20.7 C
Craiova
duminică, 12 mai, 2024
Știri de ultima orăEvenimentUn şanţ de pe strada Ulmului a "înghiţit" un autoturism

Un şanţ de pe strada Ulmului a „înghiţit” un autoturism

O şoferiţă a avut parte de o surpriză neplăcută. Maşina acesteia a fost pur şi simplu înghiţită de un şanţ. A rămas cu roţile din faţă prinse în şanţ ca într-o capcană, iar cu bara din faţă s-a proptit în covorul asfaltic. Nimeni nu a fost rănit, conducătorul auto s-a ales doara cu sperietura şi avarierea autoturismului.


Autoturismul a fost „înghițită“ de un şanţ, pe strada Ulmului din Craiova. Roţile din față au rămas blocate în şanţul imens care s-a format de-a latul străzii. Maşina a intrat cu roţile din faţă în şanţul recent acoperit cu pământ şi piatră concasată. Apoi s-a proptit cu bara din faţă în asfalt. În cele din urmă, maşina a fost scoasă din şanţ de către ceilalţi şoferi aflaţi în trafic. Aceştia au folosit un cric, au pus pietre ca să nu se mai afunde roţile în pământ şi în cele din urmă au tractat autoturismul. Craterul s-a format luni de dimineaţă pe strada Ulmului după ce aici au avut loc lucrări. Acesta s-a tot adâncit ca urmare a traficului rutier. Ghinionul s-a abătut asupra unui singur conducător auto. Un operator de utilităţi a sparta asfaltul pe toată lăţimea străzii. Ulterior, după ce şi-a încheiat lucrarea a acoperit şanţul cu pământ şi a aruncat câteva lopeţi de pietrişi. Întâmplarea este demnă de cascadorii râsului. Nici nu poate fi numit incident rutier. Din cauză că pământul nu a fost tasat, şanţul s-a transformat într-o adevărată capcană.

CAO nu a lucrat pe strada Ulmului

Reprezentanţii Companiei de Apă Oltenia spun că lucrările nu au fost efectuate de angajaţii companiei. Chiar dacă sunt lucrări efectuate la reţeaua de apă şi canal există posibilitatea ca acestea să fi fost efectuate de o firmă privată sau sunt lucrări efectuate de un alt operator de utilităţi. La rândul lor reprezentanţii IPJ Dolj spun că şoferul păgubit poate să meargă la Biroul Rutier, unde i se va întocmi un proces verbal pentru eventualele pagube. Ulterior acesta se poate îndrepta împotriva operatorului de utilităţi sau a administraţiei locale.
Cert este că orice operator de utilităţi care a intervenit pe strada Ulmului nu a respectat Regulamentul pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi din municipiul Craiova.

De ce uită „spărgătorii” de străzi de Regulament ?

În regulament se spune că beneficiarii sau executanţii lucrărilor care afectează domeniul public au obligatia de a încheia contracte de refacere a domeniului public cu una din firmele specializate în lucrări de drumuri şi agreate de primărie, cât şi cu operatorul de salubritate pentru igenizarea zonei.
După lucrările de spargere a străzii sau trotuarului, săpătura se va executa manual cu asistenţă tehnică din partea reprezentanţilor deţinătorilor de reţele.
Ei vor răspunde pentru avariile produse la alte reţele, iar în cazul unor accidente vor răspunde contravenţional, civil sau penal. Se consideră că lucrările sunt finalizate doar după recepţiea făcută de primărie. Lucrările de refacere a carosabilului vor avea un termen de garanţie de doi ani.
În cazul stăzilor aflate deja în garanţie, lucrările de intrevenţie se fac cu refacerea în totalitate a carosabilului-stratului de uzură şi a marcajelor rutiere.
Când se fac racorduri şi branşamente, se reface carosabilul pe o lăţime de 0,50m de o parte şi alta a intervenţiei.
Pentru străzile ieşite din garanţie, refacerea trotuarului şi carosabilului se face pe toată lungimea şi lăţimea benzii de circulaţie.
În cazul în care se execută şi branşamente, care traversează şi banda de circulaţie care nu sunt afectate de reţeaua principală şi distanţa între branşamente este mai mică de 15 metri, carosabilul şi trotuarele se vor reface în totalitate pe toată lungimea şi lăţimea acestora.
Dacă distanţa între branşamente este mai mare de 15 metri, refacerea se va executa cu frezare pe o suprafaţă de 0,5 metri în jurul perimetrului suprafeţei afectate, şi colmatarea rosturilor de îmbinare.
Nerespectarea măsurilor stipulate în Regulament sunt considerate contravenţii şi amendate cu sume de la 2.000 la 2.500 lei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS