11.7 C
Craiova
duminică, 12 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateDirectorul Colegiului Pedagogic din Craiova: "Nu trebuie desfiinţate clasele de educator-învăţător"

Directorul Colegiului Pedagogic din Craiova: „Nu trebuie desfiinţate clasele de educator-învăţător”

Liceele pedagogice nu vor mai avea specializarea de educator-învățător, ci doar pe cea de educator-puericultor, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar. Acest lucru înseamnă că absolvenţii formați în liceele pedagogice vor putea preda doar copiilor din creșe și grădinițe. Directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova a reacţionat spunând că speră ca această măsură să nu fie aplicată pentru că la clasele de educator- învăţător este cea mai mare concurenţă, iar la examenele de titularizare absolvenţii acestor specializări obţin note mari, fiind remarcaţi nu de puţine ori că au promovat chiar cu media 10. De asemenea, managerul a mai spus că absolvenţii acestor specializări rămân în sistemul educaţional.

Vestea că specializarea educator-învățător ar putea fi exclusă din oferta liceelor pedagogice nu a fost bine primită de directorii acestor unităţi şcolare.


„Sperăm ca măsura să nu se aplice pentru că la clasele de educator-învăţător este cea mai mare concurenţă. Noi avem 54 de locuri şi anual sunt 250 de candidaţi. Anul trecut ultima medie de admitere a fost 9.04. Sunt elevi foarte buni. Şi majoritatea se îndreaptă spre învăţământ, după absolvire. Opţiunile sunt împărţite. Unii aleg să fie învăţători, alţii se îndreaptă spre posturile de educator. Indiferent de opţiune, la concursul pentru titularizare absolvenţii acestor clase se remarcă prin rezultate foarte bune. Nu de puţine ori am avut absolvenţi care au obţinut 10 la titularizare şi chiar dacă nu au reuşit să ia şi post pe perioadă nedeterminată atunci, au rămas în sistem şi nu au renunţat”, a precizat Adrian Stroe, directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova.

Se vor face demersuri la nivel naţional

Directorul Colegiului Naţional Pedagogic „Ştefan Velovan” din Craiova a mai spus că la nivel naţional se vor face demersuri pentru a atrage un semnal de alarmă că excluderea specializării educator- învăţător ar fi o mare pierdere pentru învăţământul preuniversitar.
„Am luat legătura cu directorii liceelor pedagogice şi urmează să organizăm cât de repede posibil o întâlnire în cadrul Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi Liceelor Pedagogice din România pentru a face demersuri, astfel încât să fie menţinute clasele de educator-învățător. Excluderea formării învăţătorilor în cadrul liceelor pedagogice ar fi o pierdere pentru sistemul educaţional. Au mai fost încercări dar s-a revenit de fiecare dată asupra deciziilor. Elevii care urmează această specializare au patru ani de practică pedagogică. Cei mai mulţi urmează apoi studii de licenţă, adică mai fac trei ani de practică pedagogică, ceea ce înseamnă 7 ani de practică pedagogică. Rămânând doar cu studiile de licenţă ar însemna de fapt o reducere a perioadei de practică de la 7 la 3 ani pentru învăţători”, a mai spus managerul Adrian Stroe .

Probe de aptitudini la admiterea în liceele vocaţionale

Un alt argument adus în favoarea menţinerii formării învăţătorilor şi în liceele pedagogice este că elevii care optează pentru asemenea clase sunt selectaţi şi pe baza unor aptitudini . „La liceele pedagogice formăm învăţători care au foarte multe aptitudini şi deprinderi, pentru că la admitere ei au probe eliminatorii de dicţie, muzică, educaţie fizică şi sport, desen. Un astfel de absolvent ajuns la catedră lucrează excepţional cu clasa de elevi. Ştie să dezvolte integrat elevii. Nu trebuie pierdut din vedere că elevii noştri interacţionează pe toată perioada liceului cu copiii. Practic, ştiu pentru ce se pregătesc”, a subliniat directorul Colegiului Naţional Pedagogic din Craiova.


Anul acesta, Colegiul Naţional Pedagogic din Craiova îşi păstrează în oferta educaţională pentru admiterea în clasa a IX-a două clase de învăţători-educatoare cu 54 de locuri şi o clasă de educator-puericultor. De altfel şi noul proiect al Legii învățământului preuniversitar menţine posibilitatea ca posturile de învăţători să poată fi ocupate de absolvenţii de licee pedagogice. Conforrm celor mai recente declaraţii publice se aşteaptă ca Legile Învăţământului Preuniversitar să fie aprobate până pe15 martie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS