22.3 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalNavetistii si transportatorii, in conflict cu municipalitatea

Navetistii si transportatorii, in conflict cu municipalitatea

70.000 de calatori care circula zilnic cu mijloacele de transport in comun intrajudetene sufera de pe urma unei hotarâri a Consiliului Local Craiova, care interzice transportatorilor sa mai opreasca in afara autogarilor.


Reprezentantii profesorilor si transportatorilor doljeni au anuntat ieri, in cadrul unei conferinte de presa comune, ca pregatesc miscari de protest, mergând pâna la blocarea traficului in municipiu, daca autoritatile craiovene nu revin asupra masurii prin care operatorilor de transport in comun judeteni li se interzice sa faca statii pe raza Craiovei.


„Noi nu suntem absurzi“


Scandalul iscat intre navetisti si transportatorii judeteni, pe de-o parte, si autoritatile locale craiovene, pe de alta parte, a izbucnit dupa ce consiliul local a adoptat, pe 27 iulie, o hotarâre prin care se interzice transportatorilor auto de persoane judeteni sa mai opreasca in statiile din Craiova. Exceptie fac numai firmele care poseda mai mult de 15 mijloace de transport, or acestea sunt doar doua, respectiv cele patronate de Gheorghe Neagra, liderul Sindicatului Soferilor, si Aurel Gheorghita, fiul primarului din Podari.


Motivatia consilierilor locali craioveni era de inteles: degrevarea traficului, mai ales in zona centrala a orasului. „Pe noi ne intereseaza soarta colegilor nostri, a dascalilor navetisti, dar si a miilor de elevi care fac naveta zilnic catre scoala. Noi nu suntem absurzi. Am inteles aceasta motivatie, asa ca am solicitat primariei si consiliului local sa ne intâlnim si sa gasim solutii pentru alta pozitionare a statiilor de imbarcare-debarcare. Chiar am facut unele propuneri, insa am fost refuzati aproape categoric“, a mentionat prof. Ion Bebe Cepoi, presedintele Sindicatului Invatamântului Preuniversitar (SIP) Dolj si prim-vicepresedinte al Uniunii Judetene Dolj a CNSLR Fratia.


Situatii incredibile


S-a ajuns astfel la situatii de-a dreptul absurde. Spre exemplu, pentru cursele de persoane catre Filiasi, calatorii din Craiovita Noua sau chiar din zona Cernele puteau sa se imbarce din statiile cartierelor in care locuiesc. Acum insa, trebuie sa mearga pâna la Autogara Nord sau pâna la urmatoarea statie, care este… Isalnita, daca vor sa ia cursa.


Alt exemplu ar fi cel al cursei de persoane pe ruta Craiova – Bucovat – Sarbatoarea. Un calator care se afla in zona centrala a Craiovei ori chiar in Catargiu nu mai poate urca in autobuz din statiile care existau pâna acum in zona, ci va trebui sa mearga cu alt mijloc de transport pâna la Autogara Nord ca sa se imbarce.


„A inceput chiar o vânatoare a transportatorilor. Politia Comunitara ii supravegheaza sa nu opreasca in alte locuri decât cele permise. Iar transportatorii stiu ca daca opresc risca o amenda de pâna la 15 milioane de lei“, a mentionat Gheorghe Neagra, care, desi nu este afectat prea tare de aceasta masura, s-a raliat la protestul celorlalti transportatori.


„In spate sunt alte interese“


Nemultumiti de hotarârea Consiliului Local Craiova, transportatorii si dascalii au incercat sa faca lobby pe lânga consilierii locali, explicându-le ce efect are hotarârea pe care acestia au adoptat-o in iulie, ba chiar aratându-le o lista cu peste 6.000 de semnaturi ale unor navetisti afectati de aceasta modificare. Pâna la urma au gasit intelegere la 14 consilieri (opt de la PSD si sase de la PNL), care au initiat pentru sedinta consiliului din aceasta saptamâna un proiect de hotarâre prin care sa fie reinfiintate statiile de imbarcare-debarcare a calatorilor navetisti pe raza municipiului. „Avem insa informatii ca au inceput tot felul de presiuni asupra consilierilor care au initiat acest proiect, pentru a-si schimba punctul de vedere. Mi-e teama ca acea hotarâre facuta cu picioarele are in spate alte interese: anume sa-i oblige pe navetisti sau pe cei care pleaca la tara ori vin de acolo in Craiova sa-si mai ia bilet sau abonament si la mijloacele de transport ale RAT pentru traseele interioare“, a declarat Gheorghe Neagra, presedintele Sindicatului Soferilor.


Pe de alta parte, Aurel Gheorghita, alt transportator, a mentionat ca stabilirea ca statii unice pe raza Craiova a autogarilor pricinuieste si alt disconfort pentru calatori: „Pentru cursele care au plecarea si sosirea in Autogara Sud, spre exemplu, calatorii sunt nevoiti sa faca aproape un kilometru pe jos, tragând de bagaje, pâna la cea mai apropiata statie de transport in comun interior, lucru care nu se intâmpla pâna acum, pentru ca noi ii lasam pe calatori chiar in statiile de autobuz ori in apropierea acestora“.


Lista voturilor, afisata in microbuze


Conflictul dintre transportatori, navetisti si municipalitate ar putea lua sfârsit mâine, daca proiectul de hotarâre initiat de PSD si PNL va intruni majoritatea voturilor in consiliul local. Daca nu, atât dascalii navetisti, cât si transportatorii vor recurge la masuri de protest. „Sindicatul Soferilor se gândeste deja sa organizeze un mars motorizat“, a mentionat liderul Neagra. Oricum, la sedinta de mâine a Consiliului Local Craiova si-au anuntat participarea (sedinta fiind publica) si câteva zeci de soferi si navetisti. Mai mult decât atât, o lista cu numele consilierilor si modalitatea in care acestia au votat urmeaza sa fie afisata in toate mijloacele de transport ale firmei lui Aurel Gheorghita, dupa cum a mentionat patronul acesteia, „ca sa vada si oamenii din vina cui nu mai avem voie sa oprim in statiile din oras“.


17.000 de elevi fac naveta zilnic


Dupa estimarile transportatorilor, pe baza biletelor si abonamentelor de calatorie eliberate de acestia, circa 70.000 de persoane fac zilnic naveta din Craiova la tara sau din satele judetului catre oras. Dintre acestea, 2.800 sunt cadre didactice care locuiesc in Craiova si lucreaza in mediul rural, la care se adauga zilnic 17.000 de elevi care vin de la tara spre scolile din municipiu sau invers.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS