14.5 C
Craiova
vineri, 3 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriControlaţi-vă emoţiile la serviciu

Controlaţi-vă emoţiile la serviciu

Presiunea colegilor, a şefului, a clienţilor şi a îndatoririlor generează o serie de reacţii, pozitive sau negative, în funcţie de starea de spirit. Sfatul specialiştilor este să vă controlaţi şi să nu vă lăsaţi pradă primului impuls.

 

Fie că e vorba de frustrare, furie, bucurie, tristeţe, atunci când sunteţi la locul de muncă este mai bine să nu vă exteriorizaţi. În acest sens, sfatul specialiştilor în resurse umane este să învăţaţi să vă dominaţi emoţiile, astfel încât să dezvoltaţi o comunicare eficientă. Atunci când sunteţi furioşi sau sunteţi puşi într-o situaţie care ar putea degenera într-un conflict, încercaţi să ţineţi lucrurile sub control.

„Discutaţi cu un coleg în timpul unei şedinţe şi unul din voi atacă în mod deschis calitatea muncii celuilalt sau o chestiune personală. Nu intraţi în joc. Cea mai bună metodă de a vă înfrânge adversarul este să vă păstraţi calmul şi siguranţa. (De ce te porţi aşa? Cred că eşti puţin exagerat.)“, vă sfătuiesc specialiştii în resurse umane de la www.ele.ro.

Nu vă lăsaţi pradă panicii

 

Potrivit acestora, atunci când sunteţi panicaţi, ca urmare a faptului că vi s-a dat o sarcină grea de îndeplinit fără să fiţi anunţaţi în prealabil sau sunteţi în criză de timp, cel mai bine este să încercaţi să vă păstraţi calmul şi, mai ales, să nu vă gândiţi să abandonaţi proiectul respectiv.

„Adunaţi-vă puterile, creaţi-vă o imagine de ansamblu a ceea ce aveţi de făcut şi stabiliţi priorităţile. Dacă munciţi în echipă, cereţi-le ajutorul colegilor“, vă sfătuiesc specialiştii, care precizează că regula de aur în aceste situaţii este să nu vă lăsaţi cuprins de panică.

 

Pregătiţi-vă să evitaţi situaţiile penibile

 

În cazul în care riscaţi să ajungeţi într-o situaţie penibilă – vă lăsaţi copleşiţi de emoţii când prezentaţi un proiect sau o idee importantă, pierdeţi firul prezentării, rămâneţi fără voce -, cel mai bine este să le spuneţi participanţilor la prezentare ce se întâmplă cu dumneavoastră.

În plus, încercaţi să înfiripaţi o conversaţie. „Lăsaţi-i să vă pună întrebări, lucru ce va diminua tensiunea şi vă va oferi timp pentru a vă trage sufletul“, notează ele.ro. Pentru a vă asigura că nu ajungeţi în această situaţie, pregătiţi-vă discursul din timp, învăţaţi ideile principale şi controlaţi-vă vocea.

 

Nu vă exteriorizaţi în mod exagerat

 

Şi atunci când sunteţi trişti, dezamăgiţi sau frustraţi, trebuie să faceţi în aşa fel încât să păstraţi aceste emoţii doar pentru dumneavoastră. Cea mai bună soluţie în astfel de situaţii este să vă retrageţi câteva momente. Discutaţi cu persoana care a generat această stare. Spuneţi-vă punctul de vedere fără să fiţi agresiv verbal şi fără să vă lăsaţi pradă emoţiilor.

Nici atunci când sunteţi fericiţi nu trebuie să vă exteriorizaţi în mod exagerat. Dacă aţi fost promovaţi, de exemplu, şi veţi sări în sus de bucurie sau veţi fi exuberant, colegii care nu au obţinut promovarea, dar şi-o doreau, vor avea impresia că aveţi un aer superior, pe care probabil că nu îl vor agrea, sunt de părere specialiştii.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS