Prima pagină:

PDF
Descarcă »

Contact:

Adresa:
Str. Câmpia Islaz nr. 97A, Craiova
Telefon/Fax:
0251/413.100
0251/410.565
E-mail:
office@gds.ro


« Alte articole din categoria Sanatate

Vitamina D previne cancerul de colon

Sanatate - Simona TUDOR
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Versiunea pentru tiparire

Marimea textului:

Cercetătorii britanici au descoperit că un nivel crescut de vitamina D în organism scade considerabil riscurile de îmbolnăvire de cancer colorectal. Practic, riscul de cancer este cu aproximativ 40% mai mic decât la persoanele care au carenţe de vitamina D. Studiile au fost efectuate pe un eşantion de  peste 500.000 de persoane din ţări ale Uniunii Europene, între 1992 şi 1998, şi au fost publicate în ediţia de vinerea trecută a British Medical Journal.
Vitamina D este sintetizată în mod natural de organism prin simpla expunere la soare, dar poate proveni în cantităţi mici şi din unele alimente. Ea are un rol foarte important în fixarea calciului şi întărirea masei osoase. În urma testelor efectuate cu această ocazie au fost diagnosticate 1.248 de cazuri de cancer de colorectal, iar analizele lor au fost comparate cu ale unor persoane sănătoase.
Oamenii de ştiinţă nu au putut însă preciza dacă administrarea de suplimente alimentare ar rezolva problema carenţei de vitamina D din organism la fel de eficient ca expunerea la soare asociată cu o dietă alimentară echilibrată. Până la apariţia unor noi descoperiri medicale, recomandările medicilor pentru reducerea riscului de declanşare a acestui tip de cancer sunt următoarele: renunţarea la fumat, practicarea cu regularitate a exerciţiilor fizice, pierderea kilogramelor suplimentare, limitarea consumului de alcool şi de carne roşie.


 
Articole proaspete scrise de tineri, pentru tineri. Tu ai citit Jiunimea? »

  • Currently 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Notează articolul.

Nota curentă: 5.0 din 7 voturi





Comentarii

Gazeta de Sud nu este responsabilă juridic pentru conținutul comentariilor. Mesajele care conțin amenințări și cele vulgare, xenofobe sau rasiste nu sunt permise.

  1. de doriana:
    Ceea ce trebuie subliniat este importanta factorului genetic. Daca in familia dumneavoastra exista persoane care au avut cancer de colon inainte de 50 de ani, trebuie sa faceti un test de sange pentru a afla daca sunteti in pericol. Doctorii romani sunt cam ignoranti cand vine vorba de acest aspect. Putini au auzit de sindromul Lynch sau de polipoza familiala. doua boli genetice care predispun la cancer de colon.
    2010-01-29, 18:07:06 (83.228.171.*)
  2. de ..:
    cel mai bine e sa traiesti cat mai sanatos,putini sunt care pot rezista doar genetic la porcariile de azi.
    2010-01-29, 18:23:33 (79.117.166.*)
  3. de cred ca,,:
    stresul face f rau si orice ai manca numai are nici-o reactie benefica .fiindca viata de zi cu zi e f periculoasa si vom fii supusi unei selectii asa zise naturale adica scapa cei mai puternici.
    2010-01-29, 21:02:59 (79.117.213.*)



Jiunimea Blog

5 secunde - stiri instant
Diverse:

Vremea:
Acum: 13°C.
La noapte: 11°C.
Mâine: 17°C. Detalii »

Curs valutar:
EUR: Tendinta 4.4646 lei
USD: Tendinta 3.5492 lei








Restaurante in Craiova
Restaurante in Craiova

Hoteluri in Craiova
Hoteluri in Craiova

Mobila in Craiova
Mobila in Craiova

Policlinici in Craiova
Policlinici in Craiova



Victor Sosea Design Blog Bogdan Danescu Fotojurnalism Blog Alexandru Virtosu Blog Anda Sosea - Cochilia
Sumarul ediţiei:

Ultima ora