18.7 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalSecretomanie cu acte de caritate

Secretomanie cu acte de caritate

Firma Cargill a iniţiat, în toamna anului trecut, o campanie de strângere de fonduri pentru renovarea unor saloane de spital. După patru luni, beneficiarul încearcă să afle ce s-a întâmplat cu banii.

Spitalul de Urgenţă Craiova aşteaptă şi acum banii strânşi în urma campaniei de colectare de fonduri începute în noiembrie 2007. Conducerea unităţii sanitare spune că nu ştie nimic de bani pentru că nu a reuşit să ia legătura cu organizatorul campaniei, firma Cargill, pentru a solicita informaţii. „Am avut un număr de contact al unui director de la Cargill, care între timp a fost schimbat. Prin urmare, nu mai ştiu nimic despre aceşti bani care erau destinaţi modernizării unor saloane“, a spus dr. Cristina Calangiu, managerul Spitalului de Urgenţă Craiova.

Firma Cargill de la Podari a fost zgârcită cu informaţiile despre campania umanitară. Reprezentanţii săi au spus doar că s-au adunat nişte bani şi că se aşteaptă nişte sume importante din SUA înainte ca fondurile să fie folosite pentru spital. Pentru alte informaţii legate de sumele colectate, doar firma-mamă de la Bucureşti ar putea să spună ceva, dar nu vrea.

 

Spitalul nu a trimis lista cu necesarul

 

În cele din urmă, reprezentantul local al Asociaţiei Europrotector România, asociaţie nonprofit în conturile căreia s-au adunat banii, Oana Mateescu, a spus că s-a cam terminat strângerea de fonduri. „Nu mai pot fi depuşi bani în cele două conturi, în lei şi în valută. Sumele strânse vor fi folosite pentru achiziţionarea de aparatură medicală pentru secţiile Spitalului de Urgenţă Craiova“, a declarat Oana Mateescu.

Când a venit vorba de suma adunată până acum, Oana Mateescu a spus că este o informaţie irelevantă, care oricum nu poate fi furnizată din cauza firmei Cargill. Organizatorul campaniei ar fi hotărât că este prematur să fie comunicată suma, atâta timp cât campania de strângere de fonduri nu s-a încheiat. Dar, de fapt, parcă s-a spus mai înainte că s-a terminat. Reprezentantul Europrotector o dă la întors şi spune că mai sunt de venit nişte bani din SUA, iar secretomania nu va mai dura decât cel mult o lună, după care Cargill o va da pe transparenţă totală.

La final, Oana Mateescu s-a arătat enervată de declaraţia managerului Cristina Calangiu care, susţine ea, ar fi de vină pentru că nu s-a păstrat legătura cu spitalul: „Conducerea spitalului ar fi trebuit demult să ne dea o listă cu necesarul de aparatură medicală pe care ar dori să o cumpărăm cu aceşti bani, dar nu a făcut-o nici până acum“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS