22.3 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateCAO s-a încurcat în branşamente

CAO s-a încurcat în branşamente

Compania de Apă „Oltenia“ îi refuză unei craiovence branşarea la conducta de apă stradală. Ileana Bloancă îşi dispută cu vecinii„dreptul de proprietate“ pe vechiul branşament.

Ileana Bloancă, din Craiova, s-a trezit, în urmă cu patru ani, cu conducta de apă şi căminul pe terenul vecinului – un nepot cu care şi-a împărţit moştenirea după moartea soţului. Ţeava pleacă de la reţeaua stradală, intră la vecini, ajunge la cămin şi de aici, pe sub gard, la abonatul de la nr. 51 de pe strada Bibescu. Că acesta are drept de proprietate pe teren, nimeni nu contestă, dar faptul că s-a făcut şi proprietar pe branşamentul vecinilor ridică mari semne de întrebare. „Când am împărţit moştenirea cu cumnaţii şi cu nepotul soţului meu, pompa de apă a rămas pe terenul lui. A adus oameni şi mi-a scos-o, a pus-o pe terenul meu, dar căminul a rămas pe terenul lui şi s-a racordat şi el. Când cei de la apă au pus cămine la poartă, au venit la mine, au săpat groapa şi l-au aşezat aici la mine. Seara, el (nepotul – n.r.), care spune că îl cunoaşte pe un inginer de la Apă, (într-adevăr, inginerul respectiv este chiar şeful Serviciului Comercial din cadrul CAO – n.r.) a fost nemulţumit că este căminul pus la mine. A doua zi, muncitorii au scos căminul, au astupat groapa şi l-au mutat la el la poartă. L-au acoperit şi cu pământ. De ce? Nu ştiu“, spune Ileana Bloancă. Femeia susţine că angajaţii Companiei au fost influenţaţi să schimbe căminul, iar racordurile le-au făcut după ureche şi după cunoştinţe. Aceasta consideră că, fiind abonată de zeci de ani, ar fi fost normal să i se pună un cămin, iar racordarea să i se facă direct de la conducta principală şi nu prin curtea vecinului. Nou-venitul putea să-şi facă un alt racord, separat de al femeii, pentru că problemele mai mari vor începe în momentul instalării apometrelor, deoarece o să fie doi consumatori pe un singur apometru. „Dacă plesneşte ţeava sau am probleme cu robinetul, eu nici nu pot să opresc apa pentru că nu mă lasă la cămin. Când am vrut să mă uit, m-a dat afară, m-a îmbrâncit şi a zis că nu am ce să caut în curtea lui. Şi apoi au venit cei de la Companie, au întrebat de apometre. Aici cum fac? Pun un singur ceas? Cum se vede care, cât consumă?“, se întreabă Ileana Bloancă.

Şi căminul…?

Pentru remedierea situaţiei, Ileana Bloancă s-a adresat Companiei de Apă „Oltenia“, care se face vinovată de situaţia creată. Femeia a depus din noiembrie 2008 la distribuitorul de apă al oraşului trei petiţii şi a fost în repetate rânduri în audienţă. „Pe 17 noiembrie 2008 am depus o cerere înregistrată cu numărul 4600/17.11.2008. A doua este de pe 12.03.2009, cu numărul 1009, iar a treia, cu nr. 1655/13.04.2009. La aceste cereri şi la cele verbale nu am primit nici un răspuns, aşa cum ziceau ei, în 30 de zile. Îmi spuneau de fiecare dată să merg acasă că se rezolvă“, spune Ileana Bloancă.
Reprezentanţii Companiei de Apă „Oltenia“ ne-au dat un răspuns năucitor: „Referitor la sesizările Ilenei Bloancă se efectuează verificări şi vor fi luate măsurile prevăzute de legislaţia aflată în vigoare“. Aceştia au completat că nu se bagă în litigiile dintre persoanele fizice. Acum înţelegem de ce petiţionara nu a primit nici un răspuns la cele trei sesizări ale sale.
În schimb, vecinii, familia Ana şi Vică Bloancă, cumnaţi cu Ileana Bloancă, susţin că branşamentul cu pricina este proprietatea lor, pentru că într-un fel este „moştenire de familie“. „Această femeie numai procese ne-a făcut. Avem, cred, vreo 70. I-a făcut fiul meu tot ce a vrut. Are pe altcineva şi vrea să-şi refacă viaţa. Dar, mai bine, întrebaţi vecinii, pe doamna Avramescu, să vedeţi ce vă spune. Că a băgat nea Costică apa, adică tata. Nu ştiu dacă a fost pe numele fratelui meu, că şi eu am băgat curentul pe numele meu. Ce acte are ea? Şi noi avem acte. Ce îi trebuie ei cămin? Să-şi pună singură că, dacă vin să monteze apometre, n-o să-i plătesc eu apa“, spune Vică Bloancă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU