10.9 C
Craiova
duminică, 11 mai, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriAgent de vânzari - o meserie „comunicativa“

Agent de vânzari – o meserie „comunicativa“

Un loc de munca la mare cautare printre tineri in ultima perioada este cel de lucrator in domeniul vânzarilor. Unul dintre principalele motive pentru care ocupatia are o asa trecere este si acela ca poate fi practicata din timpul facultatii.


„Promovarea produselor si serviciilor firmei, identificarea si contactarea de noi clienti (crearea portofoliului de clienti), mentinerea si dezvoltarea relatiilor cu clientii existenti“ – acestea sunt principalele atributii ale unei persoane care lucreaza ca agent de vânzari. La ele se adauga stabilirea si dezvoltarea de relatii profesionale de durata cu clientii, negocierea si incheierea contractelor, analiza pietei, realizarea obiectivelor lunare si anuale, precum si implementarea si aplicarea de strategii de vânzari pe termen scurt si mediu.


In schimbul acestor atributii, care sunt destul de solicitante, angajatul primeste, in general, un pachet salarial ce consta atât intr-un salariu fix, cât si intr-un comision din vânzari. La acesta se adauga, in functie de firma angajatoare, telefon si masina de serviciu, precum si anumite reduceri la produsele comercializate. Firmele mari asigura si concedii platite de firma.


Un element principal care caracterizeaza aceasta meserie, fapt pentru care are atâta trecere printre tineri, este acela ca angajatorii nu pun accent pe absolvirea unei anumite institutii de invatamânt, ci pe aptitudinile personale.


Puterea de convingere – cheia reusitei intr-o astfel de cariera


Potrivit site-ului www.121.ro, angajatorii din domeniu apreciaza atât experienta, cât si anumite calitati care „spun“ in ce masura sunteti sau nu potrivit pentru un astfel de job. Ceea ce trebuie sa aveti in vedere in primul rând când aplicati pentru un astfel de job este faptul ca in aceasta meserie cheia reusitei este puterea de convingere indiferent ca e vorba de clienti persoane fizice (in vânzari directe) sau reprezentanti ai unor companii (in distributie). Pe lânga aptitudinile generale (adaptabil la lucrul in echipa, atitudine pozitiva si activa etc.), trebuie sa va dovediti aptitudinile specifice pentru un astfel de loc de munca – daca stiti sa va vindeti calitatile, cu siguranta ca potentialii angajatori vor fi convinsi ca stiti sa vindeti produsele companiei.


Aptitudini specifice unui agent de vânzari


Aptitudinile care va fac sa fiti in bune relatii cu clientii si sa vindeti cât mai multe produse reies chiar din anunturile de angajare ale companiilor aflate in cautarea de personal. „Bune abilitati de comunicare, cunostinte operare PC (Microsoft Office), seriozitate, initiativa, dinamism, persoana responsabila, organizata, cu abilitati de negociere si putere mare de convingere“. La acestea se adauga capacitatea de adaptare la unele conditii variabile si aceea de a lucra in conditii de stres, capacitatea de a elabora stategii de marketing personalizat, rezistenta, atitudine indreptata catre solutii si rezultat, o limba straina si permis de conducere. Cunoasterea amanuntita a produselor si caracteristicilor specifice domeniului – publicitate – reprezinta, de obicei, alaturi de experienta, un avantaj.


In cazul in care aveti experienta in domeniu si participati la un concurs pentru un post similar in domeniu, specialistii www.121.ro recomanda mentionarea nivelului vânzarilor pe care l-ati realizat la un job anterior.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS