22.3 C
Craiova
joi, 23 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateTuningul auto, pasiune costisitoare

Tuningul auto, pasiune costisitoare

Nu stau ore intregi la cumparaturi, trec rareori pe la vreo frizerie, nu dau sume exorbitante pe nimicuri precum farduri, creme de fata sau corp, dar sunt in stare sa-si cheltuiasca si ultimul sfant pentru a-si personaliza masina.


Asta pentru ca si barbatii au pasiunile lor. Nu stau ei prea mult in fata oglinzii si nici nu prea reusesc intotdeauna sa-si asorteze puloverul cu pantalonii sau geaca, dar stiu exact ce culoare trebuie sa aiba masina lor sau de ce imbunatatiri mai are nevoie motorul.


Si cum femeilor le place sa apeleze la un stilist când vor sa-si schimbe look-ul si barbatii apeleaza la specialisti când vor sa-si imbunatateasca masina. Asa ca, cei care vor sa aiba un automobil altfel decât al celorlalti se hotarasc sa si-l tuneze.


Cei care isi tuneaza masina se decid fie sa-i imbunatateasca motorul, fie sa-i modifice exteriorul. De cele mai multe ori insa, se intâmpla ca o persoana sa vina intr-un magazin de tuning vrând sa-si imbunatateasca motorul, iar la iesire sa se decida ca s-ar putea imprumuta de niste bani si pentru a achizitiona spoilere sau jante noi.


De fapt, o data ce au contactat „microbul“, soferii se intorc ori de câte ori au bani pentru a mai schimba ceva la automobil (perfectiunea nu poate fi atinsa, dar putem tinde catre ea, nu?).


„Pentru imbunatatirea motorului unei masini, se pot monta chiptuninguri, filtre de aer, turbo-suflante sau axe cu came“, a precizat Stefan Turcu, manager la Dr. Tuning.


2.600 de euro pentru vopsea


Si cum tuningul interior nu se poate observa, deci este mai dificil sa te mândresti cu investitia ta, este si normal ca soferul in cauza sa-si doreasca si un aspect exterior nou.


Asa ca poate incepe prin a-si schimba spoilerele, jantele (operatie ce-l obliga in unele cazuri sa-si achizitioneze si anvelope noi) sau eleronul, si lista poate continua in functie de banii, imaginatia si gusturile amatorului de tuning.


Bineinteles ca nici culoarea masinii nu poate fi ignorata. Conform spuselor lui Stefan Turcu, la ora actuala, soferii olteni se dau in vânt dupa trei tipuri de vopseluri de masini: cele perlate, cele fosforescente si cele cameleon. Iar pretul acestora se pare ca este destul de piperat. Vopsirea unei masini in nuanta cameleon poate costa si 2.600 de euro. De fapt, spre deosebire de femei care, in momentul când pleaca la cumparaturi rar stiu exact ce doresc, barbatii au gusturi bine definite in ceea ce priveste masina lor. „75% dintre clientii magazinului nostru stiu ce vor“, a afirmat Stefan Turcu. Credeti cumva ca fac toate aceste lucruri pentru a-si spori confortul? Nici vorba, toate imbunatatirile au de fapt rolul de a evidentia „trasaturile sportive“ ale masinii si nu sunt, la urma-urmei, decât o alta modalitate de a atrage atentia celorlalti si de a iesi din anonimat (exista bineinteles si exceptii de la regula, adica persoane care-si tuneaza masina pentru a-i spori confortul). Este necesara insa o precizare pentru cei care nu se pricep la masini: a fi pasionat de tuning nu este sinonim cu a fi vitezoman, la fel cum nu toate femeile care merg des la saloanele de infumusetare vor sa ajunga manechine!


N-as putea face meseria asta daca nu as fi eu insumi pasionat de tuning“.


Stefan Turcu, manager la Dr. Tuning


 Sport pentru baietii de bani gata?


De regula, tuningul auto este o pasiune a celor cu bani (cei care câstiga salariul mediu pe economie cu siguranta gasesc alte modalitati cu finalitati mai practice de a-si cheltui veniturile), motiv pentru care multe dintre masinile tunate de pe strazile Craiovei au si preturi de fabricatie ridicate. Ceea ce nu inseamna totusi ca automobilele autohtone nu se pot preta tuningului. Daca vreti, si masina dumneavoastra ceva mai veche poate primi câteva imbunatatiri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS