriale, aşa cum au fost desenate în temeiul unor legi neschimbate din 1968, cum ar fi Legea nr. 2 „privind organizarea administrativă a teritoriului Republicii Socialiste România". Această lege a fost republicată ultima dată în iulie 1981, de atunci suferind modificări doar în anexe, cu prilejul înfiinţării sau al reorganizării unor localităţi ori judeţe. Conform acestor anexe, întocmite după hărţile CAP, nu numai periferiile populate în ultimii ani, dar şi teritorii întinse din interiorul Craiovei aparţin unor comune cum ar fi Şimnicu de Sus ori Podari. Până acum, singurul efect negativ al Legii nr. 2 care a afectat Craiova a fost trecerea taxelor şi impozitelor datorate de persoane fizice şi juridice de la marginea oraşului în bugetul localităţilor învecinate. Guvernele de după Revoluţie nu au respectat la sânge legile CAP când a venit vorba de planurile urbanistice generale ale municipiilor şi de alocarea de fonduri interne lucrărilor de infrastructură.

Între timp, date fiind cerinţele europene în domeniul finanţării investiţiilor din marile aglomerări urbane, regulile s-au întărit. „Ne-am izbit prima dată de această problemă la depunerea proiectului pentru reabilitarea bulevardului Râului. Nu putem obţine bani pentru repararea străzii pe o porţiune importantă de la marginea oraşului, pentru că nu putem intabula terenul. După Legea nr. 2, acesta este în raza administrativ-teritorială a comunei Podari. Am discutat la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei de mai multe ori, însă precizările sunt clare: nu avem titlu, nu vom obţine bani europeni", a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. După anexele Legii nr. 2, pe terenul comunei Podari nu se găseşte numai bulevardul Râului, ci şi mai multe blocuri din cartierul 1 Mai. Aceeaşi situaţie şi la limita cu Şimnicu de Sus, unde primăria intenţionează să realizeze cu bani europeni mai multe proiecte de infrastructură, a mai arătat arhitectul-şef al Craiovei.

PUG după cadastru

În privinţa investiţiilor imediate, ecuaţiile ar putea fi rezolvate: comuna Şimnicu de Sus face parte din Zona Metropolitană Craiova şi poate prelua proiectele de asfaltare a străzilor şi de realizare a reţelelor de utilităţi, caz în care alocarea banilor pe Axa 1 - poli de creştere - ar fi legală. La Podari există două variante: fie cooptarea autorităţii în Zona Metropolitană şi modificarea Planului Integrat de Dezvoltare (PID), fie alocarea de fonduri din bugetul local pentru un proiect separat de reabilitare a bulevardului Râului în zona de sud. După 2010 abia vine hopul cel mare: Planul Urbanistic General expiră şi trebuie refăcut în concordanţă cu cadastrul, care, conform Legii nr. 7 din 1996 republicate, se realizează „la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale", implicit după delimitările din Legea nr. 2 pe 1968. „În cazul PUG este pericol mare. Ni se cere să ţinem cont de delimitarea administrativă. Practic, asta nu se poate. Craiova a construit clădiri, drumuri şi reţele pe teritorii care în nişte legi apar păşuni de la Livezi sau mai ştiu eu de unde! În nici un caz!", a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Nici alternativa nu este roz. „Dacă actualizăm PUG-ul în funcţie de situaţia reală a limitelor oraşului, este foarte probabil ca acesta să nu fie avizat de ministerul de resort. Asta înseamnă bani cheltuiţi degeaba şi, pe cale de consecinţă, şi răspunderea noastră în faţa legii", a mai spus arhitectul-şef. Acesta a precizat că au fost demarate dezbateri atât cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, cât şi cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei pentru găsirea unei soluţii în privinţa elaborării PUG.



 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 5 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de andrei:
    am fost de curand langa vecini, sarbi si unguri, va de noi....nu numai ca suntem cu 10 ani in urma lor(infrastructura,e ducatie, bnul simt) dar ei construiesc in contiunuare....ma gandesc serios sa parasesc acest oras plin de fitze,snobism,tigani si cu x prosti pe metru patrat , mai ziaristilor ce draqu mah, anyway cred ca ma mut in ardeal,oamenii sunt super tari,imi doresc enorm ca aici sa ramana scursurile!
    2009-03-16, 00:17:21 (79.117.149.*)
  2. de pt andrei:
    Pai atunci muta-te la vecini...cred si eu ca o fi mai bine. Ce crezi ca in Ardeal esti in Germania?? Tot in Romania esti. Aia cu civilizatia la ardeleni si banateni e poveste de adormit copiii. Asta e parerea pe care o au ardelenii despre ei insisi. E nesimtire si acolo. Sunt craiovean, student de 3 ani in Timisoara si pot sa spun ca nu e mare diferenta...aproape nesemnificativ. Si aici sunt destui t.i.g.a.n.i. care fac legea in centrul orasului si a fost destul de mediatizata problema. Cunosc multi ardeleni...si nu vorbesc prostii cand spun ca decat au impresia ca sunt mai civilizati! Am vazut multe "specimene civilizate" care au toate "calitatile" pe care le-ai enumerat tu mai sus.
    2009-03-16, 00:54:14 (81.181.70.*)
  3. de arici pogonici:
    pt nr.2! complimente! ai perfecta dreptate.
    2009-03-16, 00:59:27 (151.80.145.*)
  4. de dan:
    pt nr.2 Subscriu si eu la parerea ta. Am stat 8 ani in Ardeal si nu am gasit nici un fel de substata la pretentiile de acolo cum ar fi ca sint mai civilizati, sau mai harnici, sau etc. Au avut mai multa libertate si mai multe legatura afara din cauza asta au avansat mai repede dar altfel...
    2009-03-16, 06:00:47 (66.178.60.*)
  5. de antonio:
    Cine se aseamana se aduna ;))
    2009-03-16, 06:47:06 (79.117.188.*)
  6. de dan:
    pt nr.5 Ai dreptate "cine se aseamana se aduna". De exemplu tu nu stii decit sa jignesti, daca ai stii si altceva ai raspunde cu argumente la ceea ce am scris dar...e prea greu pentru tine, nu?
    2009-03-16, 08:26:23 (66.178.60.*)
  7. de Primaria a dormit:
    Motive si explicatii pentru ca in realitate au dormit in front si s-au trezit la spartul targului. Trebuia sa conlucreze cu edilii comunelor invecinate, doar ca din cate stiu eu acele comune sunt administrate tot de catre Primaria Craiova. Ei nu pot asfalta nicio strada ca mereu e cate ceva. Se incurca in birocratia instituita tot de ei.
    2009-03-16, 09:21:40 (89.120.253.*)
  8. de Paulus:
    Pt nr.1 In plus in Ardeal lumea e infinit mai zgarcita!Unde sunt pe plus fata de noi e ca fac lucrurile mai temeinic.Asa ca..Nu stiu care e diferenta?!
    2009-03-16, 13:49:10 (194.105.0.*)
  9. de cristi:
    100 % ardelenii sunt zgarciti si prefacuti
    2009-03-16, 15:13:30 (81.181.70.*)
  10. de Mai apropiati de Vest:
    Cultural, economic si spiritual, ardelenii sunt mult mai apropiati de Occident decat toti ceilalti romani. De la ardeleni ar trebui sa luam ce este bun, nu ce e rau.
    2009-03-16, 15:20:07 (89.120.253.*)
  11. de bogdan:
    Una din strazile din zona biserii Madonna Dudu sunt construite ilegal. Nu se pot da autorizatii de constructie fiindca pe un plan din 80 pe acolo ar fi trebuit sa treaca o linie de tramvai si in planul urbanistic inca apare acesta linie de tramvai, "in constructie".
    2009-03-16, 19:00:01 (81.180.227.*)
  12. de bogdan:
    Pe una din strazile din zona bisericii Madonna Dudu casele sunt construite ilegal. Nu se pot da autorizatii de constructie fiindca pe un plan din 80 pe acolo ar fi trebuit sa treaca o linie de tramvai si in planul urbanistic inca apare acesta linie de tramvai, "in constructie". Nu mai stiu numele strazii, au trecut vreo 6 ani de cand am avut aceasta problema, dar cand ajung in Craiova, pot spune care strada e.
    2009-03-16, 19:06:51 (81.180.227.*)
  13. de ginel:
    Problema primariei este simplu de rezolvat! Cred ca o stiu si ei. Daca ma gandesc bine , sunt sigur: S-a infiintat Comunitatea Urbana a Craiovei care include Craiova si toate comunele limitrofe, nu situ cate, pot fi asociate toate comunele care au interese in zona metropolitana a Craiovei. Sa solicite EA banii comunitari, nu Craiova. Simplu! In ulima luna am vizitat cu probleme de servici mai multe comunitati urbane din Franta: Lille, Nancy, etc. toate aceste comunitati au preluat controlul urbanistic si fondurile primariilor membre! Solomon ar face bine sa fie presedite al acestei comunitati, pentru ca e acolo se va conduce Craiova!
    2009-03-16, 22:41:26 (217.203.161.*)
  14. de ginel:
    Mai sus vroiam sa spun de fapt, dar mi s-a inchis postarea, ca ai nostri edili nu ar trebui sa se lamenteze de una, de alta, ar trebui sa se adapteze la conditiile existente si sa-si suflece manecile si sa mearga inainte: timpul (timpurile) nu asteapta! Numai ca ei ar dori sa moara si capra Cosovenilor! Adica e vina Podarilor ca nu iau ei fonduri, sau a legilor comuniste! ei ar dori o Lege care sa desfiinteze acele primarii, sa fie numai cea din Craiova! Miscati-va domnule Arhitect- sef, miscati-va repede!
    2009-03-16, 22:54:38 (217.203.161.*)
  15. de sic:
    craiova nu mai are oameni de cadastru.........atu nci sa importam - sau ce sa facem nene primarule ca prim gospodar........
    2009-03-18, 12:15:39 (158.102.162.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 14°C.
La noapte: 12°C.
Mâine: 20°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4587 lei
USD: Tendinta 3.5272 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei: