19.9 C
Craiova
luni, 27 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCând se termină lucrările la linia de tramvai de la Ford Otosan? Termenul s-a dublat

Când se termină lucrările la linia de tramvai de la Ford Otosan? Termenul s-a dublat

Angajaţii Ford Otosan devin din ce în ce mai nemulţumiţi de lucrările care au tot avut loc în ultimele luni în zona fabricii, care le-au dat peste cap activitatea. Compania de Apă s-a ţinut de cuvânt şi a finalizat introducerea canalizării, însă rămân lucrările de reabilitare a căii de rulare a tramvaiului care s-au prelungit foarte mult faţă de termenul promis iniţial. La acestea se adaugă condiţiile proaste din autospeciale.

Termenul iniţial, o „glumă“

Angajaţii Ford spun că, de mai bine de un an sunt nevoiţi să suporte neplăcerile provocate de lucrările din zona fabricii. După ce a trecut haosul provocat de lucrările realizate de CAO într-o perioadă de vârf a producţiei din fabrica de automobile, rămân problemele legate de şantierul pentru modernizarea căii de rulare a tramvaiului.

Acestea fuseseră iniţial programate să fie finalizate din decembrie 2022. Cel puţin aşa a declarat primarul oraşului atunci când a fost semnat contractul cu asocierea de firme Mari-Vila Com SRL Bucureşti – Metalcolect Prod SRL Târgu Jiu.

„Concret, proiectul finanțat din fonduri europene prevede reabilitarea a peste 3.000 de metri liniari de cale de rulare, montarea a 65 de stâlpi noi de susținere a rețelei, reamenajarea rigolei de ape pluviale, realizarea canalizației electrice, modernizarea stațiilor pentru călători. De asemenea, un management de trafic pentru intersecțiile străzii Henry Ford cu străzile Decebal, Drumul Apelor, Căpșunilor, dar și cu accesele auto de la porțile fabricii Ford. Lucrările au loc în următoarele șapte luni. Acestea urmează să se finalizeze exact în luna în care noile tramvaie de la Pesa vor fi aduse la Craiova“, a anunţat în luna mai a anului trecut Lia Olguţa Vasilescu.

Conducta de apă a Ford Otosan… o problemă neprevăzută

Ne aflăm deja în luna iunie, iar termenul promis de primarului oraşului a fost depăşit de multă vreme. Acest lucru nu face decât să încingă şi mai tare spiritele în rândul angajaţilor Ford. Aceştia au trimis, prin intermediul sindicatului, o solicitare către primărie în care au cerut explicaţii cu privire la situaţia actuală a lucrărilor. Primăria Craiova le-a răspuns că lucrările la calea de rulare se vor finaliza abia la finalul lunii august.

De vină ar fi, în primul rând, conducta de apă care alimentează Fordul. „Lucrările privind reabilitarea liniei de tramvai pe tronsonul cuprins între depozitul Arabesque şi uzina Ford, sunt preconizate a se finaliza la sfârşitul lunii august 2023. În acest interval de timp pot apărea întârzieri în derularea lucrărilor, din cauza unor probleme neprevăzute privind relocarea conductei de apă care alimentează uzina Ford, în afara amplasamentului pe care se reabilitează linia de tramvai“, a transmis Primăra Craiova sindicatului Ford Otosan.
Cu alte cuvinte, la momentul începerii lucrărilor, constructorul a pierdut din vedere anumite detalii legate de conducta de apă, iar acest lucru provoacă întârzieri ale lucrării.

Mai mult decât atât, asocierea de firme care se ocupă de lucrare a solicitat sistarea activităţii din şantier în luna noiembrie 2022. Motivul a fost acela că vremea nu mai permitea continuarea lucrărilor. În realitate, iarna trecută a fost destul de blândă, chiar foarte prielnică pentru astfel de lucrări. Cu toate aceste probleme, modernizarea căii de rulare a tramvaiului s-a întins de la 7 luni promise iniţial, la un an şi o lună deja. Iar lucrările încă nu sunt gata.

Specialele angajaţilor Ford, condiţii mizere

O altă problemă care decurge din faptul că tramvaiele nu circulă până la uzina Ford Otosan este aceea că autobuzele care le înlocuiesc nu au cursă directă de la Izvorul Rece până la fabrică. Astfel, anagajaţii care folosesc mijloacele de transport în comun sunt nevoiţi să schimbe autobuzul la Podul Electroputere. De asemenea, angajaţii fabricii se plâng de condiţiile proaste din autospecialele puse la dispoziţie de RAT Craiova. Aceştia spun că autobuzele sunt foarte vechi, iar aerul condiţionat lipseşte cu desăvârşire. Aceste nemulţumiri au fost transmise Primăriei Craiova de către Sindicat , iar instituţia a ţinut o şedinţă în acest sens.

În urma întâlnirii, sindicatul s-a ales cu câteva promisiuni din partea municipalităţii şi conducerii RAT Craiova. Angajaţii Ford au fost informaţi cu privire la rezultatele şedinţei care a avut loc pe 14 iunie. „În urma şedinţei s-au stabilit următoarele acţiuni: începând cu data de 19.06.2023, RAT Craiova va introduce traseul 101 Izvorul Rece – Ford şi retur, linie directă, fără transfer la Podul Electroputere. Orele de plecare şi frecvenţa de circulaţie vor fi comunicate de conducerea RAT. Autobuzele de curse speciale vor avea ataşate în geam plăcuţe cu traseul. Se va analiza posibilitatea înlocuirii autobuzelor vechi cu altele mai bune. Finalizarea liniei de tramvai este programată pentru sfârşitul lunii august“, se arată în informarea primită de anagajaţii Ford Otosan.

Citeşte şi: Telefonul întârziat al cetățeanului din Craiova

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS