24.3 C
Craiova
vineri, 24 mai, 2024
Știri de ultima orăActualitateRezultatele la titularizare dau dureri de cap profesorilor

Rezultatele la titularizare dau dureri de cap profesorilor

Rezultatele examenului de titularizare/detaşare/suplinire 2011 pentru personalul din învăţământul preuniversitar au scos la iveală faptul că nu numai elevii sunt cei care mai au de învăţat, ci şi multe cadre didactice

În Dolj, dintre cei 663 de candidaţi care au rămas în concurs, 215 (peste 32%) nu au reuşit să obţină nici măcar nota 5. Mai grav este că unii dintre aceştia nu au putut obţine decât punctul din oficiu. „Cea mai mică notă a fost 1 şi a fost obţinută de patru candidaţi care au susţinut examenul la disciplina educaţie fizică şi sport“, a declarat Alexandrina Năstase, inspector general adjunct la Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, care a explicat că multe note sub 5 au fost obţinute la limba şi literatura engleză (31), la educaţie fizică şi sport (26) şi la limba şi literatura română (23).

Cea mai mare notă
din Dolj este 9,65

În ceea ce priveşte restul candidaţilor, 252 (38%) au obţinut note între 5 şi 7 şi 193 (adică 29,11%) note peste 7, care le permit să opteze pentru un post titularizabil din lista posturilor şi catedrelor vacante. „Dintre aceştia, 22 de persoane au obţinut note peste 9. Cei mai mulţi dintre aceştia au optat pentru discipline de examen precum educatoare sau matematică“, a menţionat Alexandrina Năstase. Potrivit acesteia, cea mai mare notă din judeţ a fost de 9,65 şi a fost obţinută de o educatoare.

Promovabilitate
de 67,11% în Dolj

Având în vedere rezultatele la titularizare, în Dolj, se poate vorbi de o promovabilitate de 67,11%. În realitate, această rată ar putea fi însă mult mai mică, mai ales că 299 dintre candidaţii care se înscriseseră iniţial în concurs nu s-au prezentat la examen, iar 166 s-au retras după numai o oră de la începerea probei scrise, considerând că este mai bine să nu li se evalueze lucrarea şi să se prezinte la şedinţa publică prezentând notele obţinute în anii anteriori. În plus, o persoană a fost eliminată din examen pentru tentativă de fraudă, iar trei persoane au avut lucrările anulate (2 la istorie şi 1 la franceză) pentru că, probabil, din cauza emoţiilor, la realizarea planului de lecţie, la rubrica „profesor“ candidaţii şi-au scris propriul nume.

72 de candidaţi
au obţinut note peste 7
la titularizarea
din Gorj

Peste 100 de persoane care aspirau să devină profesori au luat note de 1, 2 sau 3 şi alţi 210 candidaţi au reuşit să promoveze titularizarea.
Din totalul de 326 de participanţi la examenul de titularizare din Gorj, 210 candidaţi au obţinut note peste 5 şi 116 note sub 5. Doar 72 de candidaţi au luat note peste şapte, putând astfel participa la prima etapă de repartizare a posturilor titularizabile de la nivelul judeţului Gorj. În unităţile şcolare din judeţ sunt disponibile doar 39 de posturi titularizabile: majoritatea la Liceul de Muzică, posturi cu specializări care nu sunt foarte accesibile. Examenul a fost organizat în două centre, iar contestaţiile au fost depuse tot aici. La cel de la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu“ din Târgu Jiu ieri, până la prânz, 16 candidaţi făcuseră contestaţii. „16 persoane au venit să depună contestaţie. La chimie, din cinci candidaţi, patru au contestat notele, care sunt toate sub 5. Contestaţiile se vor corecta în centrele unde au fost iniţial corectate lucrările, dar de alte comisii. Se corectează în afara judeţului“, a spus Valeriu Drulă, preşedintele comisiei de titularizare de la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu“ din Târgu Jiu.

Doar un sfert dintre candidaţi ar putea ocupa un post
de titular

După dezastrul naţional de la examenul de bacalaureat, aspiranţii la un post în învăţământ s-au făcut şi ei de râs, în Olt înregistrându-se doar 122 note peste 7, ceea ce înseamnă 26% din totalul notelor acordate. Cei cu note bune însă vor ocupa toate cele 20 de posturi disponibile.
Examenul de titularizare din acest an a fost şi pentru cei care doresc să devină profesori o piatră de încercare la fel de mare precum bacalaureatul pentru absolvenţii de liceu. Din 898 de candidaţi înscrişi pentru titularizare s-au prezentat la probele de examen doar 686, pentru ca în interval de o oră să părăsească sălile 211, fără a li se acorda notă. Alţi doi au fost eliminaţi de supraveghetori pentru tentative de fraudă, cinci lucrări au fost anulate în centrele de evaluare, pentru că aveau semne vizibile şi s-a considerat că s-a încercat fraudarea, astfel că la final s-au afişat 468 de note. Dintre acestea, doar 26% sunt peste 7, condiţie esenţială pentru prezentarea la repartizarea posturilor titularizabile. Cele mai multe note, 178, sunt între 5 şi 7, iar 168 de candidaţi nu au reuşit nici măcar clasica notă 5. A fost o notă de 1, înregistrată de un aspirant la un post de educator, iar cea mai mare notă din acest concurs, 9,70, a obţinut-o un candidat pentru postul de profesor documentarist.
Cel mai bine pregătiţi s-au dovedit candidaţii de la biologie, unde s-au obţinut 12 note între 7,15 şi 9,50, la polul opus situându-se cei de la limba engleză, limba franceză şi educatorii, cu note slabe, cu câteva excepţii.
Dacă o singură notă a fost minimă, note cu puţin peste 1 s-au mai înregistrat şi la religie, istorie, limba engleză şi mecanică. „Asta-i realitatea, asta ne este valoarea. Sunt şi note bune şi frumoase, aşa că pentru posturile pe care le avem noi…“, a declarat inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, prof. Mariana Gheorghe.

Ultimul an de titularizare sigură
în învăţământ

Examenul de titularizare din această vară a fost ultimul pentru aspiranţii la profesia de dascăl. Potrivit Legii educaţiei, de anul viitor, angajarea profesorilor se va face după principiile sistemului privat. Astfel, fiecare şcoală care are posturi neocupate va organiza concursuri şi interviuri.
În caz de restrângere a activităţii unui liceu sau instituţii de învăţământ, aceste persoane îşi pierd postul şi trebuie să-şi găsească un loc de muncă la altă instituţie de învăţământ. Dascălii care au reuşit să se titularizeze până în 2011 inclusiv rămân în sistem, iar în caz de restrângere a activităţii unei şcoli/liceu ISJ are obligaţia să asigure un post în altă parte.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

8 COMENTARII