15.1 C
Craiova
luni, 20 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriElectroputere are 30 de hectare pentru investitorii Ford

Electroputere are 30 de hectare pentru investitorii Ford

Electroputere SA şi-a redimensionat spaţiile de lucru, adaptându-le la capacităţile actuale ale societăţii. Circa 30 de hectare vor fi puse la vânzare pentru investitorii industriali care vor să vină în Craiova. Compania Ford are de unde alege.

Electroputere Craiova a trecut printr-un amplu proces de restructurare, după preluarea societăţii de saudiţii de la Al Arrab Contracting Company. În cei doi ani scurşi, saudiţii au comasat o serie de activităţi, au făcut o parte din investiţiile asumate la privatizare şi au fost nevoiţi să concedieze unii angajaţi. În 2009, 500 de salariaţi au plecat acasă cu salarii compensatorii. Directorul general al societăţii, Adrian Dumitriu, afirmă că piaţa şi criza economică au dus la concedieri. Pe de altă parte, Al Arrab a regândit organizarea societăţii. O serie de compartimente insuficient încărcate şi care puteau fi externalizate au fost desfiinţate. Aşa au dispărut Sculăria şi Turnătoria. Au rămas cele patru mari fabrici, care suferă şi ele un proces de redimensionare: transformatoare (TRAFO), motoare electrice rotative (MER), aparataj şi locomotive. Cea mai profitabilă divizie a Electroputere este TRAFO. Aici lucrează 800 de oameni, pe spaţii redimensionate. Condiţiile de muncă au fost îmbunătăţite, iar piaţa de transformatoare este cea mai extinsă, în special în Grecia, dar şi pieţe mai noi, în Orientul Mijlociu. Transformatoarele de mare putere sunt comenzi speciale, nu producţie de serie. Aproape toate componentele sunt prelucrate în fabrică. Fabrica de motoare trăieşte la nivelul pieţei existente. Linii întregi sunt nefuncţionale şi nu pot fi reabilitate. „Avem o linie completă, care poate fabrica motoare de curent continuu. Nu se mai poartă aşa ceva, a trecut pe curent alternativ. Fabrica a avut mult de suferit din cauza crizei pentru că principalii clienţi, cei din industria petrolieră şi a construcţiilor, au fost în primul val afectat de criză“, a spus Adrian Dumitriu.

Service pentru locomotive

În fabrica de motoare mai lucrează 800 de oameni. Interesant este ce se întâmplă la aparataj. „Tehnologia folosită de Electroputere este veche, nu se mai utilizează de 30 de ani. Din această cauză, nu putem oferi staţii electrice complete. Strategia este să ne axăm pe service pentru produsele aflate în sistem şi să încercăm să oferim produse noi pe termen lung“, mai afirmă directorul. Cei 150 de angajaţi actuali ar fi mai mult decât suficienţi pentru ceea ce face acum fabrica. Managementul spune că încearcă să recalifice o parte din angajaţii de la aparataj pentru producţia de transformatoare de mică putere. Fabrica de locomotive are şi ea dificultăţi legate de piaţă: CFR, principalul client, nu a mai comandat locomotive noi. Ultima locomotivă nouă a părăsit poarta fabricii în 1990. Soluţia: service pentru parcul feroviar aflat în uz.
„O normă feroviară intrată de curând în vigoare obligă operatorii în domeniu să execute periodic lucrări de reparaţii. Electroputere este singura societate care poate oferi reparaţii de calitate, la preţuri comparabile cu ale concurenţei. O serie de reparaţii numai noi ştim să le facem, pentru că am construit aceste locomotive. Apreciez că reparaţiile ne-ar putea aduce şase-şapte milioane de euro în 2010“, afirmă directorul. Fabrica are 18 linii pe care pot fi asamblate simultan locomotive. Numai trei erau ocupate, pentru reparaţii. Ultima noutate este extinderea service-ului şi pentru locomotivele diesel-electrice, pentru care Electroputere a conceput şi o nouă carcasă. Fabrica a fost dotată şi cu noi cuptoare pentru vopsire. În altă zonă a societăţii a fost amenajată partea de confecţii metalice, redusă şi ea la spaţiul necesar. Potrivit conducerii, halele supradimensionate consumau multă energie şi ridicau costurile de regie ale produselor. „Electroputere se întinde pe 62 de hectare. Noi avem nevoie de doar 25-30 de hectare. Practic, restul vrem să le vindem. Vom face o ofertă celor interesaţi, care ar putea derula aici producţie industrială. Ford şi furnizorii săi căutau spaţii, noi avem destule“, mai spune Adrian Dumitriu.  
Potrivit acestuia, patronatul a investit deja 53 de milioane de euro în societate, în capitalul de lucru şi dotări.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII