16.2 C
Craiova
duminică, 19 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljS-a înţepenit tramvaiul

S-a înţepenit tramvaiul

La cinci zile de când noile tramvaie au fost puse în circulaţie, au apărut primele probleme. Unul dintre tramvaie a rămas încremenit luni seara, pe pasajul suprateran din Craiova. De această dată nu s-a mai adus o basculantă pentru a tracta tramvaiul, aşa cum se obişnuia cu cele vechi, ci s-a apelat la un specialist care a reuşit să repună tramvaiul în mişcare. De vină ar fi fost vatmanul, pe care l-ar fi depăşit noua tehnologie.

Călătorii, blocaţi în tramvai mai bine de 20 de minute

Luni seara, aproximativ la ora 20.05, un tramvai nou a ajuns pe pasajul suprateran şi s-a oprit brusc. Călătorii nu au ştiut ce se întâmplă, însă minutele treceau, iar tramvaiul nu se mai urnea. În mijlocul de transport s-a oprit electricitatea, iar oamenii au fost nevoiţi să stea pe întuneric o bună parte din timpul cât tramvaiul a fost blocat.

„Am urcat în tramvai de la Universitate. Când a ajuns la pasajul suprateran, exact în pantă, tramvaiul s-a oprit dintr-odată. Nu ştiam ce se întâmplă. La un moment dat, s-a oprit şi electricitatea, deci am stat pe întuneric. Noroc cu iluminatul public. Am rugat să ne deschidă uşile să ieşim din tramvai. Însă nu ni s-a dat voie şi ni s-a spus că este periculos. Într-adevăr, eram pe pasajul suprateran, acolo nu există spaţiu pietonal şi probabil chiar era periculos să fi mers printre maşini. După aproximativ 10 minute de când tramvaiul a rămas nemişcat, a apărut un domn care a intrat în cabina vatmanului, care era o femeie, şi a lucrat acolo câteva minute.

Din câte am înţeles, doamna ar fi apăsat din greşeală nişte butoane, şi nu mai ştia să repornească tramvaiul. Probabil este mai dificil cu tramvaiele noi, însă cei de la RAT spuneau că vatmanii sunt 100% pregătiţi. După vreo 20 de minute, poate chiar mai bine, am reuşit să plecăm“, ne-a povestit o craioveancă.

RAT spunea că totul este pregătit

Înainte de a pune tramvaiele la dispoziţia craiovenilor, RAT a susţinut că totul este pus la punct, iar vatmanii au fost pregătiţi ca la carte. RAT Craiova chiar a subliniat că în spatele punerii în circulaţie a tramvaielor a fost foarte multă muncă. Şi, cel mai probabil, chiar s-a muncit, fiindcă această schimbare majoră de la vechile tramvaie la cele de ultimă generaţie necesită un efort considerabil.

„În toată perioada de la livrare şi până în prezent a fost necesară pregătirea personalului care va lucra cu acest tip de tramvaie. Este vorba de vatmani, electricieni, mecanici, electronişti, care trebuie să menţină în funcţiune aceste mijloace de transport. De asemenea, s-a procedat la verificarea staţiilor, refugiilor şi adăposturilor pentru identificarea eventualelor puncte critice, precum şi geometria liniilor şi compatibilitatea sistemelor tramvaielor cu infrastructura de alimentare.

Tot în această perioadă au fost instalate echipamentele necesare pentru sistemul de management trafic şi eticketing precum şi sistemele electronice de achiziţie titluri de călătorie. Din punct de vedere funcţional nu au existat probleme la cele 10 tramvaie livrate până în prezent. Colectivul RAT SRL chiar a depus eforturi pentru identificarea oricăror posibile probleme ce ar putea apărea în exploatarea acestor tramvaie şi eliminarea acestora“, ne-a transmis RAT Craiova într-un răspuns anterior, oferit chiar cu două zile înaintea punerii în circulaţie a tramvaielor.

Blocarea tramvaiului, o eroare umană

Directorul RAT Craiova a confirmat evenimentul. „Situaţia neplăcută de luni seara a avut loc din cauza unei erori umane. Este vorba despre faptul că dacă apeşi greşit pe anumite butoane trebuie ca tramvaiul să fie resetat complet pentru a putea circula din nou. Este o tehnologie nouă, iar unii dintre vatmani se pare că nu s-au familiarizat foarte bine cu ea. Însă, a intervenit cineva, iar tramvaiul a fost repus în circulaţie“, a declarat Marcel Tănăsescu, directorul RAT Craiova SRL.

Citeşte şi: Culmea snobismului la Craiova: Ai maşini de lux, dar n-ai bani de impozit

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS