16.2 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateParcare mai mică, să fie bani şi de troleu

Parcare mai mică, să fie bani şi de troleu

Parcarea subterană din centrul Craiovei nu va avea 1.000 de locuri, cum anunţase la un moment dat municipalitatea, ci va putea cuprinde doar 400 de maşini, ca să rămână fonduri europene şi pentru realizarea troleibuzului pe traseul Gară – Romaneşti

Viceprimarul Mărinică Dincă a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, stadiul proiectelor în curs de realizare în Craiova cu bani europeni.
„Banii pe care îi poate accesa municipalitatea din bugetul european ajung pe următorii trei ani la aproape 150 de milioane de euro, sumă pe care nu trebuie în nici un caz să o pierdem. În ceea ce priveşte cofinanţarea acestor proiecte, noi am gândit-o încă de la începutul anului, banii necesari fiind prevăzuţi integral în bugetul local, aşa că putem spune că nu va exista nici o dificultate în ceea ce priveşte implementarea lor din punct de vedere financiar“, a menţionat Dincă.

Reabilitarea bulevardelor începe din vară

Lucrările efectuate în Craiova cu fonduri europene nu sunt deloc puţine. Staţia de epurare de la Făcăi, spre exemplu, ar urma să fie finalizată şi pusă în funcţiune pe 30 iunie. Lucrările la pasajul suprateran – o altă lucrare de amploare – au debutat cu o lună în urmă, iar după Paşte ritmul va deveni mai alert, fiind adusă încă o freză de forare pentru realizarea pilonilor podului. La jumătatea lunii mai vor începe în cartierul Romaneşti şi lucrările la Centrul Multifuncţional.
„În ceea ce priveşte reabilitarea celor şase străzi – Olteniei, Tineretului, Amaradia, Brestei, Pelendava şi Toamnei – la sfârşitul acestei luni ne vom întâlni cu cei de la Agenţia de Dezvoltare Regională pentru vizita precontractuală. După această etapă se va trece la semnarea contractului de finanţare, astfel încât vom putea demara licitaţia pentru aceste şase străzi, în vederea desemnării unui constructor“, a menţionat viceprimarul.
Tot mai aproape de debutul lucrărilor se află şi pasajul subteran din centrul Craiovei. „În prezent suntem în faza întocmirii raportului de către evaluatori independenţi. Am primit avizul de eligibilitate din partea Agenţiei de Dezvoltare Regională şi sperăm ca până la sfârşitul acestei luni evaluatorul să întocmească raportul, astfel încât în luna mai să aibă loc vizita precontractuală la faţa locului, iar spre sfârşitul lunii viitoare să semnăm şi acest contract. Lucrările pentru pasajul subteran şi pentru cele şase străzi menţionate vor începe cel mai târziu în luna august“, a promis Mărinică Dincă.

Parcare subterană cu plată

Următoarele investiţii cu fonduri europene plănuite de primărie vizează parcarea subterană dintre Calea Bucureşti şi A.I. Cuza (sub părculeţul de la teatru), realizarea unui Centru de bătrâni, dar şi reabilitarea a încă trei străzi: Caracal, Bariera Vâlcii şi Râului.
Vestita parcare subterană nu va avea însă 1.000 de locuri, aşa cum se lăudase iniţial primăria, ci doar 400, pe două niveluri.
„Parcarea subterană a fost inclusă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Suntem acum în faza de întocmire a temei de proiectare. Au fost două variante de parcare subterană: una de 400 de locuri şi alta de 1.000 de locuri. Tema de proiectare trebuie însă dată pe o singură variantă, pentru că nu se face decât un singur proiect. Sunt nişte studii făcute care arată că în centrul Craiovei sunt parcate la suprafaţă undeva între 300 şi 360 de maşini, inclusiv cele parcate neregulamentar. Ideea este că, dacă faci o parcare de 1.000 de locuri şi tu ai doar 300 – 360 de maşini în ea, nu va fi eficientă. Mai mult, făcându-se din fonduri europene, trebuie să calculăm şi să le repartizăm de aşa natură încât să facem cât mai multe proiecte“, a precizat Mărinică Dincă.
Staţionarea în parcarea subterană nu va fi gratuită. Autorităţile promit însă că nici nu va fi excesiv de scumpă. „Ideea este că, fiind făcută pe fonduri europene, taxa nu va fi prea mare, întrucât nu se va pune problema recuperării acestei investiţii. Preţul va fi stabilit în aşa fel încât să fie suportabil şi să se asigure un grad cât mai mare de utilizare a acestei parcări subterane“, a explicat viceprimarul Dincă.

Troleibuz Gară – Romaneşti

La „strâmtarea“ parcării subterane s-a ajuns pentru a se putea realiza tot cu fonduri europene şi troleibuzul care să traverseze oraşul pe cea mai aglomerată rută de transport în comun din Craiova.
„Acum o lună, la Ministerul Dezvoltării s-a aprobat rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, în sensul de a se include în el atât această parcare subterană, cât şi construirea unei linii de troleibuz pe traseul 1 de autobuz. Cele două proiecte au fost aprobate. În maximum o lună se vor scoate la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Sper ca până la sfârşitul anului să depunem şi acest proiect, al troleibuzului“, a spus viceprimarul.

Prize pentru maşini

Viceprimarul Mărinică Dincă a dezvăluit joi că tema de proiectare a parcării subterane include şi prevederea unor prize pentru încărcarea acumulatorilor la autoturismele electrice care vor staţiona în această parcare. Alimentarea cu energie electrică a maşinilor nu va fi însă gratuită.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

64 COMENTARII