15.6 C
Craiova
duminică, 19 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateComando impotriva importurilor auto second hand

Comando impotriva importurilor auto second hand

Ministrul mediului, Sulfina Barbu, a declarat vineri ca ministerul pe care il conduce va propune executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii, estimata la 1.000-2.000 de euro, pentru a evita cresterea numarului de masini poluante.


La numai câteva ore de la mediatizarea initiativei Sulfinei Barbu de a introduce noi taxe la importurile auto second-hand, reprezentantii producatorilor si importatorilor de automobile au anuntat ca sustin propunerea ministrului mediului. Astfel, ei sunt de acord cu impunerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea masinilor uzate, dar, in plus, unii apreciaza ca masura nu va fi suficienta pentru a descuraja importurile de masini poluante.


La aceasta ora, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in România. Aceste restrictii vor fi eliminate in cazul autovehiculelor inmatriculate in tarile din Uniunea Europeana, dupa aderarea României, programata pentru 1 ianuarie 2007.


Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a solicitat in ultima perioada guvernului sa adopte masuri pentru a limita importurile de masini cu stare tehnica necorespunzatoare, temându-se de un avans semnificativ al importurilor care ar determina scaderea vânzarilor de vehicule noi, dupa cum s-a intâmplat in Polonia dupa aderare, in 2004.


Ministrul mediului, Sulfina Barbu, a declarat vineri ca ministerul pe care il conduce va propune executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii, estimata la 1.000-2.000 de euro, pentru a evita cresterea numarului de masini poluante.


„Daca nu luam o masura impotriva invaziei de masini vechi aduse din tarile UE dupa anularea restrictiilor, am putea ajunge un cimitir de masini vechi, o tara plina de gunoaie“, a spus Barbu.


Stroe: „Ministrul mediului a tinut cont de sugestiile noastre“


Cetatenii statelor UE ar prefera sa vânda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar multe dintre aceste masini ar putea ajunge in România, a explicat ministrul.


Reprezentantii Automobile Dacia sunt multumiti de propunerea ministrului mediului.


„Nimeni nu se poate opune comertului liber cu autovehicule dupa ianuarie 2007. Nu poti cere in mod brutal protejarea industriei auto nationale. Ne-am uitat si noi (n.r. – APIA) la tarile din Europa si am formulat o serie de propuneri. Ministrul mediului a tinut cont de sugestiile noastre in aceasta initiativa“, a declarat agentiei Mediafax vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe.


Unii vor mai mult


Pe de alta parte, unii importatori considera ca masura nu va fi suficienta.


„Taxa de 1.000 – 2.000 de euro nu este suficienta pentru a descuraja importurile de masini de ocazie. Importatorii de masini de ocazie ar trebui sa fie obligati, suplimentar, de Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, sa asigure o garantie de cel putin 18 luni“, apreciaza Herbert Stein, presedintele Autoitalia, importatorul general al marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia si Maserati.


De asemenea, reprezentantii Toyota România apreciaza ca nivelul stabilit pentru taxa ecologica nu va descuraja importurile masive de masini second-hand.


„Cred ca o suma cuprinsa intre 1.000 si 2.000 de euro este destul de mica. Daca va fi mai aproape de 1.000 de euro e foarte putin. Ce siguranta poate oferi o masina care costa cât o pereche de pantofi? Care este nivelul de responsabilitate fata de pasageri si parteneri in trafic?“, spune directorul de marketing al Toyota România, Bogdan Tataru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII