18.4 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAutocritica trebuie făcută cu măsură

Autocritica trebuie făcută cu măsură

Autocritica la locul de muncă vă ajută să aveţi o imagine pozitivă despre dumneavoastră şi să vă îmbunătăţiţi activitatea. Totuşi, când e făcută în exces, autocritica dăunează.

Oricât de mult v-ar plăcea ceea ce faceţi, lipsa concediului şi a zilelor libere, precum şi orele suplimentare vă pot epuiza, ducând astfel la apariţia stresului. „Semnele epuizării cauzate de stresul la care suntem zilnic supuşi sunt: oboseala, cinismul, autocritica, iritabilitatea, durerile frecvente de cap, tulburările gastrointestinale, scăderea sau câştigarea în greutate, lipsa somnului şi depresia, furia resimţită asupra celor care comandă, sentimentul de furie faţă de cele mai mărunte lucruri, un sentiment crescut de neajutorare“, notează specialiştii site-ului http://stiri.acasa.ro/stiri.

 

Aveţi încredere în propria persoană

 

Asta nu înseamnă însă că autocritica este un lucru rău. Potrivit specialiştilor în resurse umane, autocritica este bună, mai ales atunci când doriţi să excelaţi în domeniul profesional. Totuşi, ca în orice altă situaţie de viaţă, e bine să păstraţi un anumit echilibru, deoarece excesul de autocritică vă poate duce la pierderea încrederii în propria persoană. „E bine câteodată să vă judecaţi raţional şi să vă daţi seama ce faceţi bine şi ce faceţi rău. Dar, dacă faceţi asta nonstop, afectaţi încrederea în dumneavoastră şi aveţi impresia că tot ce faceţi, faceţi prost“, explică www.eva.ro, care dă exemple de câteva trucuri ce vă pot ajuta să renunţaţi la autocritica în exces.

 

Lauda de sine poate fi benefică

 

Una dintre metodele recomandate este să vă concentraţi mai mult pe elementele pozitive şi, implicit, asupra meritelor dumneavoastră. În ceea ce priveşte elementele negative şi eşecurile avute, acestea trebuie, potrivit specialiştilor în resurse umane, lăsate deoparte. „Laudă-te cât mai des“, spun specialiştii site-ului mai sus-menţionat, dând exemplu copiii neîncrezători care, dacă sunt lăudaţi suficient, devin mai puternici şi mai optimişti. Este indicat ca, atunci când vă referiţi la activitatea dumneavoastră, să folosiţi, pe cât posibil, afirmaţii pozitive. „Este un fapt dovedit că o frază bine spusă poate creşte simţitor încrederea în sine. Când faceţi astfel de afirmaţii, trebuie să folosiţi prezentul, ca şi cum deja s-a îndeplinit lucrul respectiv“, este sfatul celor de la eva.ro. De aceea este indicat să găsiţi câteva afirmaţii pozitive care vă fac să vă simţiţi bine: „mă descurc de minune la serviciu“, „îmi place ceea ce fac şi reuşesc în tot ceea ce îmi propun“.

 

Amintiţi-vă să gândiţi pozitiv

 

Pentru a nu le uita sau a apela iarăşi în exces la autocritică, sfatul specialiştilor este să repetaţi cât mai des aceste afirmaţii şi chiar să le notaţi pe o hârtie şi să le postaţi undeva la vedere. „Realizând lucrul acesta, rezervaţi mai puţin timp gândurilor negative“, explică specialiştii.

 

Cum scăpaţi de stresul de la serviciu

 

Pentru a supravieţui stresului de la serviciu, nu trebuie însă numai să renunţaţi la autocritica în exces. În acest sens, specialiştii vă sfătuiesc să nu munciţi fără pauze, să analizaţi cauzele care vă creează starea de tensiune, să faceţi sport şi să renunţaţi la lucrurile pe care nu le puteţi controla. „Fiţi mândri de ce aţi realizat. Stabiliţi-vă scopuri pe termen scurt şi analizaţi ceea ce aţi făcut. Acordaţi-vă timp să vă bucuraţi de rezultatele bune pe care le obţineţi“, sunt de părere cei de la www.eva.ro.

Mai mult decât atât, rezistaţi la incriminări, împărţiţi sarcinile cu alţii, relaxaţi-vă şi, mai ales, apăraţi-vă drepturile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS