Acasă Educatie Mii de absenţi şi un eliminat la prima simulare a bacalaureatului

Mii de absenţi şi un eliminat la prima simulare a bacalaureatului

-

Elevii de liceu din clasele a XI-a, XII-a şi a XIII-a au susţinut ieri simularea examenului naţional de bacalaureat, la limba şi literatura română. În judeţul Dolj, din cei 10.600 de elevii înscrişi pentru această evaluare au lipsit 2.660 de copii, prezenţa fiind puţin peste 70%. La această evaluare a fost eliminat şi un elev. Acesta este în clasa a XII-a la un liceu din Băileşti şi a fost surprins de profesorii supraveghetori că a avut asupra sa telefonul mobil, fapt care este considerat ca fiind tentativă de fraudă.

În judeţul Dolj, simularea examenului de bacalaureat de ieri s-a desfășurat în cele 46 de unități de învățământ preuniversitar care școlarizează elevi de clasa a XI-a și a XII-a, în intervalul orar 9.00 – 12.00. La această evaluare au fost aşteptaţi 10.600 de elevi înscriși în clasele terminale ale liceului a XII-a zi și a XIII-a seral/frecvență redusă, dar şi elevi din clasele a XI-a zi și a XII-a seral/frecvență redusă, învățământ de masă. Prezenţa a fost puţin peste 70%. „La nivelul județului Dolj, 10.600 de elevi au fost înscriși pentru a susține această probă. La clasa a XI-a, procentul de prezență a fost de 73,92%, iar la clasa a XII-a, de 75,84%. În timpul probei scrise, a fost eliminat un elev din clasa a XII-a de la Liceul Teoretic «Mihai Viteazul» Băilești“, au precizat reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Elevul eliminat a fost găsit de profesorii supraveghetori cu telefonul mobil în buzunar, iar conform metodologiei de examen acest lucru este interzis. Subiectele au fost diferite pentru profilul real şi uman. Astfel, la clasa a XI-a la profilul real şi filieră tehnologică au avut la primul subiect un fragment din volumul „Amintiri“ scris de Ioan Slavici cu întrebări de vocabular, la subiectul al II-lea au avut de redactat un text de minimum 150 de cuvinte în care să argumenteze dacă există un singur loc în care să se simtă acasă, raportându-se la fragmentul din textul dat din volumul „Amintiri“. La ultima parte, elevii au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularităţi ale unei comedii studiate. Elevii de la profilul uman şi cei de la filiera vocaţională au avut primul subiect identic cu cei de la profilul real şi cu cei de la filiera tehnologică. La subiectul al doilea, au avut însă de prezentat în maximum 50 de cuvinte perspectiva narativă dintr-un text de Cella Serghi „Pânza de păianjen“, iar la ultimul subiect au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte în care să prezinte particularităţi de construcţie ale unui personaj dintr-o comedie studiată.

Romanul interbelic la clasa a XII-a

Şi la clasa a XII-a, elevii au avut două variante de subiecte. Elevii de profilul real şi de la filiera tehnologică au avut de un text din opera „Sub constelaţiile numerelor“ de Ion Barbu, la subiectul al doilea au avut să comenteze un fragment liric al lui Tudor Arghezi din opera „Toamnă de suflet“, iar la ultimul subiect au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj într-un roman interbelic studiat. Elevii de la profilul umanist au avut diferit doar ultimul subiect, în sensul că au avut de redactat un eseu în care să prezinte relaţia dintre două personaje într-un roman interbelic studiat.

Primii elevi au ieşit după o oră şi jumătate

Primii elevi au ieşit din sălile de examen după o oră şi jumătate după ce au primit subiectele. Primii care au predat lucrările au fost elevii de clasa a XI-a. Cei care au ieşit mai devreme pe poarta centrelor de examen au spus că nu au rezolvat toate subiectele.
„Am făcut doar primele două subiecte. Nu am răspuns la toate cerinţele, pentru că oricum consider aceste simulări ca fiind o prostie. În primul rând, nu este parcursă toată materia pentru bacalaureat şi, în al doilea rând, pentru aceste simulări la clasa a XI-a avem de pregătit materie care nu este pentru examenul naţional“, a precizat un elev de clasa a XI-a de la Colegiul Naţional „Elena Cuza“ din Craiova. Nici la clasa a XII-a, candidaţii nu au reuşit să rezolve toate subiectele. „La clasa a XII-a, la prima parte, am avut un text de Ion Barbu, care nu a pus probleme. La ultima parte am avut de realizat un eseu având ca temă romanul interbelic. Cel mai dificil a fost subiectul al doilea, unde am avut de explicat relaţia dintre ideea poetică şi mijloacele artistice“, a precizat o elevă de la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova.
Potrivit ordinului Ministerului Educaţiei, elevii de liceu vor susţine miercuri proba obligatorie a profilului, care va fi la matematică, pentru elevii claselor de liceu cu profil real, cei de la filiera tehnologică profilul militar și cei de la profilul pedagogic – specializarea învățători – educatoare, din filiera vocațională. Elevii de la profilul umanist, dar şi cei de la celelalte filiere vocaţionale vor susţine simularea la istorie.
Scopul simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat național, în anul școlar 2018 – 2019, este familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen de bacalaureat național și de a optimiza rezultatele obținute de către elevii din învățământul preuniversitar la finalul studiilor liceale.

ȘTIRI VIDEO GdS