Tribunalul Bucureşti a decis astăzi anularea cererii de suspendare a privatizării CFR Marfă, depusă de americanii de la Omnitrax, conform dailybusiness.ro. Astfel, GFR, câştigătorul licitaţiei, poate prelua transportul feroviar.
Sentinţa nu este definitivă, astfel, cererea americanilor de suspendare a procedurii de privatizare ar putea fi reexaminată în termen de 15 zile.
Luând în calcul decizia instanţei, se poate spune că Gruia Stoica, proprietarul GFR, este în mod oficial viitorul acţionar majoritar al CFR Marfă.
Omnitrax Inc., cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus la jumătatea lunii iunie o contestaţie la procesul de privatizare. Compania care ieşise din cursa de privatizare solicită suspendarea procesului până la rezolvarea contestaţiei.
Omnitrax, companie afiliată Grupului Broe, este un operator feroviar care are peste 17 linii scurte şi căi ferate regionale în America de Nord, servicii intermodale în porturi, facilităţi transload şi operaţiuni de comutare.
Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat pe 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni.
Gruia Stoica şi-a asumat şi investiţii de 900 milioane euro plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Pentru a prelua efectiv CFR Marfă, Gruia Stoica mai are de trecut un hop, respectiv obţinerea avizului din partea Consiliului Concurenţei.