20.7 C
Craiova
duminică, 12 mai, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriManagementul timpului va ajuta in cariera

Managementul timpului va ajuta in cariera

O buna organizare a timpului va ajuta atât in familie, cât si in cariera. Specialistii spun ca nu veti mai fi in criza de timp daca reusiti sa va cunoasteti foarte bine programul zilnic si sa schitati un plan, eliminând sau scurtând activitatile inutile.


Din ce in ce mai multe persoane sunt nemultumite ca nu le mai ajunge timpul. Totusi, potrivit specialistilor
www.ejobs.ro, criza de timp poate fi indepartata prin crearea unui sistem functional de indepartare a factorilor care va irosesc vremea. Un prim pas in acest sens este reprezentat de delimitarea prioritatilor. In acest sens, specialistii recomanda sa apreciati ce anume sperati sa realizati pe termen scurt (o zi, o saptamâna) si pe termen mediu si lung (o luna, un an). In plus, trebuie sa luati in considerare angajamentele pe care vi le-ati luat si activitatile noi in care doriti sa va implicati. Toate aceste lucruri trebuie clasificate in ordinea prioritatilor, estimând cam cât timp v-ar lua fiecare.


Schitati un plan de lucru


Alt sfat al specialistilor www.ejobs.ro este de a tine un jurnal pe parcursul zilelor lucratoare, in care sa notati modul in care va petreceti fiecare moment. Acest jurnal va va ajuta sa analizati obiceiurile in ceea ce priveste modul in care va organizati si va irositi timpul. Facând o astfel de analiza, nu e exclus sa descoperiti ca alocati mult timp unor lucruri inutile, ca, de exemplu, stergerea mesajelor mai vechi din e-mail.


Dupa ce ati identificat obiceiurile care va irosesc timpul, trebuie, potrivit expertilor, sa va schitati un plan de lucru. Acesta nu trebuie sa fie foarte rigid – puteti sa-l schimbati pe parcursul zilei -, insa e bine sa-l creionati pentru a va ajuta sa impuneti o oarecare disciplina in programul pe care-l aveti.


Grupati sarcinile asemanatoare in functie de momentele zilei


Pentru a economisi efort si timp, expertii considera ca este important sa grupati sarcinile asemanatoare. „Programeaza sarcinile care necesita eforturi sau resurse similare in acelasi interval de timp“, noteaza www.ejobs.ro. Potrivit acestuia, s-ar putea sa va fie mai usor sa faceti cercetari pe internet pentru trei sau patru proiecte importante in acelasi interval.


Alt sfat este de a observa momentele de creativitate si de de randament minim si maxim. Acest lucru este necesar pentru ca, potrivit specialistilor, constientizarea acestor intervale orare va duce la o eficientizare a muncii.


Invatati sa spuneti si „nu“


Pentru o organizare cât mai buna a timpului, controlati factorii care va distrag. Expertii recomanda ca in timpul perioadelor aglomerate sa apelati la mesageria vocala pentru a filtra apelurile. Alt sfat pe care vi-l dau in acest sens este si acela de a inchide usa de la birou, fapt care va va ajuta sa va concentrati mai bine.


Pentru a economisi timp, puteti, de asemenea, sa apelati la automatizare – speed-dial, modelele (templates) disponibile etc. In plus, specialistii recomanda sa invatati sa spuneti si „nu“, mai ales atunci când o anumita sarcina nu are importanta pentru slujba pe care o aveti sau pentru obiectivele profesionale. Sfaturile nu se opresc insa aici. „Nu mai amâna. In loc sa amâni un proiect de amploare, separa-l in pasi mai mici, usor de manevrat. Daca tot te copleseste, nu ezita sa ceri ajutorul altora“, noteaza specialistii www.ejobs.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS